SCHILDPADDENFORUM.NET Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
                                         
  172831 aantal berichten in 14134 topics door 3388 geregistreerde leden Nieuwste lid: tjvkooten
** STARTPAGINA FORUM HELP ZOEK WEBSITE FOTOALBUM KALENDER INLOGGEN REGISTREREN 

0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] Omlaag Print
Auteur Topic: Galapagos Kopen ?  (gelezen 13171 keer)
Hansm
Algemene moderator
*****
Offline

Berichten: 17832


« Antwoord #15 Gepost op: 12 Augustus 2008, 20:39:05 »

Ik bedoelde eigenlijk WAAR en hoopte dat je kweker zou zeggen  Knipoog, ben je al eens langs geweest bij een kweker van Sulcata om je goed voor telaten lichten, en zien wat het houden van een Sulcata met zich meebrengt?
Dat zou ik je sterk aanraden, kun je gelijk je vader meenemen, krijgt hij ook een beter idee.
Gelogd

Players only love you when they are playing.
http://artisklas-haarlem.nl/ de kleinste officiƫle dierentuin van Nederland
Marvin M
Stigmochelys pardalis
***
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 370



« Antwoord #16 Gepost op: 12 Augustus 2008, 20:43:20 »

Ik heb 2 uur voor het terra bij iguna zoo vlissingen gestaan toen ze het schoon maakten en hoe groot de uitwerpselen waren.
Ik moet eens kijken bij welke kweker ik eens ga informeren. Ik denk bij de mensen in Buchten of als Kurt er nog heeft bij hem.
Gelogd
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Berichten: 2643

Duits wonen: www.immo-ridder.nl


WWW
« Antwoord #17 Gepost op: 12 Augustus 2008, 20:48:54 »

Ik ken dit soort advertentie`s je ziet ze vaker. Ik ben van plan om een sulcata te kopen ja ik heb 750 euro beschikbaar voor de aanschaf dus terrarium ( De mijne is zo juist kapot gevallen  neerslachtig ) dier zelf,inrichting,stroomkosten en dierenarts kosten. Ik ga binnekort opnieuw werken als de vakantie gedaan is dus dan komt nieuw geld binnen en mijn ouders zallen het niet erg vinden om wat voor te schieten.

Marvin,
Van mijn 14e tot mijn 19e heb ik 2 krantenwijken gelopen, elke zaterdagen en vakanties gewerkt, tijdens mijn schoolperiode. Hier kon ik 2 eigen paarden van onderhouden en verzorgen.
Dus waar een wil is is een weg.....als er maar dicipline is en een weloverwogen keuze.
Gelogd

In Duitsland wonen? Kijk voor objecten op de site:
www.immo-ridder.nl
Marvin M
Stigmochelys pardalis
***
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 370



« Antwoord #18 Gepost op: 12 Augustus 2008, 20:52:28 »

Ik ga binnekort vakkenvullen en doe nog iedere week een krantenwijken dus die beide zal mischien genoeg zijn.
Denk dat ik het daar wel mee redt want ik doe bijna geen andere uitgaven. Denk dat als de sulcata veel meer gaat eten dan ben ik ouder dus zal ik ook mee verdienen hoop ik.
Gelogd
kurtlippens
Forumbeheerder
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 21709


King of Afrika: Centrochelys sulcata


WWW
« Antwoord #19 Gepost op: 12 Augustus 2008, 20:52:44 »

Maar moeten wij aanbiedingen van handelaren en handelaren op dit forum toe laten?
Mijn mening is handelaren horen op beurzen thuis en niet bij verenigingen of op een forum.
Ik ben het met je eens, ik had reeds eerder mijn ongenoegen geuit over het plaatsen van links naar marktpl. wat de laatste tijd weer steeds vaker gebeurd, ik ben er niet zo voor en kan het ook onderbouwen:
Links naar marktpl. (en andere sites) zijn nadelig ivm de zoekbot, ze worden bij elke link weggeleid ipv hier naar nuttige trefwoorden te zoeken, zijn dit links naar andere schildpadgerelateerde sites of fora kan mij dit niet schelen , marktpl. is iets anders....
De kans dat iemand (adverteerder) klacht indient is niet onbestaande, dan draai ik er als beheerder voor op, ik ben niet van plan hiervoor gerechtskosten te betalen in het slechtste geval....
maar last but not least, ik heb het niet zo op verkoop en het noemen van prijzen, hoewel ik ook moeite moet doen om een goede thuis te zoeken voor mijn nakweekjes doe ik het zelf zelden of nooit, de indruk ontstaat dat schildpadden een soort handelswaar zijn vind ik, geld (handel) en dieren is een combinatie die niet samengaat. Wat ik hier zeg is niet van doen op de topicstarter, maar ik overweeg ernstig het plaatsen van links naar marktpl. niet langer toe te staan.
Wie op google op zoek gaat naar info over een bepaalde soort treft vaak als eerste zoekresultaat een link naar marktpl. aan, zoiets hoor eigenlijk niet, een omgekeerde wereld voor iemand die met deze dieren wil beginnen.
Nog een nadeel is : van zodra de advertentie's verwijderd zijn zitten we hier met "dode linken"
Maar dit is een vrij forum, onderbouwde tegenargumenten zijn welkom, al zal het moeilijk zijn mij te overtuigen....
Gelogd

Observatie is de beste leermeester ! www.schildpadden.net
Marvin M
Stigmochelys pardalis
***
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 370



« Antwoord #20 Gepost op: 12 Augustus 2008, 20:55:47 »

Maar moeten wij aanbiedingen van handelaren en handelaren op dit forum toe laten?
Mijn mening is handelaren horen op beurzen thuis en niet bij verenigingen of op een forum.
Ik ben het met je eens, ik had reeds eerder mijn ongenoegen geuit over het plaatsen van links naar marktpl. wat de laatste tijd weer steeds vaker gebeurd, ik ben er niet zo voor en kan het ook onderbouwen:
Links naar marktpl. (en andere sites) zijn nadelig ivm de zoekbot, ze worden bij elke link weggeleid ipv hier naar nuttige trefwoorden te zoeken, zijn dit links naar andere schildpadgerelateerde sites of fora kan mij dit niet schelen , marktpl. is iets anders....
De kans dat iemand klacht indiend is niet onbestaande, dan draai ik er als beheerder voor op, ik ben niet van plan hiervoor gerechtskosten te betalen in het slechtste geval....
maar last but not least, ik heb het niet zo op verkoop en het noemen van prijzen, hoewel ik ook moeite moet doen om een goede thuis te zoeken voor mijn nakweekjes doe ik het zelf zelden of nooit, de indruk ontstaat dat schildpadden een soort handelswaar zijn vind ik, geld (handel) en dieren is een combinatie die niet samengaat. Wat ik hier zeg is niet van doen op de topicstarter, maar ik overweeg ernstig het plaatsen van links naar marktpl. niet langer toe te staan.
Wie op google op zoek gaat naar info over een bepaalde soort treft vaak als eerste zoekresultaat een link naar marktpl. aan, zoiets hoor eigenlijk niet, een omgekeerde wereld voor iemand die met deze dieren wil beginnen.
Nog een nadeel is : van zodra de advertentie's verwijderd zijn zitten we hier met "dode linken"
Maar dit is een vrij forum, onderbouwde tegenargumenten zijn welkom, zal zal het moeilijk zijn mij te overtuigen....

Zoals eerder gezegt het spijt me ik wist dit niet want ik ben pas kort weer actief op het forum. Zal door mij niet meer gebeuren in ieder geval
Gelogd
kurtlippens
Forumbeheerder
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 21709


King of Afrika: Centrochelys sulcata


WWW
« Antwoord #21 Gepost op: 12 Augustus 2008, 20:58:02 »

Maar moeten wij aanbiedingen van handelaren en handelaren op dit forum toe laten?
Mijn mening is handelaren horen op beurzen thuis en niet bij verenigingen of op een forum.
Ik ben het met je eens, ik had reeds eerder mijn ongenoegen geuit over het plaatsen van links naar marktpl. wat de laatste tijd weer steeds vaker gebeurd, ik ben er niet zo voor en kan het ook onderbouwen:
Links naar marktpl. (en andere sites) zijn nadelig ivm de zoekbot, ze worden bij elke link weggeleid ipv hier naar nuttige trefwoorden te zoeken, zijn dit links naar andere schildpadgerelateerde sites of fora kan mij dit niet schelen , marktpl. is iets anders....
De kans dat iemand klacht indiend is niet onbestaande, dan draai ik er als beheerder voor op, ik ben niet van plan hiervoor gerechtskosten te betalen in het slechtste geval....
maar last but not least, ik heb het niet zo op verkoop en het noemen van prijzen, hoewel ik ook moeite moet doen om een goede thuis te zoeken voor mijn nakweekjes doe ik het zelf zelden of nooit, de indruk ontstaat dat schildpadden een soort handelswaar zijn vind ik, geld (handel) en dieren is een combinatie die niet samengaat. Wat ik hier zeg is niet van doen op de topicstarter, maar ik overweeg ernstig het plaatsen van links naar marktpl. niet langer toe te staan.
Wie op google op zoek gaat naar info over een bepaalde soort treft vaak als eerste zoekresultaat een link naar marktpl. aan, zoiets hoor eigenlijk niet, een omgekeerde wereld voor iemand die met deze dieren wil beginnen.
Nog een nadeel is : van zodra de advertentie's verwijderd zijn zitten we hier met "dode linken"
Maar dit is een vrij forum, onderbouwde tegenargumenten zijn welkom, zal zal het moeilijk zijn mij te overtuigen....

Zoals eerder gezegt het spijt me ik wist dit niet want ik ben pas kort weer actief op het forum. Zal door mij niet meer gebeuren in ieder geval
Ik bedoel het algemeen, zoals ik al zei is dit niet op jouw bedoeld, het was trouwens nog toegestaan...zit er dus maar niet mee Knipoog
Gelogd

Observatie is de beste leermeester ! www.schildpadden.net
Marvin M
Stigmochelys pardalis
***
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 370



« Antwoord #22 Gepost op: 12 Augustus 2008, 20:59:37 »

oke dan is het goed. Nog een vraagje kurt zijn er nog sulcata`s tekoop ? Als je ze niet aan mij wilt verkopen moet je dat gewoon zeggen dat is geen probleem.
Gelogd
Hansm
Algemene moderator
*****
Offline

Berichten: 17832


« Antwoord #23 Gepost op: 12 Augustus 2008, 21:04:09 »

Maakt niet uit Marvin, gelijk een goede gelegenheid om dit te bespreken.

Ik zie dit soort advertentie's als een probleem omdat het met oplichterij te maken heeft, dat moet je vindt ik niet dood zwijgen maar open en bloot laten zien juist op een forum waar mensen informatie zoeken en eventueel er over denken om een schildpad aan te schaffen, vindt de link daarom nuttig in dit geval.
Maar alleen omdat je hierniet een advertentie promoot maar juist afraad, en mensen waarschuwd.
Andere Marktplaats achtige advertentie hoeven van mij niet, daar zit weinig toegevoegde waarde bij.
Gelogd

Players only love you when they are playing.
http://artisklas-haarlem.nl/ de kleinste officiƫle dierentuin van Nederland
D-magic
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Berichten: 6821


« Antwoord #24 Gepost op: 12 Augustus 2008, 21:12:16 »

Ik denk dat het inderdaad een goede optie is omdat de verbieden hier op het forum

ik moet eerlijk toegeven dat ik het ook wel s gedaan heb  Onbeslist
Gelogd

0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
Marvin M
Stigmochelys pardalis
***
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 370



« Antwoord #25 Gepost op: 12 Augustus 2008, 21:33:58 »

oke dan is het goed. Nog een vraagje kurt zijn er nog sulcata`s tekoop ? Als je ze niet aan mij wilt verkopen moet je dat gewoon zeggen dat is geen probleem.
Gelogd
kurtlippens
Forumbeheerder
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 21709


King of Afrika: Centrochelys sulcata


WWW
« Antwoord #26 Gepost op: 12 Augustus 2008, 22:21:20 »

oke dan is het goed. Nog een vraagje kurt zijn er nog sulcata`s tekoop ? Als je ze niet aan mij wilt verkopen moet je dat gewoon zeggen dat is geen probleem.
Ik heb momenteel niks in aanbod, de dieren zijn nog veel te jong voor een nieuwe thuis, maar je bent steeds van harte welkom om eens te zien wat het allemaal inhoud, zo heb je een beter beeld van Centrochelys sulcata en alles wat erom heen draait....ben je daarna nog gemotiveerd kan er eventueel wat geregeld worden  Knipoog
Gelogd

Observatie is de beste leermeester ! www.schildpadden.net
Marvin M
Stigmochelys pardalis
***
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 370



« Antwoord #27 Gepost op: 22 September 2008, 14:55:34 »

en 750 euro voor een sulcata en het opvoeden + verblijf en electriciteit enz , inderdaad je zal toch werk moeten hebben , aanschaf van een jong dier valt mee , maar in de loop der jaren heeft dit diertje geen terrarium meer nodig maar een veel groter stuk .
ik wil u niet ontmoedigen , maar deze dieren eten heel veel en is 1 van de dieren qua schildpadden die het warmst moeten zitten dus veel elctriciteit voor het opwarmen van de kamer , ik denk dat u dit eens vraagt aan Kurt hij heeft 3 kollossen zitten .
Ik werk al heb een kistje waar ik iedere week geld inleg waar ik dan uit kan pakken als er iets onverwachts is.
Buiten ruimte is geen probleem en binnenverblijf moet wel nog worden aangepast.
Krijg bij mijn groenteboer 3 andijvie voor 1 euro omdat hij weet dat ik schildpadden heb en omdat het daarvoor is.
Krijg soms ook een zak met witlof. Hier in de buurt is genoeg onkruiden om te plukken voor de schildpadden.
En mijn ouders zijn ook niet de beroerste als het een keer tegen zit wil ze rustig helpen.
Werk krijg ik in oktober. Dat geld wat ik daarmee verdien is hoofdzakkelijk voor de dieren wat ik heb.
Het gaat goed met de dieren en groeien snel (Vind ik) als je grieken gewent bent.
Gelogd
Marvin M
Stigmochelys pardalis
***
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 370



« Antwoord #28 Gepost op: 22 September 2008, 15:55:42 »

Ik mag alleen de sulcata`s meenemen als ze ik het huis uit ga.
We hebben hier een kelder wat bijna leeg staat die zou perfect zijn op 1 ding na.
Dat ik ze als het goed weer is naar boven moet dragen.
We hebben nu een schuur die we moeten aanpassen om aan alle eisen te voldoen.
Maar ze kunnen dan wel vrij naar buiten lopen.
Is het niet handiger als de volgende berichten in het topic over mijn sulcata`s geplaast wordt ?
Gelogd
Pagina's: 1 [2] Omhoog Print
 
« vorige volgende »
Ga naar:  
Recent
[14 Oktober 2023, 17:31:00]

[ 2 Juli 2023, 13:50:40]

door Tom O.
[17 Juni 2023, 17:17:05]

[ 5 April 2023, 10:13:02]

door Wally
[16 Maart 2023, 09:45:27]

door Tom O.
[25 Januari 2023, 10:56:36]

door Dick
[11 Januari 2023, 17:21:48]

door TORO
[ 8 Januari 2023, 19:20:45]

door wim 2
[26 December 2022, 09:47:49]

door Marnix
[ 8 Oktober 2022, 13:24:50]

door andy_05
[26 Juli 2022, 15:11:36]

[15 Mei 2022, 14:37:23]

door Rikke
[21 April 2022, 19:43:36]

door Rikke
[29 Maart 2022, 21:10:06]

door andy_05
[27 Maart 2022, 09:31:08]

[ 5 Maart 2022, 19:05:31]

door TORO
[20 Februari 2022, 22:35:07]

door andy_05
[20 December 2021, 18:37:20]

door Rikke
[17 December 2021, 20:16:46]

door nielo
[ 4 November 2021, 21:38:45]

door Rikke
[ 6 Juli 2021, 11:10:44]

[ 1 Juli 2021, 16:49:53]

door Phil
[29 Juni 2021, 16:49:35]

door Dick
[27 Februari 2021, 19:46:28]

door Niels30
[24 Februari 2021, 11:39:52]

[22 Februari 2021, 17:16:02]

door nielo
[13 November 2020, 18:47:56]

door Lisa
[21 Augustus 2020, 19:19:58]

door Liene
[ 2 Augustus 2020, 17:00:34]

door Rikke
[27 Juli 2020, 13:48:55]

door eniya
[ 3 Juli 2020, 21:41:09]

[24 Mei 2020, 19:55:50]

[ 6 Mei 2020, 08:53:27]

door Rikke
[26 April 2020, 15:37:12]

door Rikke
[13 April 2020, 13:35:34]

door Liene
[ 8 April 2020, 17:02:25]

door Rikke
[30 Maart 2020, 11:10:26]

door Caline
[27 Maart 2020, 17:40:09]

door Rikke
[27 Maart 2020, 12:15:10]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
5 Juli 2024, 12:24:55

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
geregistreerde leden
Totaal aantal leden: 3388
Laatste: tjvkooten
Statistieken
Totaal aantal berichten: 172831
Totaal aantal topics: 14134
Vandaag Online: 555
Ooit Online: 3488
(28 December 2022, 15:34:03)
Gebruikers Online
Gebruikers: 0
Gasten: 605
Totaal: 605
Artikelen

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Black22 / TinyPortal v0.9.8 © Bloc
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.062 seconden met 25 queries.