Michel
Geochelone elegans
|
|
« Gepost op: 3 Oktober 2008, 13:34:25 » |
|
1.2.2 Trachemys scripta scripta 0.0.2 Chinemys reevesii 0.0.2 Kinosternon baurii 0.0.1 Geochelone sulcata 1.1.1 Geochelone elegans
|
|
|
collinke
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 3 Oktober 2008, 13:44:07 » |
mooi michel ! hoe oud zijn deze dieren? Hoelang heb je ze al? more ?
|
We should treat animals as we would wish them to treat us!! 1.1.4 Geochelone elegans ¤ 0.0.5 Chelonoidis Carbonaria ¤ 2.2.0 Eurotestudo Hermanni Hercegovinensis ¤ 0.1.0 Testudo Graeca Ibera ¤ 1.1.0 Emydura Subglobosa ¤ 0.0.3 Malaclemys Terrapin
|
|
|
Greeny
Stigmochelys pardalis
Belgium
Safe the tortoises and turtles of this world
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 3 Oktober 2008, 15:20:10 » |
Héél mooi die elegansjes, mooie schildtekening en ze zien er ook gezond uit, hopelijk kunnen ze het goed vinden met elkaar. mooie foto trouwens ! Groetjes, Greeny
|
"Save the Tortoises and Turtles of this world"
Spieces :
Testudo Graeca Furch.Nabeulensis Testudo Graeca Terrestris Testudo Graeca Ibera Testudo Graeca Flowerii Testudo Hermanni Boettgeri Geochelone Sulcata Testudo Horsfieldii Mauremys Japoni
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 3 Oktober 2008, 18:33:23 » |
Mooie dieren Maar heb je geen quarantaineperiode in acht genomen , als ik het goed voorheb komen ze van verschillende locatie's ? Zijn er ook schuilplaatsen in het verblijf ?
|
|
« Laatste verandering: 3 Oktober 2008, 19:07:31 door kurtlippens »
|
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 6 Oktober 2008, 14:02:26 » |
mooie dieren Michel
Hoe groot is het terra? Hoe groot en oud zijn de diertjes?
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
Michel
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 9 Oktober 2008, 10:53:52 » |
mooi michel ! hoe oud zijn deze dieren? Hoelang heb je ze al? more ? Als ik kabeltje heb dan krijg je meer foto's!! De man is 4 jr De vrouw is 3 jr De jonge is 1 a 1,5 jaar. Het zijn super beestjes, de kleine is heel waarschijnlijk ook een vrouw !!
|
1.2.2 Trachemys scripta scripta 0.0.2 Chinemys reevesii 0.0.2 Kinosternon baurii 0.0.1 Geochelone sulcata 1.1.1 Geochelone elegans
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 9 Oktober 2008, 11:05:11 » |
Michel,
Heb je toevallig een foto van het plastron van de dieren?
Hoezo denk je dat de jongste ook een dame is?
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
Michel
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 9 Oktober 2008, 21:06:50 » |
Nou, de V van het diertje is echt heel mooi, en de vrouw waar ik hem kocht had al bijna 50 jaar sterschildpadden!! Volgens haar was het zo goed als zeker een vrouwtje .. Het verblijf is 2M2 en heeft ongeveer 5 mega kei'en, schors, centraal eetpunt, 2 wartmelampen.. De diertjes kunnen goed met elkaar opschieten, we hebben natuurlijk wel goed opgepast in het begin maar ging allemaal helemaal goed!!
|
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 9 Oktober 2008, 21:08:56 » |
Intolerantie tov elkaar bij deze soort heb ik nog nooit waargenomen.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 9 Oktober 2008, 21:38:35 » |
Nou, de V van het diertje is echt heel mooi, en de vrouw waar ik hem kocht had al bijna 50 jaar sterschildpadden!! Volgens haar was het zo goed als zeker een vrouwtje Leuk al die jaren ervaring, waarschijnlijk de pionier dan Wat betreft de V, ik vermoed dat je de anale schildplaatjes bedoeld ? Hier vormt de uitsnijding ook een V bij één van de jonge mannetjes (3jaar) Zie hier
|
|
|
|
Michel
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 10 Oktober 2008, 14:32:41 » |
Hier wat meer foto's: Vrouw Man Man en vrouw Verblijf Verblijf Man Vrouw Jong
|
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
Ik
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 10 Oktober 2008, 20:26:50 » |
Prachtige dieren Ik heb het vermoeden dat de man en vrouw van verschillende geografische herkomst zijn. Vanwaar de open bak en cocopeat
|
1.7.12 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.0 Testudo hermanni hermanni; 1.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
|
|
|
Michel
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 10 Oktober 2008, 20:37:22 » |
Ik denk dat jij daar best wel eens gelijk in kunt hebben. Ze hebben duidelijk alletwee een zeer verschillende tekening. Dat niet alleen, het vrouwtje is ook breder dan het mannetje.
Nu even mijn nieuwsgierigheid. Hoe zit het met nakweek. Mits ze ooit kleine kunnen krijgen, wat zijn daar de eventuele gevolgen van. Mits het mogelijk is, ben jij er een voorstander van?
|
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
Ik
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 10 Oktober 2008, 20:47:04 » |
Nu even mijn nieuwsgierigheid. Hoe zit het met nakweek. Mits ze ooit kleine kunnen krijgen, wat zijn daar de eventuele gevolgen van. Mits het mogelijk is, ben jij er een voorstander van?
Of dit nakweek oplevert is de vraag. Ik zelf heb 1 koppel en 1 vrouw van een andere herkomst die ook eieren legt deze eieren zijn nog nooit bevrucht gebleken. Maar wat niet is kan nog komen. Het is niet onmogelijk denk ik. Denk maar aan de kruisingen tussen de verschillende hermanni's. Het is beter om niet te kruisen.......ik ben niet echt een voorstander......maar als voor beide dieren de herkomst onduidelijk is en het levert nakweek op dan is dat geen ramp mits men wel bij overdracht vermeld dat het wellicht om een kruising gaat...
|
1.7.12 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.0 Testudo hermanni hermanni; 1.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
|
|
|
Michel
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 10 Oktober 2008, 20:50:07 » |
zit dat vrouwtje bij een mannetje of meerdere? En heeft die man al eens voor nakweek gezorgd?
|
|
|
|
|