Hoii Kopad, leuk om "mijn" baby's" weer eens te zien en dat op mijn verjaardag.Een mooi cadeau.
Gelukkige verjaardag Lies
Maar Arnaud iedereen zegt steeds dat ze groter worden als de carbonaria's maar mijn ouderdieren zijn niet zo groot. Ik denk net zo groot als de carbonaria's, er zal ook wel verschil in zitten tussen de diverse dieren.
Er word altijd afgegaan op uiterste maten (maximale eindgrootte) geeft nogal eens een verkeerd beeld, mijn carbonaria's bvb lijken niet veel groter te worden dan 32cm, veel kleiner dan de opgegeven eindgroottes...Daarom zet ik er vaak liever de gemiddelde eindgrootte bij, is vaak een stuk minder. In reptielenzoo Iguana zijn wel grote denticulata te bezichtigen, deze schat ik op minimaal 48 cm
Er zijn niet zoveel dieren waar men het mee vergelijken kan. Ik begrijp ook niet waarom de carbonaria's zo'n populariteit genieten en deze soort niet bekeken wordt. En groeien doen ze inderdaad tamelijk langzaam, blijven daardoor ook mooi glad.
Ik denk dat dit komt omdat er weinig nakweek aangeboden word van deze, ze zijn ook wat gevoeliger denk ik ?
Een paar jaar terug zijn vrij grote aantallen importdieren aangeboden, helaas in erbarmelijke conditie...ik vrees dat de meeste niet meer in leven zijn, ik ken in elk geval enkele ''gevallen'' waar het grondig mis gegaan is met geimporteerde farmbred