Markooij : dit hebben we laten installeren waar we de bak gekocht hebben.
Hier eventjes wat detailfoto's voor jou.
Dit is idd een lichte constructie.
Er zijn 2 zwarte houten blokjes gelijmd op het glas. Hieraan is de lichtkap vastgemaakt.
De voorste TL-lamp heeft langs 2 uiteinden een draad : aan de 2 voorste stekkers, hangt telkens een rood stickertje, en onderaan ook.
Zo weten we welke draden van welke lamp zijn.
Aan de achterste TL-lamp hangen er dan weer geen, zodat we weten dat dit de achterste is.
Dit komt samen in een blok... (vraag me niet hoe deze noemt)
De 2 witte topjes dat je ziet, kan je eruit nemen. Elk voor 1 lamp.
Haal je in ons geval de achterste eruit (diegen waar de draden met rode stickertjes uitkomen) gaat deze lamp uit.
Een soort van 'plon' zoals wij het zeggen... weet het correcte woord er niet van sorry.
Voor mij is het een ingewikkeld systeem als je het wil uitleggen, maar je moet nergens aankomen. Het is zo geinstalleerd geweest, werkte perfect.
Dit werkt al een jaar correct, zonder enige problemen te leveren.
Dt heeft wel (dacht ik) ongeveer, ruim geschat misschien 100 € gekost, dit kan meer zijn, maar ook minder, durf het niet met zekerheid zeggen.
Maar dit kan misschien wel veel goedkoper uitkomen als je dit zelf maakt. Dit werd geinstalleerd in een reptielenwinkel dus daar profiteren ze natuurlijk wat meer van je (was in ons beginstadium
)
ik hoop dat dit wat duidelijk uitgelegd is...
Of misschien kan iemand mij aanvullen, en wat beter uitleggen, met de correcte woorden
maar hopelijk zeggen de beelden wel genoeg...