D-magic
|
|
« Antwoord #45 Gepost op: 7 September 2008, 13:24:05 » |
Het beste is om een digitale meet ding ( weet ff niet hoe het echt heet ) te halen bij de bouwmarkt, heb ik ook en kostte maar €6.
Als de naam van dat "meetding" je weer te binnen schiet, laat dan even iets weten. Waarschijnlijk een digitale schuifmaat. die bedoelde ik Fred, een digitale schuifmaat
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #46 Gepost op: 7 September 2008, 23:05:31 » |
Is het normaal dat sulcata`s hun eigen poep opeten ? Ze hebben nog eten in het verblijf en ik wissel naar mijn mening veel af. Ze hebben er een bruine mond van gekregen maar die heb er al weer af geveegt met een doekje.
Die bruine bek hoort erbij, je moet dit niet telkens gaan afvegen...onbegonnen werk en erg stresserend voor de dieren
|
|
|
|
Marvin M
Stigmochelys pardalis
Netherlands
|
|
« Antwoord #47 Gepost op: 8 September 2008, 09:03:06 » |
Oke zal ik doen
|
|
|
|
gorterlies
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #48 Gepost op: 8 September 2008, 09:58:34 » |
Je moet je indenken dat in de landen waar deze dieren oorspronkelijk leven weinig te eten is. Een schildpad heeft ook niet een totale vertering van voedingsstoffen, er zitten dus nog veel voedingsstoffen in de poep, wat hij dus weer opeet. Het dier begrijpt niet dat hij iedere keer weer opnieuw te etenh krijgt. Kan zijn dat hij in de natuur na een maaltijd dagen of weken niets meer vind.
|
houder van cuora's enstamboekhouder pelomedusa subrufa
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #49 Gepost op: 8 September 2008, 16:50:11 » |
Is het normaal dat sulcata`s hun eigen poep opeten ? Ze hebben nog eten in het verblijf en ik wissel naar mijn mening veel af. Ze hebben er een bruine mond van gekregen maar die heb er al weer af geveegt met een doekje.
Die bruine bek hoort erbij, je moet dit niet telkens gaan afvegen...onbegonnen werk en erg stresserend voor de dieren En ik mij maar afvragen wat die zwart bruine bekken vandaan komen bij mij pardalissen. Zitten gewoon der eigen zooi op te eten nou ja zeg.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #50 Gepost op: 8 September 2008, 16:51:35 » |
De eerste keer toen ze dat hadden ( Wist niet dat ze poep gegeten hadden ) veegde ik het met mijn pink af en mijn vinger stonk de rest van de dag. Ook na vaak handen wassen. Met tandpasta boenen, dan ruik je niets meer.......oude tip van mijn oma... hebben schildpadden tanden? Ook voorkeur voor merk? Elmex of iets met plantaardige extracten? (Flauw maar kon het echt niet laten)
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #51 Gepost op: 8 September 2008, 16:53:03 » |
De eerste keer toen ze dat hadden ( Wist niet dat ze poep gegeten hadden ) veegde ik het met mijn pink af en mijn vinger stonk de rest van de dag. Ook na vaak handen wassen. Met tandpasta boenen, dan ruik je niets meer.......oude tip van mijn oma... hebben schildpadden tanden? Ook voorkeur voor merk? Elmex of iets met plantaardige extracten? (Flauw maar kon het echt niet laten) Inkoppertje Markooij :p
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #52 Gepost op: 8 September 2008, 16:59:58 » |
De eerste keer toen ze dat hadden ( Wist niet dat ze poep gegeten hadden ) veegde ik het met mijn pink af en mijn vinger stonk de rest van de dag. Ook na vaak handen wassen. Met tandpasta boenen, dan ruik je niets meer.......oude tip van mijn oma... hebben schildpadden tanden? Ook voorkeur voor merk? Elmex of iets met plantaardige extracten? (Flauw maar kon het echt niet laten) Inkoppertje Markooij :p Sorry als ik zo'n voorzet krijg wil het kinderlijke het wel eens overnemen.
|
|
|
|
fred gaal
|
|
« Antwoord #53 Gepost op: 8 September 2008, 17:00:54 » |
De eerste keer toen ze dat hadden ( Wist niet dat ze poep gegeten hadden ) veegde ik het met mijn pink af en mijn vinger stonk de rest van de dag. Ook na vaak handen wassen. Met tandpasta boenen, dan ruik je niets meer.......oude tip van mijn oma... hebben schildpadden tanden? Ook voorkeur voor merk? Elmex of iets met plantaardige extracten? (Flauw maar kon het echt niet laten) Markooij, jij mag je vingers wassen met Elmex wij doen het met eigen merk van de super.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #54 Gepost op: 8 September 2008, 17:11:06 » |
De eerste keer toen ze dat hadden ( Wist niet dat ze poep gegeten hadden ) veegde ik het met mijn pink af en mijn vinger stonk de rest van de dag. Ook na vaak handen wassen. Met tandpasta boenen, dan ruik je niets meer.......oude tip van mijn oma... hebben schildpadden tanden? Ook voorkeur voor merk? Elmex of iets met plantaardige extracten? (Flauw maar kon het echt niet laten) Markooij, jij mag je vingers wassen met Elmex wij doen het met eigen merk van de super. Zit daar wel genoeg fluoride in in zo'n eigenhuismerk?
|
|
|
|
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
Duits wonen: www.immo-ridder.nl
|
|
« Antwoord #55 Gepost op: 8 September 2008, 17:20:36 » |
De eerste keer toen ze dat hadden ( Wist niet dat ze poep gegeten hadden ) veegde ik het met mijn pink af en mijn vinger stonk de rest van de dag. Ook na vaak handen wassen. Met tandpasta boenen, dan ruik je niets meer.......oude tip van mijn oma... hebben schildpadden tanden? Ook voorkeur voor merk? Elmex of iets met plantaardige extracten? (Flauw maar kon het echt niet laten) ik neem er nog 1....
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #56 Gepost op: 8 September 2008, 17:28:42 » |
De eerste keer toen ze dat hadden ( Wist niet dat ze poep gegeten hadden ) veegde ik het met mijn pink af en mijn vinger stonk de rest van de dag. Ook na vaak handen wassen. Met tandpasta boenen, dan ruik je niets meer.......oude tip van mijn oma... hebben schildpadden tanden? Ook voorkeur voor merk? Elmex of iets met plantaardige extracten? (Flauw maar kon het echt niet laten) ik neem er nog 1.... Een lekkere dubbele espresso..............
|
|
|
|
Marvin M
Stigmochelys pardalis
Netherlands
|
|
« Antwoord #57 Gepost op: 22 September 2008, 15:57:12 » |
Hoe erg is de geur van sulcata`s als je regelmatig de stront weghaald.
|
|
|
|
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
Duits wonen: www.immo-ridder.nl
|
|
« Antwoord #58 Gepost op: 22 September 2008, 18:41:22 » |
Ik haal hier elke dag de mestballen eruit, deze zijn zo goed als reukloos.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #59 Gepost op: 22 September 2008, 21:07:42 » |
De dieren zelf ruiken niet De geur van de uitwerpselen van gezonde dieren is niet echt "storend" ,urine echter is niet reukloos, goede hygiene en ventilatie van de kamer zorgt dat alles nogal meevalt... Waar dieren gehuisvest zijn zal je altijd wel geurtjes waarnemen, als je dat als storend ervaart begin je er beter niet aan, dit hoort er nu eenmaal bij
|
|
|
|
|