markooij
|
|
« Antwoord #555 Gepost op: 23 Juli 2009, 00:02:37 » |
Compleet uit laten drogen?
Dat zou opzich wel kunnen inderdaad. Misschien dat ik het wel ga proberen met de klei, wel gemengd dan met turf of iets dergelijks om de dieren toch de mogelijkheid te geven om te kunnen graven. Zou zelf zand doen. Heb altijd zoiets van turf of cocopeat dat het organisch is dus eventueel langer ziekte/parasiete/schimmel vast kan houden dan zand of klei. Als je klei eerst uitdroogd tot keihard en erna nat maakt en dan mengt met zand zodat je een mengsel krijgt wat jouw bevalt. Rustplaatsen misschien meer klei dan zand gezien het meer vocht vasthoudt en eventuele de toekomstige legplaats meer zand dan klei?
|
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #557 Gepost op: 23 Juli 2009, 17:23:33 » |
Mooie filmpje Donny Kicke. Dat krabben langs de kant is dat nieuwsgierigheid omdat ze jouw zien of doen ze dat ook in jouw afwezigheid ?
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #558 Gepost op: 23 Juli 2009, 17:46:20 » |
Mooie filmpje Donny Kicke. Dat krabben langs de kant is dat nieuwsgierigheid omdat ze jouw zien of doen ze dat ook in jouw afwezigheid ?
Dat krabben doet hij vooral als ik aanwezig ben in de kamer. Hij hangt dan ook de hele tijd rond bij de rechtop staande tak welke je zit in het filmpje. Hij gaat dan ook echt omhoog kijken naar wat ik aan het doen ben. Dat is uiteraard de inprenting, ik geef altijd door het middelste raam het eten en de waterbak dus dat weet hij ondertussen wel. Als ik er niet "ben" dan loopt hij veelal gewoon rondjes door het hele terrarium. Vindt het wel erg leuk om de filmpjes te maken, dat geeft toch een heel ander beeld van de dieren dan met foto's, zoals (als ik het goed herinner) Hans ook zei.
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #559 Gepost op: 25 Juli 2009, 15:49:00 » |
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #560 Gepost op: 25 Juli 2009, 16:56:24 » |
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #561 Gepost op: 26 Juli 2009, 00:25:50 » |
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #562 Gepost op: 26 Juli 2009, 11:48:33 » |
Bij ongeveer 12cm zou je kunnen zeggen wat de geslachten zijn van de dieren, bij Pablo zou dat waarschijnlijk binnen een maand of 7-8 moeten zijn. Ik ben wel erg benieuwd naar de geslachten
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #563 Gepost op: 26 Juli 2009, 13:18:11 » |
Is Izara nog verder in gewicht gestegen, in ieder geval is haar eetlust stevig, ze heeft beetje hebberige oogjes
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #564 Gepost op: 26 Juli 2009, 13:58:39 » |
Is Izara nog verder in gewicht gestegen, in ieder geval is haar eetlust stevig, ze heeft beetje hebberige oogjes Nee, ze is iets gezakt in gewicht Ja die hongerige oogjes weet ik, je ziet ook in het filmpje hoe goed en snel ze eet. Je hoort haar ook gewoon happen
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #565 Gepost op: 26 Juli 2009, 16:22:24 » |
Bij ongeveer 12cm zou je kunnen zeggen wat de geslachten zijn van de dieren, bij Pablo zou dat waarschijnlijk binnen een maand of 7-8 moeten zijn. Ik ben wel erg benieuwd naar de geslachten Ik gok op vrouw Hier 2 van mijn elegans: Vrouwtje 12cm Mannetje van 11cm
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #566 Gepost op: 26 Juli 2009, 16:33:30 » |
Bij die man is het inderdaad al goed te zien bij de 11cm, dat scheelt niet zo heel veel met Pablo. Erg lange staart al bij de man. Vanaf hoe groot ging het dier de staart echt zo ontwikkelen Kurt ?? Ik hoop het dat Pablo een dame is, moet ik alleen de naam veranderen
|
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #568 Gepost op: 26 Juli 2009, 16:58:26 » |
Toch wel intressant, laten we hopen dat jou vermoeden voor mijn dier ook klopt
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #569 Gepost op: 1 Augustus 2009, 20:38:42 » |
Morgen is het weer zover, dan krijgen ze de herhalings kuur. Hopelijk gaat het net zo makkelijk als de vorige keer.
|
|
|
|
|