Barbara
Gast
|
|
« Gepost op: 4 Oktober 2008, 10:42:32 » |
Mijn man wil graag waterschildpadden en voordat je zoiets doet denk je lang na ,over hoe alles eruit moet gaan zien. Nu heeft hij het steeds over een terrarium dat hij hier op het forum heeft gezien,dat uit 2 delen bestond. 2 verdiepingen zeg maar.Beneden water en boven een landgedeelte.Dus evenveel water als landoppervlak. Het is ongeveer een jaar geleden maar wij kunnen het niet meer terugvinden.Weet iemand dit nog?
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 4 Oktober 2008, 11:12:11 » |
|
|
|
|
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
Duits wonen: www.immo-ridder.nl
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 4 Oktober 2008, 11:52:21 » |
Mijn man wil graag waterschildpadden en voordat je zoiets doet denk je lang na ,over hoe alles eruit moet gaan zien. Nu heeft hij het steeds over een terrarium dat hij hier op het forum heeft gezien,dat uit 2 delen bestond. 2 verdiepingen zeg maar.Beneden water en boven een landgedeelte.Dus evenveel water als landoppervlak. Het is ongeveer een jaar geleden maar wij kunnen het niet meer terugvinden.Weet iemand dit nog?
http://schildpaddenforum.net/smf/index.php?topic=2472.msg34661#newHier een constructie van een landgedeelte met eronder zwemwater in een aquarium. Misschien kan Cobra hier meer over schrijven aangezien hij deze heeft gebouwd.
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 4 Oktober 2008, 16:51:56 » |
Ja.Jarno,bedankt die is het maar die andere is ook heel mooi.kan hij weer ideeen op doen voor de beplanting.We komen er wel Bedankt
|
|
|
|
gizmo
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 4 Oktober 2008, 19:27:02 » |
is het niet eerst slim om te kijken welke soort je wilt gaan behouden?
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 4 Oktober 2008, 23:12:41 » |
Ja,natuurlijk Gizmo,maar ondertussen proberen we ook over het terrarium na te denken. Wij hebben nl weinig plaats voor hele grote terra's maar willen de dieren zoveel mogelijk ruimte geven.Dus vast brainstormen over hoe of wat.Mag toch?
|
|
|
|
gorterlies
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 5 Oktober 2008, 01:30:21 » |
Barbara voor dat jullie dan misschien in de winkel een waterschildpad kopen, heb ik nog een nakweek cyclemys dentata van 2007. Dit zijn zeer lieve, rusitge en niet agressieve waterschildpadden met een zeer mooi getekend plastron. Dit is een ook een asiatisch dier. Als je wilt kan ik je foto's sturen. Heb je overigens mijn antwoord omtrend de flavo's gekregen?
|
houder van cuora's enstamboekhouder pelomedusa subrufa
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 5 Oktober 2008, 11:23:01 » |
Lies,lies, schildpadjes kopen in een winkel Wij hadden een logee deze zomer een baby druppeltje en die vond mijn man helemaal te gek(ook de ouders)We zijn er nog niet uit.Ze moeten niet te groot worden.Eerst veel lezen. Ik heb je mail gekregen en mail je vanavond terug.
|
|
|
|
gorterlies
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 5 Oktober 2008, 11:37:06 » |
Als je een kleine schildpad wilt dan is een clemmys guttata (druppel) een zeer mooi dier. Maar moeilijk aan te komen.
|
houder van cuora's enstamboekhouder pelomedusa subrufa
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 5 Oktober 2008, 11:48:54 » |
Nee,ik heb geluk mijn logeetje was een eerste nakweekje van mijn achterbuurman(ook schildpadfreak)bekent bij het stamboek.De volgende nakweekjes zijn misschien(als wij hebben besloten)voor ons
|
|
|
|
gizmo
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 5 Oktober 2008, 11:51:16 » |
wat ook mooie klein blijvende soorten zijn: Kinosternon Sternotherus Chinemys Heosemys Emys orbicularis Clemmys guttata Chrysemys Glyptemys insculpta Cyclemys Cuora en nog meer soorten. ze zijn in verschillende onder soorten. ze zijn niet allemaal makkelijk te verkrijgen,maar met de juist mensen kom je vaak wel ver.
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 5 Oktober 2008, 11:51:38 » |
Kurt,Ik vind ze erg grappig maar ik heb ook gehoord dat dat vrij solitaire beesten zijn.
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 5 Oktober 2008, 11:54:17 » |
Nou Gizmo ik kan mijn flavootjes niet klein noemen.
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 5 Oktober 2008, 11:55:49 » |
Kurt je url werkt niet.
|
|