Dit mag mss al een héél oud topic zijn, maar bij het volledige uitpluizen van alle ziektes hier voor de aanmaak van mijn websites ga ik toch op oude topics nog antwoorden...
Wij hebben hier namelijk ook een mannelijke elegans rondlopen waar we ons soms niet-som wel, "" zorgen"" (als we het zo mogen uitdrukken) over maken.
Sinds mei dit jaar lopen hier 2 elegansen rond van het jaar 2004.
Vrouwtje doet het prima, komt goed aan in gewichten
vrouwtje sinds ze bij ons is :
376 gr
419 gr
431 gr
430 gr
459 gr
Voor het mannetje sinds hij bij ons is:
256gr
276 gr
263 gr
250
261 gr
Meneer zijn gedrag verschilt van dag tot dag.
Dagen dat hij 'als een zot' rondjes maakt door het terrarium, op en neer langs de ramen,
andere dagen ligt hij op zijn honderduizendste gemakjes te zonnen en te slapen, vermoedelijk moet hij dan wat recuperen van z'n activiteiten van vorige dag !
Paren hebben we hem wel nog niet zien doen, is nogal jong..
Hij eet wel, maar t.o.v. die 4 andere kleine oor-af-vretende-elegansjes vinden we dit voor zijn grootte nogal weinig...
We vermoeden dat ze mss ook niet al te veel variërende voeding hebben gekregen, aangezien ze héél selectief zijn in hun eten...
Stoelgang ziet er normaal uit, en als hij niet bijkomt en wormen zou hebben, zou het vrouwtje dit toch ook moeten hebben, ofniet?
Vrouwtje , lijkt volgens ons volledig normaal gedrag te vertonen, en is helemaal verandert in afgelopen maanden, ze is helemaal opengebloeid tot een prachtige dame, die helemaal niet verlegen is!
We denken soms dat dit normaal is voor het mannetje, omdat deze trager groeien en kleiner blijven dan de vrouwtjes... maar zijn we hier wel correct in om dit te denken?
Een vraagje dat hier mss niet echt bijpast, maar de nek en pootjes, de plaatsen het dichtst tegen het lichaam, zien véél rozer tov de uiterste delen. Ik vind dat dit bij onze kleine elegansen er helemaal niet roze uitziet, komt dit later nog?
Of hebben ze vroeger mss geen UV-licht gehad waardoor het wat kleurt?