Tien
Chelonoidis carbonaria
|
|
« Antwoord #30 Gepost op: 17 September 2008, 17:13:15 » |
ok dank je
|
Groetjes, Tineke
|
|
|
Tien
Chelonoidis carbonaria
|
|
« Antwoord #31 Gepost op: 24 Oktober 2008, 14:22:47 » |
Hier weer een up-date van onze Toon en Phoenix. Hier genieten ze nog van de kunstmatige zon en zorg ik er zo voor dat ze nog even niet in winterslaap gaan. Pas eind december laat ik hun huisje wat meer afkoelen en dan zullen ook deze kleintjes eventjes in winterslaap gaan Maar nu eerst: Lekker zonnen. Zien jullie dat achterpootje van Phoenix heerlijk even strekken zodat ook deze lekker warm wordt. Maar dan: Jummie lekker eten zegt Toon. Oooh maar daar... Moet ik bij zijn denkt Phoenix. Deze ik lekker hoor Phoenix Oh laat eens proeven dan
|
Groetjes, Tineke
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #32 Gepost op: 24 Oktober 2008, 17:11:09 » |
Prachtig Tien ze zien er goed en actief uit
|
|
|
|
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
Duits wonen: www.immo-ridder.nl
|
|
« Antwoord #33 Gepost op: 24 Oktober 2008, 18:41:19 » |
Tien,
Niets aan toe te voegen...je doet het heel leuk met de diertjes, vind het niets meer dan fanatstisch dat je de natuur zoveel mogelijk nabootst, vaasjes met onkruid....ze zullen hun best moeten doen om te eten, na mijn idee zul je dan ook de sterke kanten van een schildpad belichten, ontwikkelen en weten te behouden.
Leuk, leuk, leuk...
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #34 Gepost op: 24 Oktober 2008, 19:25:57 » |
Prachtig!! Wou net zeggen Jarno,ze moeten er wat voor doen,voor het groen.
|
|
|
|
Scavi
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #35 Gepost op: 20 November 2008, 22:21:50 » |
Hoi Tien,
Die foto's zien er schitterend uit! Vooral een leuk idee van dat vaasje. Hoe gaat het inmiddels met de schildpadjes? Zijn ze al gegroeid?
|
0.0.2 Boettgeri 1.0.0 vriend 0.2.0 hond 0.2.0 kat 2.2.? gerbil ?.?.? tropische vis
|
|
|
monsterken
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #36 Gepost op: 20 November 2008, 23:50:40 » |
dat vaasje is inderdaad mooi gevonden maar ik vraag me af hoe je dan je preparaten en je heucobs of agrobs er aan toevoegd? Want als je alles op een schaaltje legt kan je het er mooi over strooien.
|
|
|
|
Tien
Chelonoidis carbonaria
|
|
« Antwoord #37 Gepost op: 21 November 2008, 07:50:46 » |
Ik zal eens zien of ik vandaag of morgen weer wat leuke foto's kan maken Maar de wandelende helmpjes doen het nog steeds goed hoor. Ik geef geen droog voer er is nu nog steeds genoeg gevarieerd vers (on)kruid voorhanden hier. de calcium enz strooi ik op wat vochtige bladeren zodat het er aan vast blijft plakken en meestal vallen ze als gekken aan op hun eten zodat ze dit spul ook binnen krijgen, voor het opgedroogd is en op de grond gevallen is
|
Groetjes, Tineke
|
|
|
Ludo
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #38 Gepost op: 21 November 2008, 10:54:06 » |
Leuk gedaan Tien ze zien er erg goed uit. Het is altijd leuk om ideen van een ander te zien.
|
|
|
|
Tien
Chelonoidis carbonaria
|
|
« Antwoord #39 Gepost op: 27 November 2008, 17:00:20 » |
Zo weer even een update van de wandelende helmpjes Phoenix Toon (is ze niet mooi glad?) Samen Poenix weeg nu 20 gram en Toon 27 gram
|
Groetjes, Tineke
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #40 Gepost op: 28 November 2008, 20:36:48 » |
Leuke plaatjes, doe je de dieren nog in winterslaap deze winter ?
|
|
|
|
Tien
Chelonoidis carbonaria
|
|
« Antwoord #41 Gepost op: 28 November 2008, 20:41:49 » |
Dat was wel het plan Kurt. Ik wil aankomende weken wat gaan afbouwen wat betreft de hoeveelheid voedsel en ook met de temperatuur. En dan is het plan om ze in januari in winterslaap te brengen voor een weekje of 4. Ik had eerder 6 weken geschreven, maar ik zie in verschillende berichten dat dat wat lang is voor de eerste keer. We zullen zien en intussen blijf ik info vergaren
|
Groetjes, Tineke
|
|
|
Scavi
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #42 Gepost op: 23 December 2008, 20:40:35 » |
Hey, al een poos niet meer gezien Hoe is het met je schildpadjes, zijn ze al in winterslaap? Ik moet bekennen dat ik je idee met het potje-met-gat-in-dekseltje heb afgekeken. Nu nog afwachten of mijn twee schildpadjes ook snappen dat ze vertikaal eten ook kunnen eten. Vandaag hebben ze er nog niet echt naar omgekeken. Overigens, eventjes helemaal off-topic: zie ik nou goed op je foto's dat jullie een zwembad/whirlpool in de tuin hebben?
|
0.0.2 Boettgeri 1.0.0 vriend 0.2.0 hond 0.2.0 kat 2.2.? gerbil ?.?.? tropische vis
|
|
|
Tien
Chelonoidis carbonaria
|
|
« Antwoord #43 Gepost op: 23 December 2008, 21:06:35 » |
Ze zijn nog niet in winterrust, maar ik ben wel aan het afbouwen. Minder warmte en minder lang licht en minder eten. Off topic antwoord: Ja
|
Groetjes, Tineke
|
|
|
Scavi
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #44 Gepost op: 23 December 2008, 21:32:03 » |
Off topic: kwijl Daar kun je wel een paar waterschildpadjes in kwijt
|
|
|
|
|