Hoi allemaal
Ik ben het met jullie eens in zoverre er zijn wel degelijk ook goede en hele nette dierenwinkels al moet je ze met een lamp zoeken
Maar vergeet vooral niet dat er ook kwekers zijn of die zichzelf als liefhebber voordoen.
Ik ben zelf al bij kwekers geweest waar ik ongeveer met tranen in de ogen naar buiten ben gelopen.
De griekjes en de sulcatas waren samen gehuisvest en in het terrarium stond een halve cm water wat voor een sulcata dus helemaal niet goed is.
Ik heb volwassen sulcatas in de winter gezien in een stal zonder deuren zonder verwarming zonder lampen of wat dan ook.
De kweker wist niet dat ik er ook wel wat verstand van had.
Hiermee wil ik zeggen dat het niet alleen de winkels zijn, er zijn ook zogenaamde liefhebbers die het alleen om het geld gaat
HOE KUN JE DE ECHTE LIEFHEBBER HIERVOOR BESCHERMEN?
Pierre
Je haald het woord kweker en handelaar door elkaar, ik geloof niet dat volwassen sulcata's die praktisch
een winter in ons land buiten doorbrengen nog instaat zijn zich voorteplanten.
Ben benieuwd waar je de adressen van deze "kwekers"" gevonden hebt,
Misstanden met houden van wat voor een soorten dieren los je op door de dierenbescherming in te lichten.
Ik geloof best wat je gezien hebt, maar kwekers zijn dit niet, op deze manier krijg je een broodje aap verhaal, en waar wil je bescherming tegen, als je een dier koopt waardan ook gebruik je gezonde verstand, dat is je bescherming.