markooij
|
|
« Antwoord #540 Gepost op: 20 Juli 2009, 18:29:15 » |
Of ze moet poepen nadat ze net gegeten heeft?
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #541 Gepost op: 20 Juli 2009, 18:36:25 » |
Dan vragen we Donny een foto te maken van een 60 gram elegans drol
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #542 Gepost op: 20 Juli 2009, 19:08:03 » |
Of ze moet poepen nadat ze net gegeten heeft? Hans, Dat zal wel meevallen denk ik hoor. Het kan natuurlijk ook zijn dat ze net gedronken had icm niet gepoept en nog niet geplast Nou vorige keer had ze een drol van ongeveer 20 gram, was wel benieuwd wat het zou wegen omdat dat wel eens voor een gewichts verschil kan zorgen. Ze heeft vandaag weinig te eten gehad, echt maar een klein beetje.
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #543 Gepost op: 20 Juli 2009, 19:19:46 » |
Je ziet het wel vaker hoor bij vrouwtjes die naar een nieuw huis gaan net of dat een trigger is, zeker als dat nieuwe huis een verbetering is (zeker weten dat ik je gek gemaakt heb nu met het idee van mogelijke eieren dat blijft nu hangen in je hoofd ) Heb je een legplaats op orde in haar verblijf ?
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #544 Gepost op: 20 Juli 2009, 19:37:21 » |
Je ziet het wel vaker hoor bij vrouwtjes die naar een nieuw huis gaan net of dat een trigger is, zeker als dat nieuwe huis een verbetering is (zeker weten dat ik je gek gemaakt heb nu met het idee van mogelijke eieren dat blijft nu hangen in je hoofd ) Heb je een legplaats op orde in haar verblijf ? Ja, nu blijf ik er de hele tijd aan denken of dat het geval kan zijn Hans weer met zijn ideeen Nee maar in principer het het wel kunnen Hans, is zeker iets om rekening mee te houden. Zelf had ik daar nog niet aan gedacht Er ligt door het hele verblijf een laag van zo'n 12-15 cm. De ondergrond bestaat uit een laag turf dan een laag zand en daarna weer turf, dat heb ik gedaan voor het geval ze wel eieren zou gaan leggen. Dan kan ik mooi zien of ze het door elkaar heeft gehaald
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #545 Gepost op: 20 Juli 2009, 19:50:40 » |
Nou keurig, nou even kijken of ze eieren legt Zat ze bij de vorige eigenaar bij een man of kunnen de eieren niet vruchtbaar zijn ?
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #546 Gepost op: 20 Juli 2009, 19:55:13 » |
Nou keurig, nou even kijken of ze eieren legt Zat ze bij de vorige eigenaar bij een man of kunnen de eieren niet vruchtbaar zijn ? Ik zal dat inderdaad in de gaten houden Hans. Bij de vorige eigenaar had ze tot ongeveer een jaar geleden bij een man gezeten. Ik weet niet of die man geslachtsrijp was. ik zal het allemaal in de gaten houden.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #547 Gepost op: 21 Juli 2009, 20:21:19 » |
Even doorgegaan op de herrieschoppers elegansjes....... Maken die dieren zoveel herrie dan? Hoor geen kick vanuit de kamer ja heel soms als een pardalis het op de heupen krijgt.
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #548 Gepost op: 21 Juli 2009, 20:30:54 » |
Even doorgegaan op de herrieschoppers elegansjes....... Maken die dieren zoveel herrie dan? Hoor geen kick vanuit de kamer ja heel soms als een pardalis het op de heupen krijgt. Ja, ze maken soms best veel herrie. Ze lopen vaak langs de randen en dan bonken ze regelmatig met de zijkant tegen het betonplex Degene die het meeste herrie schopt is Juan, hij houdt ook graag van moeilijk doen. Als hij langs het hout loopt en terug wilt, dan neemt hij niet de makkelijke manier maar de moeilijke, dan kruipt hij eerst tegen het hout op en dan draait hij zich zo om. Als hij dus met zijn rechter kant langs het hout loopt, dan zou het makkelijker zijn om links om te draait maar hij vindt het blijkbaar leuker om rechts om te draaien De kleintjes beginnen het ook al te doen, vooral Luna en Pablo. Luna gaat ook voor niemand uit de weg. Als zij in de richting van Juan of Pablo loopt, duwt ze ze aan de kant of ze probeert er zelfs overheen te kruipen Ik zal eens proberen of ik er een filmpje van kan maken met geluid.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #549 Gepost op: 22 Juli 2009, 17:16:55 » |
Klei ideale grond bedekking?
Hoezo? Mengen met zand en je hebt een zeer goede vocht vasthoudende bodem waarin ze mooi kunnen graven eventueel om iets in te deponeren. Zavel is ook een soort. Van wikipedia geleend: Zavel (van het Latijnse sabulum; "grof zand" of "kiezelzand") is een (minerale) grondsoort. Men spreekt van zavel als grond een bepaald % deeltjes lutum bevat. De rest is zand. Zavel wordt gebruikt voor de teelt van bloembollen. Het is meestal vruchtbaar, goed te bewerken, vochthoudend en doorwortelbaar. Lutum zijn kleideeltjes kleiner dan 0,002 mm. Bij een lutumpercentage tussen 8% en 12% spreekt men van zeer lichte zavel, bij lutumpercentage tussen 12% en 17,5% van matig lichte zavel, bij lutumpercentage tussen 17,5% en 25% van zware zavel. Bij lutumpercentages van meer dan 25% spreekt men van klei.
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #550 Gepost op: 22 Juli 2009, 18:54:11 » |
Hmmzz intressant Martijn Ik heb in het buitenverblijf in de kas de klei gemengd met speelzand en cocopeat, dat werkt naar mijn idee toch wel aardig. Door de zand wordt het klei wat luchtiger, anders is het 1 vaste substantie. Als het hier een paar dagen droog is geweest kom je ook gewoon niet de grond in met een schop, zo hard word de klei hier. Ik zou alleen niet weten hoe ik de klei schoon zou moeten krijgen van beestjes
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #551 Gepost op: 22 Juli 2009, 21:13:44 » |
Hmmzz intressant Martijn Ik heb in het buitenverblijf in de kas de klei gemengd met speelzand en cocopeat, dat werkt naar mijn idee toch wel aardig. Door de zand wordt het klei wat luchtiger, anders is het 1 vaste substantie. Als het hier een paar dagen droog is geweest kom je ook gewoon niet de grond in met een schop, zo hard word de klei hier. Ik zou alleen niet weten hoe ik de klei schoon zou moeten krijgen van beestjes Ontlasting en vocht wat erbij uitkomt bedoel je? Ja dat wordt opgenomen door de klei dat vocht en verdund door sproeien van jouw. Als ik klei had en een tuin erbij zou ik het wel weten denk ik
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #552 Gepost op: 22 Juli 2009, 22:02:43 » |
Ik doelde eigenlijk meer op mieren, wormen en dergelijke.
Als het klei wat vochtig is dan zit het zeer vol met wormen in ieder geval.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #553 Gepost op: 22 Juli 2009, 22:37:25 » |
Compleet uit laten drogen?
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #554 Gepost op: 22 Juli 2009, 23:10:28 » |
Compleet uit laten drogen?
Dat zou opzich wel kunnen inderdaad. Misschien dat ik het wel ga proberen met de klei, wel gemengd dan met turf of iets dergelijks om de dieren toch de mogelijkheid te geven om te kunnen graven.
|
|
|
|
|