Hey,
ik woon in Belgie maar wil binnenkort eens naar Blijdorp rijden. Nu heb ik een tijdje geleden hier iemand foto's zien plaatsen die in Blijdorp getrokken waren en waar nakweek Manouria emys op stond. Ik heb echter nog nooit iemand foto's zien plaatsen van volwassen dieren. Aangezien dit mijn lievelingssoort is, vraag ik mij af of ze in Blijdorp dus ook volwassen dieren houden die voor het publiek zichtbaar zijn.
groeten
Dag Manuel,
Ik vind deze soort Manouria emys emys ook héél mooi, alleen kan je er niet zo gemakkelijk aan komen.
Ik ben ook woonachtig in België maar heb familie in het zuiden van Frankrijk : Cabreton en Hossegor (= ligt tegen Bayonne, Anglet en Biarritz) dus in de Landes. Daar heb ik enkele jaren geleden iemand leren kennen via mijn ouders die een redelijke groep volwassen manouria's emys emys heeft, zowel mannen als vrouwen. Ook heeft hij een beperkte groep Testudo Hermanni Hermanni's die hij al vele jaren houdt. Mocht je interesse hebben om Manouria emys te houden, dan ben je wel één van de weinigen hier in België, laat me gerust iets weten want om de 2 à 4 jaar doet hij er weg om via een grootkweker in Duitsland, nieuw bloed te bekomen voor in zijn kweekgroep. Misschien dat ik dan iets kan regelen voor je als je beslist met deze soort te beginnen.
Wel weet ik je met zekerheid te vertellen dat veel nakweek van bij hem naar Spanje gaan.
Groetjes,
Greeny