Markooij heb jij er dan geen moeite mee dat je dan geen controle meer hebt over de eigenaar? Als je ze prive verkoopt kun je nog beslissen aan wie je ze verkoopt. En zo misschien een impulsiefe aankoop tegen gaan?
Die mensen in die winkel zijn wel eerlijk over de dieren. Ze hebben bijvoorbeeld kleine carbonia's en denticulata's zitten en volwassen exemplaren. Ook kleine pardalissen en pardalissen van 2 3 jaar.
Ving toevallig een gesprek op van iemand die zo'n kleine leuke schildpad (crabonia) lief en leuk vond.
zijn ook erg schattig en wilde deze kopen.
de verkoper vroeg of hij er wat van af wist en hoe groot ze konden worden dat wist de persoon dus niet.(potentiele impulsieve aankoop). Toen liet de verkoper de volwassen exemplaar zien en de potentiele verkoper was even genezen van de kleine lieve schildpad.
Dan weet ik genoeg over de verkoper.
Ook bepaalde type slangen en varanen staan daar in de winkel maar die kan je niet zomaar kopen.
Als die verkopers het gevoel hebben dat je weinig tot geen ervaring hebt en dus niet weet waar je aan begint weigeren zij het dier te verkopen. In tegen stelling tot vele andere winkels waar je gewoon als onervaren leek een dwerg anaconda kan kopen...........
En ja controle wat Fred al zei dat hij nauwelijks weet waar de dieren naar toe gaan.
Als mensen iets willen krijgen ze het toch wel dat is niet moeilijk.
Ik denk dat als jij verkoopt aan de winkel en daarbij bijvoorbeeld een caresheet bij leverd de winkel dit graag meegeeft aan zijn klanten met eventueel jouw email adres voor hulp.
Jij hebt extra info gegeven met mogelijkheid dat de dieren volgens die lijnen wordt verzorgd en de winkel verleend extra makkelijke service bij verkoop van het diertje waardoor zij een goede reclame maken en dus de hobbykweker bijna zeker is dat hij of zij de dieren daar kwijt kan in bepaalde hoeveelheid.
Zo geef je ook de service mee als dat de mensen bij een hobbykweker thuis komen.
Dit is mijn kijk op het gebeuren kan zijn dat ik het iets rooskleuriger inzie dan het werkelijk is maar denk dat je zo het dichste bij komt met controle houden en beste voorhebben om je nakweek groot te laten worden.