Jaja,lekker origineel hé?
Ik ben Martine en hier loopt nu denk ik zo'n jaar of 5 een Testudo Horsfieldii .
Het geslacht weten we niet en doet er eigenlijk ook niet zo toe..
Het is een schildpad met een duidelijke eigen zin,denkt zelf dat hij het postuur van een olifant heeft want hij loopt overal dwars doorheen,zelfs onze hond van 60kg moet wijken als Stoffel er langs wil
..op warme dagen wil ik hem weleens natsproeien..nou,Stoffel is dan niet te genieten..en je ziet hem dan ook even niet meer omdat hij meteen naar zijn buitenhuisje rent..
Ik heb mij aangemeld om zo eens te lezen wat er allemaal te lezen valt op T.H gebied..
Niet dat er wat scheelt aan Stoffeltje..voor zover ik dit kan bemerken.
Ik ben met name op zoek naar wat voor een bodembedekker geschikt is voor ons schildpad,we gebruikte altijd Bark maar omdat ik dit telkens
terugvond in de ontlasting wil ik toch wat anders hebben..moet er niet aan denken dat het een keertje een verstopping op gaat leveren.
Het is weer bijna tijd om Stoffel binnen te halen (zit al weer vanaf het eerste zonnestraaltje buiten) en dan wil ik het terrarium wel weer in rode hebben natuurlijk.
Heb al wel wat bodembedekkers de revue zien passeren hier maar ik ben er nog niet uit..
Ik neig wel sterk naar Aubiose (hennepvezel als ik het goed heb onthouden?)..
Maar ik zou het terrarium in twee delen willen splitsen...dus 1 gedeelte van bv Aubiose om te graven en een gedeelte met Calcizand (heb ik volgens mij niet hier gelezen maar ergens anders..) of is dit af te raden?
Hopelijk wordt ik hier wat wijzer...
Pff...wat een verhaal weer..
Solly...