cobra
Centrochelys sulcata
|
|
« Gepost op: 3 Juli 2008, 21:27:40 » |
hier een schildpad die voor herplaatsing in aanmerking komt,is gevonden ergens in de tuin hier in kortrijk.de rode vlek op het schild is verf ,die is hier zo binnengekomen.indien intresse laat maar iets weten. wie geeft dit diertje een goede toekomst?
|
schildpaddenopvang.forumup.be
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 3 Juli 2008, 21:45:01 » |
Jammer dat je zover weg woont,anders was ie bij mij welkom.Ben net een buitenverblijf met waterbakje aan het maken.
|
|
|
|
cobra
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 4 Juli 2008, 19:16:15 » |
blijkbaar zijn er veel mensen voor herplaatsing,maar daar merk ik toch niets van
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 4 Juli 2008, 20:12:03 » |
Het is voor mij 300km rijden
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 4 Juli 2008, 21:35:55 » |
blijkbaar zijn er veel mensen voor herplaatsing,maar daar merk ik toch niets van T'ja Chris, een beetje voorspelbaar, je raakt ze nu eenmaal aan de straatstenen niet meer kwijt...slechts een heel klein percentage zal kunnen herplaatst worden denk ik, op termijn raakt elke opvang verzadigd.
|
|
|
|
cobra
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 5 Juli 2008, 06:14:16 » |
Het is voor mij 300km rijden
dat is inderdaad een hele afstand
|
|
|
|
speurneus carola
Gast
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 5 Juli 2008, 12:17:44 » |
ze worden niet voor nix op marktpl. gratis zelf aangeboden en anders voor zeer lage prijs, zelfs met bak, pomp verwarming etc.
|
|
|
|
jentel
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 5 Juli 2008, 12:54:46 » |
ze worden niet voor nix op marktpl. gratis zelf aangeboden en anders voor zeer lage prijs, zelfs met bak, pomp verwarming etc.
Wat nog het toppunt is dat sommige er 50 euro van vragen.
|
|
|
|
Razorclaw
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 5 Juli 2008, 12:56:04 » |
T'ja Chris, een beetje voorspelbaar, je raakt ze nu eenmaal aan de straatstenen niet meer kwijt...slechts een heel klein percentage zal kunnen herplaatst worden denk ik, op termijn raakt elke opvang verzadigd. ....zeker zolang de massa-import gewoon doorgaat, want dat is de bron van het probleem....
|
|
|
|
cobra
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 14 Augustus 2008, 13:45:20 » |
Het schildpad is ondertussen herplaatst met een soortgenoot,dit bij mensen die ook al enkele waterschildpadden in hun bezit hadden.In de zomer worden ze in een afgesloten gedeelte buiten gehouden en in de winter binnen. Ik heb nog wat voedingsadvies meegegeven omdat ze toch nog niet echt goed op de hoogte waren kwa voeding,maar dat komt wel goed.Als ik zie dat de meeste mensen enkel gammarus geven aan hun schildpad is dat ook uit onwetendheid,en slechte info vanuit de dierenwinkels. In ieder geval zijn het er toch al 2 die een goede thuis hebben gevonden
|
|
|
|
Razorclaw
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 14 Augustus 2008, 18:54:04 » |
Het schildpad is ondertussen herplaatst met een soortgenoot,dit bij mensen die ook al enkele waterschildpadden in hun bezit hadden.In de zomer worden ze in een afgesloten gedeelte buiten gehouden en in de winter binnen. Ik heb nog wat voedingsadvies meegegeven omdat ze toch nog niet echt goed op de hoogte waren kwa voeding,maar dat komt wel goed.Als ik zie dat de meeste mensen enkel gammarus geven aan hun schildpad is dat ook uit onwetendheid,en slechte info vanuit de dierenwinkels. In ieder geval zijn het er toch al 2 die een goede thuis hebben gevonden Kijk, da's nou goed nieuws!!!
|
|
|
|
clautje
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 8 November 2008, 16:27:34 » |
fijn dat die is geplaats heel leuk
|
|
|
|
cobra
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 8 November 2008, 18:48:09 » |
waarom zijn waterschildpadden dan minderwaardig?
|
|
« Laatste verandering: 8 November 2008, 18:57:22 door cobra »
|
|
|
|
|
cobra
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 8 November 2008, 18:54:48 » |
blijkbaar zijn er veel mensen voor herplaatsing,maar daar merk ik toch niets van met landschildpadden zal je sneller een adoptieouder vinden hoor . in de jaren dat ik bezig ben met opvang is er hier nog geen enkele landschildpad binnen gekomen,de meeste mensen kennen ook wel de waarde van zo'n dier.
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 8 November 2008, 22:02:53 » |
Heb je ook Emys orbicularis?
|