kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #15 Gepost op: 29 December 2006, 21:40:45 » |
mooi ingericht allemaal zag dat je ook en leguaan had
leuk wij ook guus is er hellemaal verlieft op agnes Ik heb er 2 Agnes, alle 2 opvangdieren die te groot werden. Het vrouwtje legt elk jaar eieren, maar ik kan het koppel helaas niet bij elkaar houden wegens aanhoudende vechtpartijen. Het vrouwtje is vrij tam, de man valt aan en bijt zodra hij de kans krijgt.
|
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #16 Gepost op: 29 December 2006, 21:58:10 » |
Ik heb ze gisteren in het echt mogen zien. Mooie dieren, mooie verblijven en met liefde verzorgd. Dat zie je direct. Was echt onder de indruk. :wink: Bedankt Daf :wink: Het was een leuke namiddag, zo onder de fanatieke liefhebbers En van de zomer komen we terug he. Mijne zoon vraagt nu al wanneer hij daar nog eens mag komen spelen.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #17 Gepost op: 29 December 2006, 22:01:33 » |
En van de zomer komen we terug he. Mijne zoon vraagt nu al wanneer hij daar nog eens mag komen spelen. :lol: Dan zullen jullie terug welkom zijn, ik kijk er nu al naar uit :wink:
|
|
|
|
theo
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
lid adviesraad st. Herpetofauna
|
|
« Antwoord #18 Gepost op: 30 December 2006, 09:40:53 » |
Kurt heb je al is gedacht aan het zogenaamde betonplex(word in Nederland gebruikt voor het maken voor bekistingen van funderingen), dit heeft een vrij gladde oppervlakte waar minder snel vocht door heen gaat, een andere permanente oplossing (maar niet goedkoop) is de gehele vloer afdekken met polyester platen, kan de urine ook niet doordringen in het beton dat is namelijk het gevaar die bij bedekkingen met betonplex en multiplex wel kans op hebt.
Theo
|
|
|
|
Arnaud
Gast
|
|
« Antwoord #19 Gepost op: 30 December 2006, 10:57:29 » |
Kurt heb je al is gedacht aan het zogenaamde betonplex(word in Nederland gebruikt voor het maken voor bekistingen van funderingen), dit heeft een vrij gladde oppervlakte waar minder snel vocht door heen gaat, een andere permanente oplossing (maar niet goedkoop) is de gehele vloer afdekken met polyester platen, kan de urine ook niet doordringen in het beton dat is namelijk het gevaar die bij bedekkingen met betonplex en multiplex wel kans op hebt.
Theo Betoplex is te glad voor de dieren ze zullen uitglijden ook droog substraat geeft hier geen verbetering. Mijn bakken zijn van betoplex en juist om dat effect te vermijden gebruik ik in de bakken multplex plaatjes als ondergrond.
|
|
|
|
Camilio
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #20 Gepost op: 30 December 2006, 15:43:14 » |
Betoplex is te glad voor de dieren ze zullen uitglijden ook droog substraat geeft hier geen verbetering. Mijn bakken zijn van betoplex en juist om dat effect te vermijden gebruik ik in de bakken multplex plaatjes als ondergrond.
Vervang je die multiplex plaatjes wel is?
|
Horsfieldii 2.5.1 Pardalis 2.2.0
|
|
|
Agnes
|
|
« Antwoord #21 Gepost op: 30 December 2006, 19:09:46 » |
mooi ingericht allemaal zag dat je ook en leguaan had
leuk wij ook guus is er hellemaal verlieft op agnes Ik heb er 2 Agnes, alle 2 opvangdieren die te groot werden. Het vrouwtje legt elk jaar eieren, maar ik kan het koppel helaas niet bij elkaar houden wegens aanhoudende vechtpartijen. Het vrouwtje is vrij tam, de man valt aan en bijt zodra hij de kans krijgt. dat is nu jammer dat het niet lukt samen dacht dat het altijd wel goed ging met een man en vrouw samen dus niet
|
de mooiste schildpad is Indotestudo forstenii Celebes landschildpad of Sulawesi landschildpad 3.4.3
|
|
|
Arnaud
Gast
|
|
« Antwoord #22 Gepost op: 30 December 2006, 23:04:55 » |
Betoplex is te glad voor de dieren ze zullen uitglijden ook droog substraat geeft hier geen verbetering. Mijn bakken zijn van betoplex en juist om dat effect te vermijden gebruik ik in de bakken multplex plaatjes als ondergrond.
Vervang je die multiplex plaatjes wel is? Ieder jaar; zeg maar aan het begin van het nieuwe seizoen na de winterslaap.
|
|
|
|
Kopad
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #23 Gepost op: 31 December 2006, 09:25:15 » |
Kurt, ik ben jaoers :!: Maar natuurlijk wel in de goede zin van het woord, hè. Wat geweldig bij jou :!:
|
in het bezit van: 2 chelonoidis denticulata's 1 apalone ferox 1 graptemys quachitensis 2 graptemys pseudogeographica 2 trachemys scripta scripta 1 trachemys scripta troostii
Naast deze grote hobby schrijf ik Mijn andere hobby is motor rijden
|
|
|
Shadowrider
|
|
« Antwoord #24 Gepost op: 31 December 2006, 12:30:36 » |
De vloer bestaat uit een betonnenplaat, met daarboven isolatie en dan multiplexplaten. Wat dacht je van watervaste spaanplaat, dat zijn de groene spaanderplaaten die je Bvb in de gamma kunt krijgen en die kosten voor 250 x 60 cm een 8 euro. Nu weet ik niet in hoe verre deze platen bewerkt zijn met producten die eventueel schadelijk kunnen zijn voor de dieren. Bekistingsplaten ( betonmultiplex ) blijven het geschikst mits er een redelijk dikke laagsubstraat opligt. Wat natuurlijk ook kan is de ondergrond laten zoals ze is en er vijverfolie in leggen. deze kan je gemakkelijk reinigen. Ik gebruikt ruber matten, die zijn redelijk duur, maar ik kan er goedkoop aankomen.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #25 Gepost op: 31 December 2006, 14:02:38 » |
Bekistingsplaten ( betonmultiplex ) blijven het geschikst mits er een redelijk dikke laagsubstraat opligt. Wat natuurlijk ook kan is de ondergrond laten zoals ze is en er vijverfolie in leggen. deze kan je gemakkelijk reinigen. Ik gebruikt ruber matten, die zijn redelijk duur, maar ik kan er goedkoop aankomen.
Betonmultiplex zal idd te glad zijn, zal zeker problemen geven bij het bestijgen van de vrouwtjes.Ook vloerzeil (vinyl) is te glad. Misschien is de rubberen vijverfolie wel een mogelijkheid?
|
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #26 Gepost op: 18 Januari 2007, 08:39:11 » |
Betoplex is te glad voor de dieren ze zullen uitglijden ook droog substraat geeft hier geen verbetering. Mijn bakken zijn van betoplex en juist om dat effect te vermijden gebruik ik in de bakken multplex plaatjes als ondergrond. Als je bodemlaag dik genoeg is heb je dat toch ook niet voor?
|
|
|
|
Arnaud
Gast
|
|
« Antwoord #27 Gepost op: 18 Januari 2007, 13:15:11 » |
Betoplex is te glad voor de dieren ze zullen uitglijden ook droog substraat geeft hier geen verbetering. Mijn bakken zijn van betoplex en juist om dat effect te vermijden gebruik ik in de bakken multplex plaatjes als ondergrond. Als je bodemlaag dik genoeg is heb je dat toch ook niet voor? Hangt wel af welk type substraat. Beukensnippers zijn te los en op betonplex zakken de dieren er in weg (ook bij een dikke laag). Een dikke laag turf (fijner verdeeld en vochtig) geeft wat minder problemen. Bij mijn sterschildpadden gebruik ik als onderlaag vijverfolie bij de grieken liggen multiplex plaatjes .
|
|
|
|
theo
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
lid adviesraad st. Herpetofauna
|
|
« Antwoord #28 Gepost op: 18 Januari 2007, 21:47:25 » |
Nog makkelijker is het betonplex in te smeren met tegellijm en te bestrooien met zand.
Theo
|
|
|
|
Frans
Chelonoidis carbonaria
|
|
« Antwoord #29 Gepost op: 18 Januari 2007, 21:49:25 » |
Onze sulcata's lopen nog in hun voorlopige bak in ons "oude" huis. Binnenkort verhuizen wij naar het nieuwe huis met een grote terrakamer. Foto's daarvan op http://www.reptielenlampen.nl onder het kopje "foto's" Frans, zelfs een ruimtevaarder zit krap.
|
Wij hebben ook altijd Agrobs Pre Alpin Testudo en zaaimixen op voorrraad.
|
|
|
|