was al een geruime tijd opzoek naar een graeca ibera
en toen zag ik dat een familie uit belgie er twee aanboden op kapaza
ik was meteen verliefd
nam zo snel ik kon contact op
ze waren helaas verkocht ik balen
maar na een paar dagen nam de eigennaar toch nog contact met me op de koper kon wegens omstandig heden de schildpadden niet afhalen
ik vertelde dat ik er maar 1 over wilde nemen en of er een cites bij zat
nee die heb ik niet ik heb de 2 schildjes al 4 jaar bij me in de tuin lopen
echt zonder enige nacht hok ze liepen er gewoon rond gelukkig werden ze wel naar binnen gehaald als het ging vriezen dat deze soort het overleeft heeft
nee he wat een teleurstelling
toen kreeg ik een idee ik ga even bellen met het cites buro
want zoveel verstand heb ik niet van dat cites gebeuren
heb alleen info verzameld over de verzorging ect maar de cites heb ik me niet echt inverdiept
ja hoor mevrouw u kan daar een cites op aanvragen mits u een afstands verklaring van de vorige eigenaar krijgt en wel ondertekend
ohhhh yes ik blij en die mensen zouden de afstands verklaring tekennen dus we konden een afspraak maken
fhtyklik kon mijn schildpad gaan halen
maar nu lees ik allerlei rare verhalen ik heb me helemaal ziek gemaakt
en ik heb al geregeld gebeld met het cites buro
o we laten u wel even terug bellen maar ik hoor maar niets ben nu ruim 2 weken verder
hoe zit dat nu allemaal
heb ik me voorde gek laten houden of zo heb die mevrouw het toch echt tegen me horen zeggen hoor geen probleem dat cites
wat is het verschil nu tussen een bezits ontheving en cites dan wat ik lees op het net snap het niet hoor
en lees ik het goed kan mijn schildje inbeslag worden genommen
moet er niet aan denken
ben al behoorlijk aan haar gehecht komt gezellig naar me toe als ik op het teras zit en vindt het dan heerlijk als haar nekje en kin worden geaaid
krijgt lekker te eten
de eerst paar dagen het leek wel of ze uitgehongerd was bleef maar eten
en we gaan in onze tuin van 500 m2 een mooie tuin maken voor haar
en binnen staat er ook een terrarium voor de schildpad
mijn dochtertjes lopen smorgens als eerst naar de schildpad om te kijken of ze al wakker is
plukken paarde bloemen
als we onderweg zijn ook lopen ze met de handjes vol paardebloemen want die vindt nana zo lekker
dus ik moet er niet aandenken dat we ze kwijt kunnen raken
pfff wat een gedoe allemaal