D-magic
|
|
« Antwoord #270 Gepost op: 16 Maart 2009, 21:07:58 » |
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
KevinVH
crewmember
Belgium
"We called him Tortoise because he taught us."
|
|
« Antwoord #271 Gepost op: 16 Maart 2009, 21:09:15 » |
Ik vind het terrarium echt mooi! Zo ruim!
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #272 Gepost op: 16 Maart 2009, 21:16:42 » |
Ik vind het terrarium echt mooi! Zo ruim!
HAhah en nog denk ik van, kan nog wel wat groter
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #273 Gepost op: 16 Maart 2009, 21:18:18 » |
Gister een lidcactus gekocht welke ik ga laten groeien zodat de dieren hier ook van te eten kunnen krijgen. Nu wil ik ook nog een hibiscus Kurt, Ook dit verblijf mag je in het fototopic binnen verblijven plaatsen als je wilt, het terra van de elongata's ook Oost Indische kers is ook een leuke plant voor buiten 1 jarig en de bloemen worden bij mij graag gegeten net als hibiscus bloemen (zowel de binnen als de buiten soort), Ik wist niet dat lidcactus eetbaar was de bloemen of het blad ?
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #274 Gepost op: 16 Maart 2009, 21:20:31 » |
Het blad zelf. Typ maar eens in Hans bij de zoekfunctie Zie je een paar reactie van Arnaud.
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #275 Gepost op: 16 Maart 2009, 21:21:42 » |
Juan heeft dus ooit schildrot gehad, zie hier
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #276 Gepost op: 16 Maart 2009, 21:26:41 » |
Het blad zelf. Typ maar eens in Hans bij de zoekfunctie Zie je een paar reactie van Arnaud. Heb ik gedaan maar wordt niet echt als voedselplant aangeraden, wel eetbaar maar An zegt al dat ze bij haar niet lusten
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #277 Gepost op: 16 Maart 2009, 21:33:21 » |
Heb ik gedaan maar wordt niet echt als voedselplant aangeraden, wel eetbaar maar An zegt al dat ze bij haar niet lusten Ja daar kom ik maar op 1 manier achter he of ze het lusten Ik zal het ze ook niet vaak geven hoor, eens in de zoveel tijd. Die indische kers zal ik ook eens naar op zoek gaan, ik wil elke keer een lijstje maken met nederlandse en latijnse namen van de planten die eetbaar zijn, zodat ik die bij mij kan houden maar ik vergeet die elke keer te maken. Ik ben ook nog op zoek naar opuntia cactus en hibiscus ( is dit een buitenplant??).
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #278 Gepost op: 16 Maart 2009, 21:39:18 » |
Hibiscus heb je voor binnen maar ook soorten winterhard voor buiten. (in elk tuincentrum beide wel te krijgen, over een aantal weken als het wat warmer wordt pas de oost-indische kers)
Opuntia (vijg-cactus) vruchten verkoopt onze groenteboer worden best graag gegeten, of de opuntia in ons te koude landje vruchtdragen vraag ik me eigenlijk af.
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #279 Gepost op: 16 Maart 2009, 21:46:59 » |
Oh ok, ik zal eens kijken of ik het hier ook bij de groenteboer kan vinden. Volgens mij hebben wij hier sowieso alleen maar turkse groenteboeren. Ik heb het lijstje direct gemaakt en zal hem direct in mijn portomonnee stoppen zodat ik het niet kan vergeten
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #280 Gepost op: 16 Maart 2009, 21:51:26 » |
Ja de mijne is ook een turkse groenteboer hij heeft en zorgt ook altijd voor prima Romana sla Ik zou dat litteken van de schildrot om de zoveel tijd even goed bekijken is toch altijd een beetje gevoelige plek waar het terug kan komen, hoewel dit zeker niet altijd het geval is ligt een beetje aan hoe succesvol dit behandelt is.
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #281 Gepost op: 16 Maart 2009, 21:56:30 » |
Ja de mijne is ook een turkse groenteboer hij heeft en zorgt ook altijd voor prima Romana sla Ik zou dat litteken van de schildrot om de zoveel tijd even goed bekijken is toch altijd een beetje gevoelige plek waar het terug kan komen, hoewel dit zeker niet altijd het geval is ligt een beetje aan hoe succesvol dit behandelt is. Ik haal daar ook regelmatig turkse sla, zijn ze ook dol op en ik heb van een kweker begrepen dat dit ook prima voedsel is als er geen onkruiden voor handen zijn. Het litteken ziet er wel goed schoon uit gelukkig. Is mooi in de kleur van het schild maar is wel redelijk diep volgens mij.
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #282 Gepost op: 16 Maart 2009, 22:02:29 » |
Ja juist dat soort littekens moet je eens in de zoveel tijd even schoonmaken, zodat het geen plek is waar vuil/bacterieen zich ophoopt, prima als het de kleur van het schild heeft.
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #283 Gepost op: 16 Maart 2009, 22:05:01 » |
Ik kwam er zelf ook pas een maandje geleden achter ofzo Maar ik hou het inderdaad goed in de gaten
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #284 Gepost op: 19 Maart 2009, 20:51:22 » |
Uiteraard kan ik hier niet achter bljven:
Juan:
Lengte: 12,8cm +0.0cm Gewicht: 411gr -17gr
Pablo:
Lengte: 9,0cm +0.2cm Gewicht: 195gr +13gr
Luna,
Lengte: 8,0cm +0.3cm Gewicht: 122gr +10gr
Romeo±
Lengte: 7,3cm +0.2cm Gewicht: 112gr +13gr
Gaat goed dus met de dieren, alleen Juan heeft toch wat last gehad van de stress denk ik.
Juan is wel erg snel gestresst moet ik zeggen.
|
|
|
|
|