Jeetje wat heb je een werk verricht zeg
Altijd leuk dat enthousiasme.
Ik weet niet hoe jouw kennis van de natuur is en of je alle planten buiten herkent.Ik zou daar heel erg mee oppassen.BV Kruiskruid daar heb je verschillende soorten van en lijken veel op elkaar en sommige zijn eer giftig.Ik persoonlijk zou dat van mijn lijstje schrappen.Altijd leuk dit.meteen weer stof tot discussie.
Er zijn soorten schildpadden,die champignons en gras eten maar Griekjes niet.(tenminste de mijne)
Boterbloem meteen van je lijstje erg giftig.
Rubeckia is familie van de zonnebloem en deze wordt afgeraden behalve de jonge scheuten.zou ik dus ook maar niet doen er blijft zoveel nog over.
Ik persoonlijk geef geen zuring (ontkalkt net als spinazie) en ik geef ook geen snijbonen om dezelfde reden dat IK geen sperziebonen geef.
Eigenlijk zou ik de voorkeur geven aan latijnse namen voor al de wilde planten(maar dat is te moeilijk denk ik)omdat ik merk dat hier de Belgen en de Nederlanders verschillende namen gebruiken.Dus ik kan je niet over alle planten iets zeggen omdat de naam mij niets zegt.
Als je geen verstand hebt van wilde planten zou ik het bij een paar soorten houden,die veel voorkomen en waar je zeker van bent.BV paardebloem,smalle en brede weegbree,klaversoorten,cichorei,kaasjeskruid, fluitekruid,duizendblad.
Ik spreek alleen voor mezelf.