Als ik dan toch onze schildpadden op termijn ga wegbrengen naar dat schildpadden eiland, kunnen deze er ook wel bij. Wat is dat dan op hun schild? Weet iemand dat? Ze zagen er niet goed uit! Ik moet dus even vriendlijk doen tegen die man om ze te krijgen...
Welk geslacht hebben deze dieren Annemiek? Het tijdelijk samenzetten van mannetjes kan de nodige problemen geven, zeker als er ook vrouwtjes in de buurt zijn. Ze gaan elkaar vaak bijten en op elkaar inrammen, net zolang tot 1 van beide omkeert, vaak sterft de verliezer...een in de blakende zon op zijn rug gekeerde sulcata sterft vrij snel, hou daar dus rekening mee...quarantaine is sowieso aangeraden
Ik hoop dat het lukt de dieren terug te zetten, maar als het enigzins kan is het aangeraden ze opte kweken tot ze een aanvaardbare grootte bereikt hebben (20cm) dan zal er aanzienlijk minder uitval zijn...ik ben koortsachtig op zoek naar contacten wbt Centrochelys sulcata in Mali...blijkt niet makkelijk, ook de pdf's van het sulcatadorp in Senegal zijn niet meer online te vinden