Ik ben al op wat andere topics bij dit forum actief geweest: woon in Mali (West-Afrika) en heb daar 2 volwassen Sulcata's en 15 kleintjes.
Sinds ik er actiever mee bezig ben, komen locale mensen hier ook vaker langs. (Ook met andere dieren)
Vandaag belde een man. Hij heeft een Sulcata gevonden op een eilandje hier in de buurt en komt die morgen brengen. (Ja, ze zijn hier dus echt nog wel in het wild!!!)
Ik hoop dat het een vrouwtje is, want wil geen gevechten met ons andere mannetje.
Ik kan natuurlijk geen nee zeggen, ben al blij dat ie niet op wordt gegeten en goed terecht gaat komen hier...
Maar zal het goed gaan met de anderen? Die lopen gewoon vrij rond. Kan ik voor deze een 'hok' (omheining) maken en hoe groot moet dat dan minimaal zijn? Ik 'vrees' dat er nog meer gebracht gaan worden. Er zijn veel expats hier voor een aantal jaar die het een interessant huisdier vinden en dan niet weten waar te dumpen ... En ons plekje wordt steeds bekender.
Ik wil ze goed verzorgen en heb echt advies nodig!!! Hoeveel kunnen er maximaal samen, kunnen mannetjes nooit bij elkaar???