SCHILDPADDENFORUM.NET Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
                                         
  172831 aantal berichten in 14134 topics door 3388 geregistreerde leden Nieuwste lid: tjvkooten
** STARTPAGINA FORUM HELP ZOEK WEBSITE FOTOALBUM KALENDER INLOGGEN REGISTREREN 

0 geregistreerde leden en 11 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9 Omlaag Print
Auteur Topic: Project Centrochelys sulcata ; Mali  (gelezen 46969 keer)
SEBA
Chelonoidis carbonaria
**
Offline

Berichten: 191



« Antwoord #45 Gepost op: 9 Juni 2008, 12:21:16 »

kunnen daar alle mensen eigenlijk wel lezen  vraagteken
anders moet je daar ook rekening mee houden
Jeetje....de spijker op z'n kop Agnes.....nooit aan gedacht.

Daar doelde ik ook op met wat meer van de cultuur van Mali weten,....dergelijke feiten....

Ik ben ook in het binnenland van Senegal geweest waar het analfabetisme bij volwassenen ver boven de 90% lag... Maar denk je dat daar niet op dezelfde manier reclame werd gemaakt? Iedereen wist wat het logo was van Coca cola, hoor, ook al konden ze de letters niet lezen. Net omwille van die situatie is het inderdaad noodzakelijk om een mooie sulcata af te beelden en die 'te verbinden' aan een ander belangrijk symbool waar ze trots op zijn... Zelfs zonder de tekst te kunnen lezen, snapt men dan de boodschap. Nu, er zijn altijd wel mensen die het kunnen lezen, he. En steeds meer ook...

Ik persoonlijk denk niet dat dat het probleem kan zijn, er zijn in die landen inderdaad minder 'communicatiemogelijkheden', maar dit is wel het ideale om iedereen te bereiken, lijkt mij...
Gelogd
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Berichten: 2643

Duits wonen: www.immo-ridder.nl


WWW
« Antwoord #46 Gepost op: 9 Juni 2008, 15:14:28 »

Zodra je letters linkt aan een afbeelding, werkt dit inderdaad ook goed. Ze weten dan wel wat ermee bedoeld word, zodra afbeelding maar duidelijk is.
Leuke ideeen allemaal.....bijzonder dat iedereen zo leuk meedenkt. Komt allemaal goed.
Gelogd

In Duitsland wonen? Kijk voor objecten op de site:
www.immo-ridder.nl
Annemiek
Chelonoidis carbonaria
**
Offline

Berichten: 111


« Antwoord #47 Gepost op: 9 Juni 2008, 21:27:59 »

Ja, ik ben er weer. We hadden 2 dagen geen electriciteit. Het is hier bloedheet en dan zonder ventilator... Pffff. Maar waar zeuren we over? De baby schildpadjes lagen heerlijk te zonnen en lijken er geen last van te hebben  liefde voor... Ze zijn zo lief nu en beginnen echt te eten en te graven...
Ik heb met iemand van de overheid gekletst over het idee op zich. Toestemming om zoiets op de muur te schilderen is niet zo moeilijk te verkrijgen, maar daarvoor moet betaald worden en wel € 22,50.
Dan wil de man die dat gaat doen € 15,00 hebben voor materiaal en werk samen.
Ik moet eerst het ontwerp hebben en dan daarmee naar het ministerie. Ook naar de kunstenaar, die weet dan welke kleuren te kopen etc. Het is wat thee drinken en kletsen en dan wordt het wel geregeld. Zo gaat dat hier op de ministeries...
Hier zie je veel borden langs de weg over HIV/AIDS. Die zijn met erg duidelijke tekeningen en weinig tekst. Inderdaad zijn veel mensen analfabeet. Frans is echter wel de taal die ze gemeenschappelijk hebben. Dus die teksten klinken mij goed in de oren  cool zeg

Hebben jullie ergens in het zoeken naar info ook toevallig iemand in Mali gevonden die zich serieus bezig houdt met deze schildpadden? Het lijkt me super om die dan te ontmoeten, mijn situatie te bespreken (ik ga ze dus echt niet laten uitzetten door een project als ze de kans lopen daarna opgegeten of mishandeld te worden !) en misschien ook in dit project(je) te betrekken ...

Wat betreft de trots, de kleuren etc. Dat valt hier wel goed hoor!

Annemiek
Gelogd
kurtlippens
Forumbeheerder
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 21709


King of Afrika: Centrochelys sulcata


WWW
« Antwoord #48 Gepost op: 9 Juni 2008, 21:39:43 »

Blij je terug te horen Annemiek  Knipoog
Misschien een idee ook je klasje hierbij te betrekken, de kinderen/ouders....misschien bestaat de kans dat hier een krantenartikel uit voortvloeid dan, lijkt me ook zinvol ? (wil je niet overdonderen hoor, doe maar rustig aan)
Het geld zal geen probleem zijn, je rekeningnummer graag als het zover is  hoed af
Maar eerst het ontwerp dus...
Ik weet niet wie in Mali met Centrochelys sulcata bezig is, ik kan eens op zoek gaan....
Gelogd

Observatie is de beste leermeester ! www.schildpadden.net
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Berichten: 2643

Duits wonen: www.immo-ridder.nl


WWW
« Antwoord #49 Gepost op: 9 Juni 2008, 21:44:32 »

Klinkt allemaal goed Annemiek......het is inderdaad heet daar, ik zag het op de weerkaart.....volllleeee zon.
Fijn dat de jongen zo goed gaan, bijna als vanzelfsprekend omdat ze in een natuurlijke omgeving opgroeien.

Gelogd

In Duitsland wonen? Kijk voor objecten op de site:
www.immo-ridder.nl
Hansm
Algemene moderator
*****
Offline

Berichten: 17832


« Antwoord #50 Gepost op: 9 Juni 2008, 21:45:24 »

Je zal afgezien hebben in die hitte, goed te horen dat het met de baby-schildpadden goed gaat, binnenkort heb je echte vreet-monstertjes in huis lachen lachen lachen

Mooi dat je al zo actief op pad bent geweest, wordt nog een heel geregel voor je, maar je weet waar je het voor doet.
Seba zal ook blij zijn met de extra informatie, hoe meer je hem op de hoogte brengt deste beter kan hij het hier regelen.

We moeten je inderdaad maar proberen te helpen zoeken naar iemand in Mali die zich serieus met de Sulcata bezig houd, ik hoop wel dat zo iemand er is.
Ik zal in iedergeval rondvragen, je weet maar nooit,

Helaas kan ik je filmpje niet kijken (ligt aan mijn computer) maar als je weer foto's maakt neem er dan ook een van de eenden, die wil ik graag zien cool zeg cool zeg

Gelogd

Players only love you when they are playing.
http://artisklas-haarlem.nl/ de kleinste officiële dierentuin van Nederland
Agnes
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Berichten: 2271


WWW
« Antwoord #51 Gepost op: 9 Juni 2008, 22:18:35 »

Wat een geweldig idee. In principe kan ik hier wel een eitje breken... door mijn school en sponsorkindjes redelijk wat voor elkaar gekregen bij hoger geplaatste Malinezen, al moet je daar altijd voorzichtig mee blijven. Zeker nu het politiek een beetje aan het rommelen is in het Noorden.
De tekst moet in het Frans zijn. Als je een duidelijk ontwerp hebt, kan ik dat hier wel op de muur krijgen en er foto's van maken. Wij hebben een kunstenaar die hier op school de borden etc. heeft beschilderd. Die is echt goed in muurschilderingen... Erg veel kan dat niet kosten. Materiaal en een Malinees uurloon ... ik schat totaal nog geen € 15,-

Groetjes!


dat is ook leuk zeg een kunstenaar die school borden beschilderd cool zeg
heb je daar misschien ook foto,s van
bij mijn kinderen op school werd er hooguit een bloemetje op getekendt  afvragend


analfabeet of half zijn is lastig, 
aangezien ik daar ervaring mee heb
maar dan heb je veel met tekeningen  de tekst zullen dan wel mensen vertalen die wel lezen kunnen

als het centjes tijd is geef je maar een gil hoor naar  kurt toe
dan kom dat wel goed

fijn dat de baby,s lekker gaan eten is altijd weer leuk om hun op te zien bloeien 
welk soort het ook zijn .
vindt dat hier ook altijd leuk als de jonge beginnen te eten en te bewegen
ook al heb ik maar een paar baby,s mmm...leuk




 
Gelogd

de mooiste schildpad is Indotestudo forstenii  
Celebes landschildpad of Sulawesi landschildpad
3.4.3
D-magic
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Berichten: 6821


« Antwoord #52 Gepost op: 10 Juni 2008, 08:50:48 »

 cool zeg super dat de baby's het zo goed doen Annemiek

Idd wat Agnes zegt, zodra het centjes tijd is moet het maar gemeld worden hier en dan een centraal rekeningnummer van 1 iemand waar diegene die wat willen storten het op kunnen storten. cool zeg
Gelogd

0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
Annemiek
Chelonoidis carbonaria
**
Offline

Berichten: 111


« Antwoord #53 Gepost op: 10 Juni 2008, 19:17:29 »

Ben vandaag bij een heel rare Malinees/Frans gemengde man geweest (halfblank, opgegroeid in Europa)!!! Hij zei een dierenliefhebber te zijn met o.a. slangen en krokodillen thuis. Dus Robin en ik er naartoe. Zo zielig!!! Die arme krokodillen samen in een veel te klein zwembad, slangen in bloedhete terraria binnen... en wat denk je? Sulcata's met hele rare inhammen op hun schild. Ik moest me inhouden geen ruzie te maken... ze zaten namelijk binnen in een klein hok en dat terwijl het klimaat hier buiten zo super is. Mijn plan is om ze daar weg te halen. Als ik dan toch onze schildpadden op termijn ga wegbrengen naar dat schildpadden eiland, kunnen deze er ook wel bij. Wat is dat dan op hun schild? Weet iemand dat? Ze zagen er niet goed uit! Ik moet dus even vriendlijk doen tegen die man om ze te krijgen...

Heb inmiddels de kids ook bij het project betrokken. Een kranteartikel zit er wel in, denk ik. Maar ... hier begint volgende week de vakantie en we starten pas weer op 18 augustus! (franse systeem) Dus moeten we het laten wachten tot augustus als we de kids erbij willen hebben, of nu vast oefenen met het ontwerp en het 'grote werk' later met de kids doen.
Gelogd
Hansm
Algemene moderator
*****
Offline

Berichten: 17832


« Antwoord #54 Gepost op: 10 Juni 2008, 19:23:59 »

Waarschijnlijk hebben deze dieren ernstige "bultgroei" wordt veroorzaakt door een aantal dingen waaronder slechte voeding.
Op zich is bultvormig geen ziekte maar een misvorming bij het groeien van het dier/schild door verschillende redenen,

Als je ze los kan peuteren zou ik dat zeker doen, hou ze wel gescheiden van je eigen schildpadden ivm mogelijke overdracht van ziekten op jouw dieren.
Dat is erg belangrijk.
Gelogd

Players only love you when they are playing.
http://artisklas-haarlem.nl/ de kleinste officiële dierentuin van Nederland
Annemiek
Chelonoidis carbonaria
**
Offline

Berichten: 111


« Antwoord #55 Gepost op: 10 Juni 2008, 19:46:55 »

Ah, dat is een goed advies en had ik anders dus niet gedaan. Hartelijk dank!!! Ik wilde ze het paradijsje van onze grote tuin aanbieden maar als ze ziek zijn is dat inderdaad niet zo goed voor alle andere dieren. Als ze hier lekker bij eten, komt het wel weer goed. Ik vond de krokodillen ook zo zielig... die horen gewoon hier in de rivier!!!
De eenden blijken overigens jonge ganzen te zijn. Daar gaat mijn dierenkennis  héhéhé
Benieuwd of dat straks samen met de hond zal gaan ...
Gelogd
Hansm
Algemene moderator
*****
Offline

Berichten: 17832


« Antwoord #56 Gepost op: 10 Juni 2008, 19:59:50 »

Over het algemeen is het beste om ze 3 maanden apart te houden en dan nog eerst een mest-onderzoek bij de dierenarts te laten doen voor je ze bij elkaar plaatst.
Tot het laatste heb je denk ik weinig mogelijkheden Knipoog maar na 3 maanden heb je wel een beter/goed idee of ze gezond zijn.

Helaas is eenmaal bultgroei, altijd bult groei bij een schildpad.
Het is niet meer te herstellen door goede voeding, maar ze zullen het een stuk beter bij jouw hebben.
Ja de krikodillen klinken zielig in een zwembad.
De eenden die ganzen blijken te zijn vind ik een goeie, dacht je niet wat een dikke kuikens lachen
ganzen kunnen best brutaal zijn hoor, die "blazen" je hond zo weg.
Gelogd

Players only love you when they are playing.
http://artisklas-haarlem.nl/ de kleinste officiële dierentuin van Nederland
kurtlippens
Forumbeheerder
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 21709


King of Afrika: Centrochelys sulcata


WWW
« Antwoord #57 Gepost op: 10 Juni 2008, 20:21:42 »

Heb inmiddels de kids ook bij het project betrokken. Een kranteartikel zit er wel in, denk ik. Maar ... hier begint volgende week de vakantie en we starten pas weer op 18 augustus! (franse systeem) Dus moeten we het laten wachten tot augustus als we de kids erbij willen hebben, of nu vast oefenen met het ontwerp en het 'grote werk' later met de kids doen.
Ik persoonlijk vind het wel goed de kids erbij te betrekken, is zeker een goed idee...als hier een mentaliteitswijziging of andere kijk kan uit voortvloeien onder de nieuwe generatie Malinezen ten opzichte van Centrochelys sulcata zou het mooi zijn,dat het hierdoor wat langer duurt is dan maar zo. Mijn steun heb je hierin en wil zeker mijn steentje bijdragen waar het kan, ook financieel wil ik dit steunen, als je hiervan een kostenraming kan maken...ben benieuwd hoe de andere leden hiertegenover staan, wat denk jij Seba ?.  In afwachting kan er verdergewerkt worden aan het ontwerp, de muurschildering ?
Hoe staat de kunstenaar hier eigenlijk tegenover Annemiek, hoopt de man niet in stilte dat hij het ontwerp voor zijn rekening mag nemen, is ook een mogelijkheid, of toch beter niet... (ik weet natuurlijk niet hoe goed hij is  Brede lach) ?
Gelogd

Observatie is de beste leermeester ! www.schildpadden.net
SEBA
Chelonoidis carbonaria
**
Offline

Berichten: 191



« Antwoord #58 Gepost op: 10 Juni 2008, 20:49:05 »

De kinderen erbij betrekken zou uiteraard ideaal zijn... En de ideale man om een les daaromtrent voor te bereiden is snel gevonden ;-) En misschien kan er dan bij het begin van het schooljaar in samenwerking met de kinderen en hun les over de sulcata een schildering komen in de school of op de buitenmuur van de school... ? En op dat moment ook een artikeltje in de krant met de kinderen, de schildering, ev. een paar kleine sulcata's... Zou prachtig zijn die publiciteit, 2 vliegen in één klap

Maar ondertussen kunnen we misschien toch al een eerste realiseren, he, niet? We kunnen misschien even het ontwerp van Ferry afwachten, dat dan financieren, en dan kan misschien een eerste gerealiseerd worden (bv. zoals aangehaald op de weg naar de dierentuin)(met een goed voorbeeld kan een schilder ook altijd wat meer, he, en dan nog kan hij het eventueel een klein beetje aanpassen aan z'n mogelijkheden)...

Ik zie het allemaal wel loslopen ;-)
Gelogd
D-magic
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Berichten: 6821


« Antwoord #59 Gepost op: 10 Juni 2008, 22:41:06 »

dat lijkt mij idd ook een goed idee om evt ook aan de buitenkant van de school muur iets te maken, dan zien de ouders dat ook allemaal ( althans, als de kinderen gewoon naar school gebracht worden )
Gelogd

0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9 Omhoog Print
 
« vorige volgende »
Ga naar:  
Recent
[14 Oktober 2023, 17:31:00]

[ 2 Juli 2023, 13:50:40]

door Tom O.
[17 Juni 2023, 17:17:05]

[ 5 April 2023, 10:13:02]

door Wally
[16 Maart 2023, 09:45:27]

door Tom O.
[25 Januari 2023, 10:56:36]

door Dick
[11 Januari 2023, 17:21:48]

door TORO
[ 8 Januari 2023, 19:20:45]

door wim 2
[26 December 2022, 09:47:49]

door Marnix
[ 8 Oktober 2022, 13:24:50]

door andy_05
[26 Juli 2022, 15:11:36]

[15 Mei 2022, 14:37:23]

door Rikke
[21 April 2022, 19:43:36]

door Rikke
[29 Maart 2022, 21:10:06]

door andy_05
[27 Maart 2022, 09:31:08]

[ 5 Maart 2022, 19:05:31]

door TORO
[20 Februari 2022, 22:35:07]

door andy_05
[20 December 2021, 18:37:20]

door Rikke
[17 December 2021, 20:16:46]

door nielo
[ 4 November 2021, 21:38:45]

door Rikke
[ 6 Juli 2021, 11:10:44]

[ 1 Juli 2021, 16:49:53]

door Phil
[29 Juni 2021, 16:49:35]

door Dick
[27 Februari 2021, 19:46:28]

door Niels30
[24 Februari 2021, 11:39:52]

[22 Februari 2021, 17:16:02]

door nielo
[13 November 2020, 18:47:56]

door Lisa
[21 Augustus 2020, 19:19:58]

door Liene
[ 2 Augustus 2020, 17:00:34]

door Rikke
[27 Juli 2020, 13:48:55]

door eniya
[ 3 Juli 2020, 21:41:09]

[24 Mei 2020, 19:55:50]

[ 6 Mei 2020, 08:53:27]

door Rikke
[26 April 2020, 15:37:12]

door Rikke
[13 April 2020, 13:35:34]

door Liene
[ 8 April 2020, 17:02:25]

door Rikke
[30 Maart 2020, 11:10:26]

door Caline
[27 Maart 2020, 17:40:09]

door Rikke
[27 Maart 2020, 12:15:10]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
26 Juni 2024, 11:36:35

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
geregistreerde leden
Totaal aantal leden: 3388
Laatste: tjvkooten
Statistieken
Totaal aantal berichten: 172831
Totaal aantal topics: 14134
Vandaag Online: 674
Ooit Online: 3488
(28 December 2022, 15:34:03)
Gebruikers Online
Gebruikers: 0
Gasten: 673
Totaal: 673
Artikelen

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Black22 / TinyPortal v0.9.8 © Bloc
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.044 seconden met 24 queries.