Hallo allemaal,
Na een tijdje als anoniempje op dit forum rond gesnuffeld te hebben wil ik me nu netjes aan jullie voorstellen.
Ik ben Tineke, 46 jaar getrouwd en moeder van een zoon van 12 (alweer, wat gaat de tijd).
Als kind (eeuwen geleden dus) had ik een vriendin die een schildpad in de tuin had lopen. Dat vond ik toen al een schitterend gezicht en kon er toen al tijden naar gaan zitten kijken. Nu vele jaren later kwam ik op een ander (aquarium) forum een bericht tegen van iemand die vertelde over zijn schildpadden. Daardoor kwamen deze fascinerende dieren ook voor mij weer in beeld.
En dus wat doe ik dan? Ik ga me inlezen, lezen en nog eens lezen. Hier informeren en daar informeren en het wordt ons als gezinnetje steeds duidelijker
… mamma wil een schildpadje
Zoonlief vind het ook wel grappig, wil ook wel helpen met de verzorging en zo, maar mams is en blijft verantwoordelijk voor de dieren. Ok, Dan de volgende stap. Welke soort kunnen we de beste kansen geven en hoe komen we er aan. Na een keus gemaakt te hebben zijn we eens gaan informeren bij deze persoon van dat andere forum of hij 2 dieren in de aanbieding had. Het antwoord was ja, tenminste als de eieren uit zouden komen. Nu, gisteren heb ik te horen gekregen dat we over een paar weken 2 mooie lieve kleine wandelende helmpjes op kunnen halen.
We moeten hier dus aan het werk. Huisje bouwen enz.
Maar wat ik daarvoor in gedachten heb en hoe ik alles wil realiseren zal ik in een ander topic gaan beschrijven. Ik reken daarbij op jullie hulp voor een goede start voor deze twee testudo hermanni boetgerri, want dat is de soort waar we voor gekozen hebben.
Voor nu, bedankt voor alle info die ik nu al van dit forum heb kunnen halen over deze heerlijke dieren. We gaan er voor
Groetjes,
Tineke