Zo, ik ben niet meer "schildpadloos". Eergisteren hebben we onze eerste schildpad mogen ophalen: Bagheera, de toffe elongata.
En tof is ze hoor! Ik kon me echt niet voorstellen dat een schildpad zoveel spektakel zou opleveren!
Ze heeft eerst en vooral de toch wel lange rit moedig doorstaan. Thuis gekomen ging ze dadelijk het terrarium verkennen. Ik heb onmiddellijk een paar veranderingen aan het terra toegebracht want fouten zie je pas als de schildpad erin zit. Ben dus buiten ronde steentjes gaan zoeken, heb ze afgekookt en daarmee spleten en gaten opgevuld, zodat ze nergens tussen zou kunnen kruipen, en dat bleek wel nodig. Enfin, "kruipen" is nu niet direct het woord, "vallen" past hier beter. Ik heb, ter bevordering van de LV, toch een watervalletje in het terra gezet. Na een eerste ronde begon de kleine held direct aan de beklimming. Vertikaal omhoog! Je moet het gezien hebben om het te kunnen geloven. Eens de top bereikt is ze er dan ook met haar klikken en klakken afgedonderd. Zo ontdekte ze dat je lekker kan douchen onder een watervalletje, wat ze dan ook een poosje heeft gedaan. Dat vond ze blijkbaar helemaal geweldig. Ik vond het ongelooflijk hoe ze na het vrij "onzacht" neerkomen van dat bergje onmiddellijk weer recht kroop. Dacht haar eerste snel te gaan helpen, maar daar had ze duidelijk geen behoefte aan.
Van al dat waterplezier krijg je natuurlijk honger en ja hoor, die eerste avond heeft ze het mierenkruid dat we hadden meegekregen gretig naar binnen gespeeld.
Gisteren, dag 2, heeft ze een paardenbloemblad en een halve champignon gegeten. Vond ze blijkbaar ook heel lekker.
En nu zijn we al aan dag drie en het gaat nog steeds goed. Ze is een lust voor het oog, echt een mooi en temperamentvol schildpad. Ik moet moeite doen om nog bij de PC te geraken om jullie dit alles te vertellen
.
Hier enkele foto's van de avonturen van Bagheera.