Ja hoor nu je het toch vraagt/aanbied
ben ik wel nieuwschierig naar keerpunten ivm de kweek van alle soorten, meestal hoor je van kwekers dat door een verandering/verbetering het kweken begon.
Bij mijzelf was dat b.v toen ik de mannen en vrouwen van elkaar apart ging huisvesten, meestal heeft iedere kweker daar zo zijn eigen idee over en dat noem ik het ""keerpunt"' kanook voeding of verlichting andere huisvesting enzv. zijn.
T'ja is hier al zo vaak over gediscuseerd, veel mensen hebben het blijkbaar ook moeilijk met mijn onderschrift
Toch ben ik van mening dat het vinden van de juiste ''trigger'' om ze tot voortplanting te bewegen vaak ( niet altijd natuurlijk, bij sommige soorten is het net vrij simpel) deel uitmaakt van een goede verzorging, wie geen voeling heeft met zijn dieren of er juist te weinig naar omziet , te weinig info bijeensprokkelt enz maakt minder kans deze ''trigger(s)'' ook te vinden/toe te passen.
Gezien de hedendaagse visie op het kweken van schildpadden in vraag gesteld word, en juist weinig met een goede verzorging van doen heeft aldus veel schildpadhouders vraag ik me af wat dan nog het nut is voor het aanmelden van je nakweek zogezegd om de ''houdbaarheid aan te tonen''....dit is nogal tegenstrijdig...
Voor alle duidelijkheid, ikzelf ben fervent voorstander van het aanmelden van nakweek