ik persoonlijk vind dat er heel veel mooie foto's op de site staan , maar wat wel spijtig is dat recente topics snel van de lijst opzij gaan , persoonlijk naar de beheerders toe , is het dan niet gemakkelijker om een stuk appart te zetten van recent discussies , en recent foto's ?
Nee dit gaat helaas niet, om een opgesplitste recentlijst te verkrijgen moet het forumscript volledig omgegooid worden, dit kan problemen geven met de beveiliging (bugs) Bij een complete omgooi van het script krijg ik geen support meer , support staat hier in voor de beveiliging, itt tot wat sommigen denken blijft een forum niet vanzelf draaien, hier komt heel veel bij kijken. Ook begrijp ik de commotie hierrond niet echt, ik zie de recentlijst als een optie die op de meeste fora niet eens bestaat. Je kan het forum ook gebruiken als standaardforum (via de schildpadjes links van de subboarden)
deze 2 opmerkingen (wat je opmerkingen kan noemen ) komt niet van mij alleen .
en omdat dit een belgische / nederlandse site is zou het wel bevorderlijk zijn van de vertalingen . (niet iedereen kent engels , alsook kan overweg met vertaalprogramma's)
Ik weet dat iemand via mail, pm of MSN nogal wat commentaar heeft en helaas als doel geeft hier mensen weg te halen en het forum schade te berokkenen, een spijtige zaak waar ik weinig kan tegen beginnen en me nog meer kopzorgen bezorgt, pm die persoonlijk gaan worden niet beantwoord.
Ikzelf vind de fototopic's en andere topic's (beschermingsprojecten, fossielen, soortbeschrijvingen, habitatbeschrijvingen enz...) een grote meerwaarde voor het forum. Ik heb dan ook een grenzeloos respect voor Hansm die hiervan het meeste werk voor zijn rekening neemt(ik plaats enkel wat uitgewerkt is online) die man leeft er werkelijk voor en steekt hier al zijn tijd in, tot spijt van wie het benijd.
Hoe groter en uitgebreider de fotolijsten worden hoe meer waarde ze uiteindelijk zullen krijgen, ik wil gerust 5000 foto's van Centrochelys sulcata, laat maar komen...het heeft ook vaak inzicht hoe de dieren gehouden worden of hoe ze in de vrije natuur leven, ze hebben dus wel degelijk waarde.
Jammergenoeg kan het wel eens frustrerend werken voor minder geinteresseerden die liever een forum zien met veel communicatie, vaak leidend tot topic's zonder echte inhoud...wegens te weinig respons. Het is aan het team een gulden middenweg te vinden voor het communicatief en informatief gedeelte. Het communicatief gedeelte kan alleen goed lopen met inzet van de leden, een klein team van 4-5 mensen kan dit niet alleen draaiende houden (zie bvb ook de fotowedstrijd die weer vastzit) de bal ligt dus wat dat betreft in het kamp van de gebruikers.
De forumstatistieken wijzen ook uit dat de zaak nogal opgeblazen word door enkelingen, er is een duidelijke groei van leden die dagelijks online zijn (81 tegenover 38 een jaar terug) Ik zie dus geen reden informatieve topic's terug te draaien, omdat het zoals gezegd ook topic's zijn met een groeiende waarde.
@ Thierry, ik schets hier enkel een algemeen beeld waar jij niks mee te maken hebt , de communicatieve inzet is er van jouw kant