fred gaal
|
|
« Antwoord #15 Gepost op: 6 Mei 2008, 21:17:18 » |
Ik zou ook nog zeker een dag mischien 2 wachten, maar ook een draadje bij de dierenarts halen. Heb even gelezen op mijn eigen flosdraad verpakking maar er zit ook spul op dat draad voor je tanden. Niet zo zuinig Kurt, draadje krijg je vast zo mee.
Ik zal nog even wachten Geeft niks met zuinigheid te maken de DA geeft gezegd dat flosdraad hiervoor goed bruikbaar is (heb hiervoor even gebeld). Een collega die sulcata's kweekt geeft dit ook al voorgehad, hij bind af met een in betadine gedrenkte naaigaren werkt ook prima zegt hij Met het risico op kritiek : erg fanatiek ben ik hier niet in hoor...het dier moet niet zonodig kost wat kost blijven leven als het te zwak is. Maar van proberen kan je leren... Goed besluit, wat het gekreukte plastron betreft komt het 100% goed ook een totaal ingedeukt carpax gaat helemaal bolstaan.
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #16 Gepost op: 6 Mei 2008, 21:52:37 » |
Sorry kurt dat ik dacht dat je zuinig wilde zijn Ben benieuwd hoe het afloopt, dat het dier klein; denk ik net als Fred dat dat wel goed komt heeft mischien wat extra tijd nodig.
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #17 Gepost op: 6 Mei 2008, 22:02:55 » |
ben idd ook benieuwd hoe het afloopt Kurt
het is natuurlijk ook een beetje survivak of the fittest, niet alle dieren kunnen overleven. de kans zit er in dat zwakke diertjes dan natuurlijk altijd zorgekindjes blijven
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #18 Gepost op: 7 Mei 2008, 20:28:08 » |
Ik heb zonet toch maar het ''aanhangsel'' afgebonden, het zag er niet zo goed meer uit....zoiets mag niet door het dier worden opgenomen lijkt me. Verder ziet het diertje er nog goed uit ...
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #19 Gepost op: 7 Mei 2008, 20:31:13 » |
Ik heb zonet toch maar het ''aanhangsel'' afgebonden, het zag er niet zo goed meer uit....zoiets mag niet door het dier worden opgenomen lijkt me. Verder ziet het diertje er nog goed uit ... Heb je foto ervan? Was het lastig om te doen en waarmee heb je het gedaan?
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #20 Gepost op: 7 Mei 2008, 20:34:00 » |
Ik heb er geen foto van, het diertje zit pas terug in de incubator. Maak er morgen wel eentje Het ging vrij makkelijk, ik heb het afgebonden met een nog eens ontsmet flosdraadje.
|
|
|
|
fred gaal
|
|
« Antwoord #21 Gepost op: 7 Mei 2008, 20:35:09 » |
Ik heb zonet toch maar het ''aanhangsel'' afgebonden, het zag er niet zo goed meer uit....zoiets mag niet door het dier worden opgenomen lijkt me. Verder ziet het diertje er nog goed uit ... Kan vast geen kwaad, maar zoals ik al zei wordt het niet opgenomen maar valt af als de buiknaad zich sluit, ik heb het al meerdere keren gezien hier hoewel dat dan maar 1 cm groot was.
|
|
|
|
Agnes
|
|
« Antwoord #22 Gepost op: 7 Mei 2008, 21:44:03 » |
dus nu maar duimen dat het goed gaat werder met het diertje
|
de mooiste schildpad is Indotestudo forstenii Celebes landschildpad of Sulawesi landschildpad 3.4.3
|
|
|
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
Duits wonen: www.immo-ridder.nl
|
|
« Antwoord #23 Gepost op: 8 Mei 2008, 00:50:01 » |
Ben benieuwd Kurt....
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #24 Gepost op: 13 Mei 2008, 20:49:02 » |
Zaterdagavond is het afgebonden ''aanhangsel'' uiteindelijk afgevallen, het diertje weegt nog 19 gram Vandaag functioneert het diertje normaal, het is goed actief. Hoewel ik het nog niet zien eten heb acht ik de kans heel groot dat het blijft leven, hij/zij red het wel ... Het zal het eerste jaar wellicht niet van eigenaar veranderen, even goed opvolgen Op de foto's zie je het verschil in grootte, hoewel zijn zus of broertje reeds 3 gram is toegenomen in gewicht (weegt nu 44gram) kan je een goed beeld vormen hoe klein het diertje is.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #25 Gepost op: 13 Mei 2008, 20:56:52 » |
Zo te zien kan ie goed meekomen lekker nieuwsgierig volgens mij? Hopelijk gaat het eten. Zit het diertje apart of bij de andere? Onderkant ziet er niet uit of is dat normaal? Bovenkant is wel erg mooi.
|
|
|
|
fred gaal
|
|
« Antwoord #26 Gepost op: 13 Mei 2008, 21:26:54 » |
Zo te zien kan ie goed meekomen lekker nieuwsgierig volgens mij? Hopelijk gaat het eten. Zit het diertje apart of bij de andere? Onderkant ziet er niet uit of is dat normaal? Bovenkant is wel erg mooi.
De onderkant trekt helemaal bij.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #27 Gepost op: 13 Mei 2008, 21:27:06 » |
Zit het diertje apart of bij de andere? Sinds vandaag zit het gewoon bij de andere in een terrarium van 120x 60cm, het dier gedraagt zich net als de andere . Het grootte verschil is niet erg gezien ze nog jong zijn en nog geen agressief of opdringerig karakter vertonen, wat bij carbonaria sowieso al niet snel het geval is. Onderkant ziet er niet uit of is dat normaal? Bovenkant is wel erg mooi. Een logisch gevolg denk ik gezien het dier niet veel plaats had in het ei (zie eerste foto's in dit topic), het zat dus erg dubbel gevouwen in het ei, maar dit komt nog goed, het plastron zal wel uitvlakken...
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #28 Gepost op: 13 Mei 2008, 21:33:47 » |
dus geen nadelige gevolgen van het kleine gewicht tegenover de andere. Dat ie sneller wordt weggedrukt of iets dergelijks? Wil je hem niet apart zetten omdat je het nog niet hebt zien eten? Of heet dat nog even tijd nodig?
|
|
|
|
Agnes
|
|
« Antwoord #29 Gepost op: 13 Mei 2008, 21:34:51 » |
gelukkig dat het toch goed gekomen is met hem zoiets maak je niet veel mee hebben wij zeker iets bij geleert met jouw diertjes
|
de mooiste schildpad is Indotestudo forstenii Celebes landschildpad of Sulawesi landschildpad 3.4.3
|
|
|
|