zomaar komen ze uw schildpad niet in beslag nemen ,je hebt natuurlijk de cites nodig als u nakweek wilt om nieuwe citessen van de kleintjes te kunnen aanvragen ,normaal verkopen zonder cites is verboden !
maar nu is het uwe woord tegen het zijne ,spijtig genoeg
Voorzichtig Crash.
De AID en LID mogen in Nederland direkt een dier in beslag nemen als het gaat om een verwaarloosd/mishandeld dier of een beschermd dier waarvan men de herkomst niet kan aantonen, ik hoop dan ook dat GBF een bewijs van aankoop heeft met daar op duidelijk omschreven over wat voor dier het gaat.
Dit aankoopbewijs vrijwaard je niet van het hebben van een cites maar het geeft je mogelijk enige tijd om je zaken op orde te krijgen, dit is afhankelijk van de opsporingsambtenaar van het AID.
Ik zou zeker je rechtsbijstand om hulp vragen maar ook even de AID in kennis stellen van de gang van zaken zodat deze een precie uit kunnen oefenen op de verkoper, mocht het gaan om schildpadden zonder papieren en je onderneemt nu deze stappen niet krijg je nooit je geld terug, met deze actie's is het mogelijk dat als het voor de rechter komt de verkoper alles moet terug betalen.
Theo
ps.
zou jij via pm mij de naam van de verkoper willen geven, geef ik die naam door aan de beursorganisatie als het dan blijkt te gaan om ilegale schildpadden kan deze verkoper van de beurzen geweerd worden.