SCHILDPADDENFORUM.NET Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
                                         
  172831 aantal berichten in 14134 topics door 3388 geregistreerde leden Nieuwste lid: tjvkooten
** STARTPAGINA FORUM HELP ZOEK WEBSITE FOTOALBUM KALENDER INLOGGEN REGISTREREN 

0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 Omlaag Print
Auteur Topic: Gevonden fossielen Terrapene sp. 2  (gelezen 22293 keer)
Razorclaw
Caninemys tridentata
*******
Offline

Ecuador Ecuador

Berichten: 4141


All good things succumb to those who wait.


WWW
« Antwoord #15 Gepost op: 10 Augustus 2008, 14:37:24 »

Ik bedoelde eigenlijk een elektronisch vorm van Trionyx, dus alleen met artikelen, als iedereen kan posten heb je weer een forum, ik snap je nadelen, maar er zijn toch ook voordelen zoals goedkoper werken, sneller werken, onbeperkte ruimte voor tekstopslag, onbeperkte ruimte voor foto's, maar vooral dat je dingen kan aanvullen of veranderen.

Ik denk dat als TRIONYX alleen maar online geplaatst wordt dat het aantal auteurs schrikbarend afneemt. Daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken. En goedkoper is ook niet alles. Een bekend Nederlands gezegde is: goedkoop is duurkoop. In China kunnen ze bijvoorbeeld veel goedkoper drukken dan wij hier in Nederland. Maar dan moet je niet vragen naar de kwaliteit van het drukwerk en de tijd en moeite die nodig zijn om alles goed geregeld te krijgen voor het drukken überhaupt kan beginnen...
Onbeperkte ruimte voor foto's...? Niets is onbeperkt. En ja, leuk, alles op een server zetten...tot die crasht. Of een brand in het gebouw waar alle data ligt opgeslagen.... afvragend

Citaat
Je zal best een mooie computer hebben dan leest een computer net zo plezierig  Brede lach

Ik heb een prima computer, zo eentje die niet crasht. knipoog
Voor mijn werk zit ik al de hele dag tegen een scherm aan te kijken (en met mij velen anderen), denk jij dat ik dan nog zin heb om de TRIONYX aandachtig te bestuderen op een beeldscherm? knipoog
Gelogd

Hansm
Algemene moderator
*****
Offline

Berichten: 17832


« Antwoord #16 Gepost op: 10 Augustus 2008, 15:40:57 »

Ja ik denk zeker dat het aantal mensen die een stukje inleverd afneemt, gek eigenlijk de kans dat het vaker en later nog een keer gelezen wordt is groter op het internet,
Ik denk dat het aantal lezers gaat afnemen van bladen in het algemeen met nieuwe generatie maar dat is niets meer dan een wilde gok, en een idee van mij, ik ben stukke minder boeken en bladen gaan kopen sinds internet.
Zit er nog steeds groei in het aantal lezers van Trionyx, dat zou een goed teken zijn.

Tuurlijk is er een beperking aan foto's maar de vergelijking met een blad en een site is wel erg mank, wat betreft aantal foto's en kosten.
De kans dat ik tijdschriften kwijt raak is groter dat bij een crash alles verloren gaat van alles is een back-up, een photo-opslag en prive-archief als dat allemaal tegelijk in brand vliegt, zouden we wel heel ongelukkig zijn.

Mischien ken jij Dendrobates Nederland die hebben een geweldige combinatie van tijdschrift en internet gevonden, een wat duurder abbonement, maar daar krijg je heel wat voor.



Gelogd

Players only love you when they are playing.
http://artisklas-haarlem.nl/ de kleinste officiële dierentuin van Nederland
Agnes
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Berichten: 2271


WWW
« Antwoord #17 Gepost op: 10 Augustus 2008, 19:39:07 »

is toch al gezegt dat de  papieren bladeren in de loop ter tijd  wegvallen
en alles via de p.c gaat lopen

dus dan ontkom Trionyx  daar ook niet aan
is allen de vraag of het bestuur daar snel op in gaat
anders is de verenging dood.




Gelogd

de mooiste schildpad is Indotestudo forstenii  
Celebes landschildpad of Sulawesi landschildpad
3.4.3
D-magic
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Berichten: 6821


« Antwoord #18 Gepost op: 10 Augustus 2008, 19:57:07 »

Ik moet zeggen dat ik toch liever het boeje heb dan dat het op de site zou komen.

Ik zet net als Razor al de hele dag op mn werk achter de comp en ga dan niet nog eens zoiets lezen op internet. Mocht het op internet verschijnen zal niet iedereen alles meer lezen.

Als ik de tryonix binnen heb en er staat iets in wat ik niet echt heel erg intressant vind dan lees ik het toch om het hele boekje gelezen te hebben en wie weet steek ik er wat van op. Dit zou ik op internet nooit doen.

Ik lees ook graag andere tijdschriften waarvan grote gedeeltes wel op internet te vinden zijn maar dat vind ik toch niet zo leuk, met een tijdschrift heb je toch echt iets in je hand.

Ik bewaar ook alle tryonixen bij elkaar zodat er niks kwijt raakt, is leuk om later nog een keer terug te lezen  cool zeg
Gelogd

0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
Hansm
Algemene moderator
*****
Offline

Berichten: 17832


« Antwoord #19 Gepost op: 10 Augustus 2008, 20:03:09 »

met een tijdschrift heb je toch echt iets in je hand.  héhéhé héhéhé
Gelogd

Players only love you when they are playing.
http://artisklas-haarlem.nl/ de kleinste officiële dierentuin van Nederland
D-magic
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Berichten: 6821


« Antwoord #20 Gepost op: 10 Augustus 2008, 20:09:36 »

ff voor Hans, met een tijdschrift heb je ook echt een boekje/tijdschrift in je hand wat je aan het lezen ebtn  vrede
Gelogd

0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
kurtlippens
Forumbeheerder
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 21709


King of Afrika: Centrochelys sulcata


WWW
« Antwoord #21 Gepost op: 10 Augustus 2008, 20:12:59 »

Boekje of online versie maakt me eigenlijk niet zoveel uit ik blijf lid, ik ben van mening dat je niet enkel en alleen om het informatieve karakter van een vereniging lid hoeft te worden, tegenwoordig vind je info genoeg.
Op fora kan idd iedereen zomaar iets zetten, maar dit heeft ook voordelen, het heeft je zicht op verschillende manieren/visie's van dieren houden, niks mis mee al kan het vooral voor beginners wel eens verwarrend zijn, ik ben ook van mening dat eventuele fouten snel recht gezet worden, de meeste toch.
Fora zijn ook goed voor teambuilding vind ik, vaak leidt het tot uitnodigen van mensen, stimuleert ook tot het maken van schitterende huisvestingen die dan met trots online gezet worden, dit zien we hier vaak.  Knipoog
Mochten alle schildpadden zo goed verzorgd worden zoals hier bij de meesten het geval zou het er een stuk beter uit zien voor deze dieren.
Maar....ik vind het magazine die tweemaandelijks op de mat valt als een leuk extraatje van een vereniging die zoveel meer te bieden heeft, dit is ook gebleken toen de voorlopige positieflijst uitkwam, het aantal mensen die meegeholpen hebben aan de fiches was lager dan ik gehoopt had in die hectische weken, maar er ontstond een hechte band en voortreffelijke samenwerking....opmerkelijke van deze groep was dat op een enkeling na alle mensen lid waren van de NSV (nu NBSV) wat aantoont dat de fanatieke liefhebbers toch vaak daar te vinden zijn, deze hulp (vooral ook van de noorderburen die er niet eens rechtsreeks belang bij hadden ! ) zal ik toch niet zo snel vergeten, dit mag ook wel eens gezegd worden  Knipoog
Gelogd

Observatie is de beste leermeester ! www.schildpadden.net
kurtlippens
Forumbeheerder
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 21709


King of Afrika: Centrochelys sulcata


WWW
« Antwoord #22 Gepost op: 10 Augustus 2008, 20:24:54 »

Citaat
Onbeperkte ruimte voor foto's...? Niets is onbeperkt. En ja, leuk, alles op een server zetten...tot die crasht. Of een brand in het gebouw waar alle data ligt opgeslagen....
Hier is de ruimte wel onbeperkt, zelfs voor de foto's, maar zoals je zegt heeft alles zijn prijs.
Ook de beveiliging is stukken beter geworden tegenwoordig, om de 12 uur word een back-up gemaakt en op een andere server gezet, de servers van Net-Tuning bevinden zich in een bunker 80 meter onder de grond in Zweden, de kans dat daar brand uitbreekt lijkt me gering  Knipoog Maar zeg nooit nooit, het hangt tenslotte af wat je provider uitspookt, een eerdere servercrash begin vorig jaar toonde wel aan dat er daadwerkelijk back-ups gemaakt waren, niks was verloren gegaan.
Gelogd

Observatie is de beste leermeester ! www.schildpadden.net
Razorclaw
Caninemys tridentata
*******
Offline

Ecuador Ecuador

Berichten: 4141


All good things succumb to those who wait.


WWW
« Antwoord #23 Gepost op: 10 Augustus 2008, 21:26:25 »

Ja ik denk zeker dat het aantal mensen die een stukje inleverd afneemt, gek eigenlijk de kans dat het vaker en later nog een keer gelezen wordt is groter op het internet.
Als TRIONYX ooit online gaat, dan gaat hij alleen online voor leden natuurlijk, dmv. een password. Het zou natuurlijk erg oneerlijk zijn dat er betalende leden zijn maar dat iedereen gratis TRIONYX kan downloaden. Onverkoopbaar.

Citaat
Ik denk dat het aantal lezers gaat afnemen van bladen in het algemeen met nieuwe generatie maar dat is niets meer dan een wilde gok, en een idee van mij, ik ben stukke minder boeken en bladen gaan kopen sinds internet.
Een heleboel leden van de NBSV hebben ondertussen een respectabele leeftijd behaald. Veel van deze mensen hebben geen internet en als ze het hebben dan hebben ze er vaak nog geen kaas van gegeten dus de kans dat TRIONYX alleen maar online verschijnt blijft ook mede hierdoor waarschijnlijk erg klein.
Ik ben trouwens meer boeken gaan kopen/lezen.
Gelogd

Hansm
Algemene moderator
*****
Offline

Berichten: 17832


« Antwoord #24 Gepost op: 10 Augustus 2008, 21:43:14 »

Dat er op internet een bepaalde groep afvalt met artikelen inleveren ben ik met je eens, net als dat je mensen zou verliezen die geen internet/computer hebben.

Maar ik wilde alleen graag weten waarom jij persoonlijk Trionyx graag maakt/leest ondanks dat je ook heel veel op internet tevinden bent, waarschijnlijk vindt je beide gewoon leuk, dat kan natuurlijk goed vrede en dat je liever wat in je handen hebt zoals D/magic mooi uitdrukte.

Wat ik altijd jammer heb gevonden is dat het vraag en aanbod verdwenen is, het was een soort vertrouwde plek, waar je dan wist dat mensen reageerde die lid waren of leden die iets te koop hadden,
 (echte schildpadliefhebbers zeg maar) Knipoog
Opzich voor vraag en aanbod zie ik juist het voordeel van een verenigings blad en het nadeel van internet
en openbare forums.

Gelogd

Players only love you when they are playing.
http://artisklas-haarlem.nl/ de kleinste officiële dierentuin van Nederland
Razorclaw
Caninemys tridentata
*******
Offline

Ecuador Ecuador

Berichten: 4141


All good things succumb to those who wait.


WWW
« Antwoord #25 Gepost op: 10 Augustus 2008, 22:04:57 »

Vraag en aanbod is naar de webpagina gebracht omdat enerzijds er weinig advertenties binnenkwamen en daardoor een dure pagina in gebruik namen die grotendeels leeg bleef en anderzijds is de webpagina in een handomdraai aan te passen en te updaten. Hier is voor gekozen omdat veel leden al aangaven dat de verkoop via internet van dieren (marktpl. etc.) veel sneller verliep.
Waarom ik een voorkeur heb voor een echt magazine in de hand? Omdat ik ondanks mijn niet al te oude leeftijd (ik geloof dat jij ouder bent  cool ) wat dat betreft van de oude stempel ben. En... ik moet mezelf niet onnodig werkeloos maken natuurlijk..... knipoog
Gelogd

Hansm
Algemene moderator
*****
Offline

Berichten: 17832


« Antwoord #26 Gepost op: 10 Augustus 2008, 22:14:39 »

Ja dat begrijp ik , hoewel ik dat toch  ook jammer vindt, ik denk dat we ongeveer  even oud zijn  pestkop
Ik heb je weleens over de jaren 80 gehoord, en dat was bekend.
Gelogd

Players only love you when they are playing.
http://artisklas-haarlem.nl/ de kleinste officiële dierentuin van Nederland
Razorclaw
Caninemys tridentata
*******
Offline

Ecuador Ecuador

Berichten: 4141


All good things succumb to those who wait.


WWW
« Antwoord #27 Gepost op: 10 Augustus 2008, 22:27:08 »

ik denk dat we ongeveer even oud zijn.

Zover ik heb begrepen ben jij ouder....  schaterlach schaterlach schaterlach hoed af
Gelogd

Agnes
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Berichten: 2271


WWW
« Antwoord #28 Gepost op: 10 Augustus 2008, 22:37:59 »

Vraag en aanbod is naar de webpagina gebracht omdat enerzijds er weinig advertenties binnenkwamen en daardoor een dure pagina in gebruik namen die grotendeels leeg bleef en anderzijds is de webpagina in een handomdraai aan te passen en te updaten. Hier is voor gekozen omdat veel leden al aangaven dat de verkoop via internet van dieren (marktpl. etc.) veel sneller verliep.
Waarom ik een voorkeur heb voor een echt magazine in de hand? Omdat ik ondanks mijn niet al te oude leeftijd (ik geloof dat jij ouder bent  cool ) wat dat betreft van de oude stempel ben. En... ik moet mezelf niet onnodig werkeloos maken natuurlijk..... knipoog

volgens mij zo het op de site gezet vorden
naar ook in het boekje
dat horend op de laaste landdag

Gelogd

de mooiste schildpad is Indotestudo forstenii  
Celebes landschildpad of Sulawesi landschildpad
3.4.3
D-magic
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Berichten: 6821


« Antwoord #29 Gepost op: 10 Augustus 2008, 22:41:20 »

over dat vraag en aanbod, vindt ik dat de site ook niet goed up to date gehouden wordt, of dat ligt aan de terug koppeling van de kwekers, zou ook kunnn natuurlijk

gaan we nu een wedstrijdje houden wie er jonger/ouder is  ondeugende lach
Gelogd

0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
Pagina's: 1 [2] 3 Omhoog Print
 
« vorige volgende »
Ga naar:  
Recent
[14 Oktober 2023, 17:31:00]

[ 2 Juli 2023, 13:50:40]

door Tom O.
[17 Juni 2023, 17:17:05]

[ 5 April 2023, 10:13:02]

door Wally
[16 Maart 2023, 09:45:27]

door Tom O.
[25 Januari 2023, 10:56:36]

door Dick
[11 Januari 2023, 17:21:48]

door TORO
[ 8 Januari 2023, 19:20:45]

door wim 2
[26 December 2022, 09:47:49]

door Marnix
[ 8 Oktober 2022, 13:24:50]

door andy_05
[26 Juli 2022, 15:11:36]

[15 Mei 2022, 14:37:23]

door Rikke
[21 April 2022, 19:43:36]

door Rikke
[29 Maart 2022, 21:10:06]

door andy_05
[27 Maart 2022, 09:31:08]

[ 5 Maart 2022, 19:05:31]

door TORO
[20 Februari 2022, 22:35:07]

door andy_05
[20 December 2021, 18:37:20]

door Rikke
[17 December 2021, 20:16:46]

door nielo
[ 4 November 2021, 21:38:45]

door Rikke
[ 6 Juli 2021, 11:10:44]

[ 1 Juli 2021, 16:49:53]

door Phil
[29 Juni 2021, 16:49:35]

door Dick
[27 Februari 2021, 19:46:28]

door Niels30
[24 Februari 2021, 11:39:52]

[22 Februari 2021, 17:16:02]

door nielo
[13 November 2020, 18:47:56]

door Lisa
[21 Augustus 2020, 19:19:58]

door Liene
[ 2 Augustus 2020, 17:00:34]

door Rikke
[27 Juli 2020, 13:48:55]

door eniya
[ 3 Juli 2020, 21:41:09]

[24 Mei 2020, 19:55:50]

[ 6 Mei 2020, 08:53:27]

door Rikke
[26 April 2020, 15:37:12]

door Rikke
[13 April 2020, 13:35:34]

door Liene
[ 8 April 2020, 17:02:25]

door Rikke
[30 Maart 2020, 11:10:26]

door Caline
[27 Maart 2020, 17:40:09]

door Rikke
[27 Maart 2020, 12:15:10]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 April 2024, 16:37:12

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
geregistreerde leden
Totaal aantal leden: 3388
Laatste: tjvkooten
Statistieken
Totaal aantal berichten: 172831
Totaal aantal topics: 14134
Vandaag Online: 753
Ooit Online: 3488
(28 December 2022, 15:34:03)
Gebruikers Online
Gebruikers: 0
Gasten: 643
Totaal: 643
Artikelen

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Black22 / TinyPortal v0.9.8 © Bloc
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.217 seconden met 27 queries.