kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Gepost op: 23 Mei 2008, 20:59:00 » |
Reacties/opmerkingen op fotolijst landschildpadden kan je in dit topic kwijt.
|
|
« Laatste verandering: 23 Mei 2008, 21:15:01 door kurtlippens »
|
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 23 Mei 2008, 21:30:15 » |
Wat ontzettend super heftig mooi iets echt een super toevoeging. Zeker veel werk geweest maar resultaat is te zien denk ook na een tijd het aantal hits wat dit onderwerp gaat krijgen Toppie toppie toppie Idee om de houdbaarheids richtlijnen voor de positielijsten erbij te doen ?
|
|
« Laatste verandering: 23 Mei 2008, 21:50:19 door markooij »
|
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 23 Mei 2008, 22:00:53 » |
is idd super
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
gizmo
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 24 Mei 2008, 08:33:09 » |
komt er alleen foto's of ook info van de soort er bij te staan??
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 24 Mei 2008, 09:08:07 » |
Wat ontzettend super heftig mooi iets echt een super toevoeging. Zeker veel werk geweest maar resultaat is te zien denk ook na een tijd het aantal hits wat dit onderwerp gaat krijgen Toppie toppie toppie Idee om de houdbaarheids richtlijnen voor de positielijsten erbij te doen ? Aan de houdbaarheidsrichtlijnen hechten we niet zoveel waarde, deze zijn opgesteld om de overheid te overtuigen. Caresheets raken snel gedateerd en moeten vaak aangepast worden. Maar er komen artikels.....intussen opnieuw een pak foto's toegevoegd
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 24 Mei 2008, 10:18:58 » |
Wat ontzettend super heftig mooi iets echt een super toevoeging. Zeker veel werk geweest maar resultaat is te zien denk ook na een tijd het aantal hits wat dit onderwerp gaat krijgen Toppie toppie toppie Idee om de houdbaarheids richtlijnen voor de positielijsten erbij te doen ? Aan de houdbaarheidsrichtlijnen hechten we niet zoveel waarde, deze zijn opgesteld om de overheid te overtuigen. Caresheets raken snel gedateerd en moeten vaak aangepast worden. Maar er komen artikels.....intussen opnieuw een pak foto's toegevoegd Info is ook TOP
|
|
« Laatste verandering: 24 Mei 2008, 10:31:44 door markooij »
|
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 24 Mei 2008, 10:26:04 » |
Markooij het is nog vroeg, ik ben ook net uit bed, maar je moet Kurt zijn antwoord nog een keer lezen hoe wij over standaard caresheets denken
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 24 Mei 2008, 10:32:33 » |
Markooij het is nog vroeg, ik ben ook net uit bed, maar je moet Kurt zijn antwoord nog een keer lezen hoe wij over standaard caresheets denken Aangepast
|
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
Ik
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 24 Mei 2008, 10:44:49 » |
Aan de houdbaarheidsrichtlijnen hechten we niet zoveel waarde, deze zijn opgesteld om de overheid te overtuigen. Caresheets raken snel gedateerd en moeten vaak aangepast worden. Maar er komen artikels.....intussen opnieuw een pak foto's toegevoegd De houdbaarheidsrichtlijnen zijn niet per se bedoeld om de overheid te overtuigen maar toch zeker ook om de landschildpad/huisdier bezitter te informeren over hoe zijn huisdier hets beste dient te worden gehuisvest. Juist de houdbaarheidsrichtlijnen zijn aan weinig verandering onderhevig en gebaserd op 10 tallen jaren ervaring. Op detail zijn er wel eens aanpassingen maar dat zijn vaak nieuwe bevindeingen. Tja en niet van elke soort is er een houdbaarheidsrichtlijn. En voor sommige soorten vraag ik mij af of dat nodig is omdat wij als particulier de dieren niet hebben. (galapagos dieren) Leuk dat mijn lijst nu zo'n toepassing heeft. Ziet er goed uit klein kritsich puntje. Volgens mij zijn de 1ste 2 foto's bij Eurotestudo hermanni foto's van graeca's. Het juveniele dier is zeker geen hermanni.
|
1.7.12 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.0 Testudo hermanni hermanni; 1.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 24 Mei 2008, 10:55:09 » |
Je lijst was een mooie uitganspunt voor ons om mee verder tegaan. Beide foto's van Testudo hermanni zijn gemaakt door een herptoloog, (die kan zich ook vergissen natuurlijk) in de natuur. Ik kan je als je wilt de exacte vindplaats doorgeven, beide dieren komen uit hetzefde gebied. Bedankt dat je mee denkt, ook alle Testudo gracea ondersoorten zijn moeilijk de verschillen tussen te zien daarom zijn alleen foto's van dieren genomen waarvan de vind locatie bekend is.
|
|
« Laatste verandering: 24 Mei 2008, 11:00:26 door Hansm »
|
|
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
Ik
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 24 Mei 2008, 11:00:13 » |
Je lijst was een mooie uitganspunt voor ons om mee verder tegaan. Bijde foto's van Testudo hermanni zijn gemaakt door een herptoloog, (die kan zich ook vergissen natuurlijk) in de natuur. Ik kan je als je wilt de exacte vindplaats doorgeven, beide dieren komen uit hetzefde gebied. Bedankt dat je mee denkt, ook alle Testudo gracea ondersoorten zijn moeilijk de verschillen tussen te zien daarom zijn alleen foto's van dieren genomen waarvan de vind locatie bekend is.
Ik zie graag de vindplaats gegevens tegemoet. Het volwassen dier zoals getoond heeft een zwarte kop en felgele poten. Terwijl bij hermanni de onderkaak vaak licht van kleur en er vaak een duidelijke gele wangvlek aanwezig is.....ook ik kan me vergissen...maar m'n eerste reactie was dat het geen hermanni kan zijn......we kijken er naar.... op onderstaande link vindt je veel afbeeldingen van hermanni... http://www.testudo-farm.de/html/home.html
|
1.7.12 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.0 Testudo hermanni hermanni; 1.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 24 Mei 2008, 11:28:49 » |
Hier zijn de locatie gegevens van de eerste twee foto's van de Testudo hermanni. Gevonden in de bergen van de Peloponnese, Griekenland, westen van Athene. Als je meer gegevens nodig hebt kan ik contact opnemen met de man die ze gevonden heeft.
|
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
Ik
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 24 Mei 2008, 18:09:26 » |
Hier zijn de locatie gegevens van de eerste twee foto's van de Testudo hermanni. Gevonden in de bergen van de Peloponnese, Griekenland, westen van Athene. Als je meer gegevens nodig hebt kan ik contact opnemen met de man die ze gevonden heeft.
Daar komt Testudo hermanni hermanni i.i.g niet voor.
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 24 Mei 2008, 18:47:07 » |
Mag ik daarover om uitleg vragen, hoe je daar bij komt? (Dan kan ik er wat van leren!)
|
|
« Laatste verandering: 24 Mei 2008, 19:01:08 door Hansm »
|
|
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
Ik
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 24 Mei 2008, 21:16:39 » |
Mag ik daarover om uitleg vragen, hoe je daar bij komt? (Dan kan ik er wat van leren!)
Sorry ik was wat kort door de bocht. Verspreidingsgebied van Testudo hermanni hermanni is : gehele kustgebied van Italiƫ (grenzend aan Adriatische zee, Thyrrenishe zee en Ionische zee. Kustgebied van Sicilie, Sardinie en Corsica, Minorca en majorca (Belearen) (wellicht uitgezet door de mens. Frankrijk rondom Gonfaron, Cote de Azur. Bron: boek 'Griekse landschildpad 'Holger Vetter. mogelijk is de foto, gezien de vindplaats, een Eurotestudo Boettgeri.....
|
|
|
|
|