Mooi discussie waar geen toch geen eind aan komt.
Het blijft moeilijk, want de dieren / reptielen winkels willen graag na kweek uit eigen land verkopen.
Maar wij als kwekers willen graag overzicht houden waar onze na kweek naar toe gaat, want we natuurlijk wel het beste voor ze.
Dan kan ik best begrijpen dat de winkels toch import blijven verkopen als ze niet anders kunnen, het is toch een winkel die met verkoop kan blijven bestaan.
Je kan dan ook niet verwachten dat de winkelier zijn klanten doorstuurt naar de ''concurrent'' kweker.
Internet is ook een mooi middel om te promoten dat er veel na kweek te koop is.
Er zijn toch nog een paar mensen die eerst op het net naar informatie zoeken voordat ze een schildpad in de winkel willen gaan kopen.
Helaas is er niet snel te vinden dat je vele andere soorten kan aanschaffen bij de diverse kwekers.
Het is wel te vinden uiteraard, maar dan moet je wel specifiek naar zoeken.
Zonde is dan ook dat sommige kwekers niet te actief zijn met hun na kweek te promoten op het Internet.
Ik heb nu zelf voor het eerst na kweek, 8 Chrysemys picta dorsalissen en nog 8 in het ei.
Nu ben ik zelf, uiteraard omdat ik nu erg enthousiast ben natuurlijk met mijn eerste na kweek, overal te vinden op het Internet.
Resultaat de eerste 8 zijn al gereserveerd, de mensen kunnen haast niet meer wachten om ze te mogen komen ophalen, ik doe ze pas weg 2 maanden na uitkomst.
En voor 2 eieren is er ook al belangstelling en 1 persoon heb ik afgewezen die moet eerst maar een goudvis nemen of zo de Eik.. .
Zo zie je maar dat het toch kan, niet dat ik zomaar de eerste en de beste mijn kleintjes aan mee geef.
Maar de mensen weten mij toch gemakkelijk te vinden wat ik van sommige andere kwekers toch niet vind.
Dus mensen promoot je na kweek, zorg dat je met Google makkelijk te vinden bent.
Op deze manier zullen inderdaad veel geen geschikte kandidaten op je afkomen, maar die kan je natuurlijk altijd nog de deur uit babbelen.