gorterlies
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #15 Gepost op: 1 Mei 2008, 19:59:58 » |
Nee, verre van dat. Zo gauw als ze iemand zien dan komen ze bedelen voor eten, of ze blijven rustig zitten op hun eiland en zonnen in de echte zon die door het dak komt.
|
houder van cuora's enstamboekhouder pelomedusa subrufa
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #16 Gepost op: 1 Mei 2008, 20:05:36 » |
Nee, verre van dat. Zo gauw als ze iemand zien dan komen ze bedelen voor eten, of ze blijven rustig zitten op hun eiland en zonnen in de echte zon die door het dak komt.
Mooi en niet schuw wat een combinatie bijna de perfecte schildpad
|
|
|
|
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
Duits wonen: www.immo-ridder.nl
|
|
« Antwoord #17 Gepost op: 2 Mei 2008, 00:08:54 » |
Nog nooit geweten dat dit soort bestond, prachtig! Mooi contrast....op tafel de waterpadjes en dan op de achtergrond in de tuin de grote afrikaanse walzers....
|
|
|
|
annieka
Centrochelys sulcata
Netherlands
|
|
« Antwoord #18 Gepost op: 2 Mei 2008, 09:21:34 » |
Dit zijn wel super mooie schildpadden. Mooie collectie, hoe gaat het de oudere dieren ?? De oudere dieren doen het ook erg goed, ik zal straks van hun ook wat foto's maken.
|
|
|
|
annieka
Centrochelys sulcata
Netherlands
|
|
« Antwoord #19 Gepost op: 4 Mei 2008, 11:55:32 » |
Gisteren heb ik 2 nieuwe vrouwelijke dieren opgehaald, nakweek, onverwant aan elkaar en de mijne. Hun kweker bezit ook Malaclemys terrapin macrospilota (ook errruug mooi) en kweekt daar ook mee. Nu heb ik 4 verschillende bloedlijnen van Malaclemys terrapin centrata. Dier 1 Dier 2, de vele kleine vlekken op de huid van dit dier is typisch voor centrata, noordelijke diamantruggen hebben dit niet. Samen: Ze zitten nu in quarantaine, over 1,5 maand of mogen ze bij mijn andere Malaclemys.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #20 Gepost op: 4 Mei 2008, 12:01:14 » |
Prachtig. Je had ook twee kleine mannen toch? Ook de bedoeling een poging te wagen op nakweek over een tijd?? Is het lastig om de condities te krijgen voor eventuele paringen? Met die kleine stippen is erg mooi en lijkt vrij vors.
|
|
|
|
annieka
Centrochelys sulcata
Netherlands
|
|
« Antwoord #21 Gepost op: 4 Mei 2008, 12:09:48 » |
Prachtig. Je had ook twee kleine mannen toch? Ook de bedoeling een poging te wagen op nakweek over een tijd?? Is het lastig om de condities te krijgen voor eventuele paringen? Met die kleine stippen is erg mooi en lijkt vrij vors.
Ik heb 2 kleintjes die op man zijn uitgebroed, ze zijn nog te klein om te zeggen of het ook daadwerkelijk mannen zijn....nog even duimen dus. Als het mannetjes zijn en ze zijn geslachtrijp wil ik inderdaad nakweek proberen te krijgen. Voor nakweek moeten de dieren in goede conditie zijn en een winterslaap/winterrust hebben gehad. Ook het apart zetten van de mannen en vrouwen voor het grootste gedeelte van het jaar werkt goed.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #22 Gepost op: 4 Mei 2008, 12:36:41 » |
En hoe groot/oud/zwaar moeten de dieren zijn minimaal om nakweek te kunnen krijgen? Wat ik ook wilde weten is watvoor filter je gebruikt voor de volwassen dieren met welke capaciteit en sterkte.
|
|
|
|
annieka
Centrochelys sulcata
Netherlands
|
|
« Antwoord #23 Gepost op: 4 Mei 2008, 14:14:17 » |
En hoe groot/oud/zwaar moeten de dieren zijn minimaal om nakweek te kunnen krijgen? Wat ik ook wilde weten is watvoor filter je gebruikt voor de volwassen dieren met welke capaciteit en sterkte.
Op die eerste vraag kan ik nog geen duidelijk antwoord geven. Ik weet dat vrouwtelijke Malaclemys in het wild afhankelijk van noord of zuid binnen 4 (zuid) tot 8 jaar (noord) geslachtsrijp zijn en mannetje 2 tot 5 jaar. Voor vrouwtjes zit je dan ongeveer op een gewicht van 400-500 gram. Ik gebruik een Eheim professionel 2329, met een filtervolume van 7,3 L. Daarnaast doe ik 2-3x per maand 100% waterwissels. Een goede waterkwaliteit is zeer belangrijk bij deze soort.
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #24 Gepost op: 4 Mei 2008, 14:24:37 » |
Je begint in ieder geval een prachtige kweekgroep te krijgen, ik vind ook het iets grovere dier met de kleine stip tekening een heel mooi dier!!!! (zou best leuk zijn hoor Annieka, van elke soort Malaclemys terrapin een kweekgroep )
|
|
|
|
annieka
Centrochelys sulcata
Netherlands
|
|
« Antwoord #25 Gepost op: 4 Mei 2008, 15:37:56 » |
Je begint in ieder geval een prachtige kweekgroep te krijgen, ik vind ook het iets grovere dier met de kleine stip tekening een heel mooi dier!!!! (zou best leuk zijn hoor Annieka, van elke soort Malaclemys terrapin een kweekgroep ) Best leuk ja, maar dan zal ik toch eerst de lotto moeten winnen.
|
|
|
|
annieka
Centrochelys sulcata
Netherlands
|
|
« Antwoord #26 Gepost op: 31 Mei 2008, 21:29:10 » |
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #27 Gepost op: 31 Mei 2008, 21:36:59 » |
Wat goed zeg dat het je gelukt is om deze twee mannen, tevinden dat heeft je vast veel moeite gekost of had je mazzel? Apart om het verschil in kop kleur te zien in eerste instantie vond ik die met de witte kop het mooist maar moet zeggen dat die grijze kop met witte bek ook erg mooi is. Als je een keer zin hebt en het komt zo uit zou ik graag foto's zien van een man en vrouw naast elkaar voor de vergelijking, de staarten van deze jongens zijn al flink
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #28 Gepost op: 31 Mei 2008, 21:38:40 » |
idd erg mooie dieren om te zien, waterschilpadden zijn niet aan mij besteed maar zijn wel erg mooi
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
annieka
Centrochelys sulcata
Netherlands
|
|
« Antwoord #29 Gepost op: 31 Mei 2008, 21:51:52 » |
Wat goed zeg dat het je gelukt is om deze twee mannen, tevinden dat heeft je vast veel moeite gekost of had je mazzel? Apart om het verschil in kop kleur te zien in eerste instantie vond ik die met de witte kop het mooist maar moet zeggen dat die grijze kop met witte bek ook erg mooi is. Als je een keer zin hebt en het komt zo uit zou ik graag foto's zien van een man en vrouw naast elkaar voor de vergelijking, de staarten van deze jongens zijn al flink Heel veel moeite én heel veel mazzel. Malaclemys zijn qua tekening enorm variabel, zelfs binnen een ondersoort. Die grijze lijkt soms wel blauw als het licht er goed op valt en z'n witte bek steekt zo heel erg af tegen de rest van z'n kop. Vind zowel deze vorm als de dieren met een witte kop mooi. U vraagt wij draaien.
|
|
|
|
|