Sorry crash maar ik ben het niet helemaal eens met jou stelling dat van de meeste schildpadden nakweek te krijgen is. Helaas wil de dierenhandel ons dat wel laten geloven. Op beurzen en ook in dierenwinkels zijn de meeste schildpadden nog steeds geimporteerd en uit het wild gehaald.
hieronder wat voorbeelden
- Een partij elegans via tjechie naar het westen geimporteerd en via de comercie als nakweek aan de man gebracht.
- een partij van kleinmanni eveneens via tjechie in nederland op een beurs aangeboden. De dieren hadden alle tekenen van wildvangdieren en toch kon de handelaar de vereiste cites documentatie overhandingen (middels corrupte ambtenaren
?).
De partij bestond uit meer dan 10 dieren waarvan uiteindelijk 1 heeft overleefd dit dier (een vrouwtje) is ondergebracht in het stamboek.
En zo kan ik nog wel even doorgaan
De handel heeft in ieder geval andere belangen dan de schildpadliefhebber en zo is menig liefhebber en diegene die een impulsaankoop doet de boot in gegaan. En ik kan voor mezelf spreken want ook ik ben op deze wijze om de tuin geleid :oops: :oops:
Ik wil wel geloven dat er steeds meer nakweek is en dat komt er ook wel
maar de realiteit is anders.
tja zo denk ik er nu eenmaal over
groet Arnaud