Welke voedingssupplementen bedoel je waar haal ik dat dus die kalk en mineralen enz en welk merk?.
Je kan bvb gistocal halen in de dierenspeciaalzaak of vita-mineral (rose poeder voor duiven) geef hiervan 1% (gewichtsverhouding) van de voeding.
Oke een warmte spot heb ik
En nog uv haal ik nog. dus die maar 3 per dag aandoen? en niet de hele dag zoals de warmte spot?.
Die van mij is al 2 jaar dus een bak van 150 of groter kan met een hoogte van 50cm?.
ps hij zit ook steeds te lopen zeg maar tegen het glas aan? wat betekend dat?
Een bak van 150x50 is ruim voldoende voor een dier van 2 jaar, geloof dat het eerder 10 cm groot zal zijn dan 15....dat hij langs de wand aanloopt zal te maken hebben met stress, zal wel beteren na een tijdje.
Maak dat het dier kan wegkruipen in de bodembedekking, viertenen hebben hier nood aan.
Beter is hennepvezel, bladeren, hooi te gebruiken, houtvezel bevat namelijk teveel fijne stofdeeltjes , ook de zogenaamd stofvrije.is hennepvezel, bladeren, hooi te gebruiken, houtvezel bevat namelijk teveel fijne stofdeeltjes , ook de zogenaamd stofvrije. Als het dier in de zomer naar buiten kan (droog weer) hoeft een UVlamp niet echt, mits het terrarium klaar genoeg staat (licht van een 60watt spotje volstaat niet in een donkere kamer)
Oke,
Dus hij zit nu in een hok van 125 bij 50 bij 50 met een warmtespot van 60 watt,en daarbij een uv-lamp exstra (aan de zelfde kant).
Dus dit is ook goed een hok van 150 komt nog in de toekomst.
Verder heb ik er nu houtsnippers inliggen,met hooi en een kartonnendoosje met een gat waar die in kan gaan.
Een drinkschaal,met vers water en een stuk sepia,verder geef ik hem nu vitaminendruppels maar had begrepen dat gistocal of vita-mineral beter om over het groenvoer te doen elke dag?.
Droge kruiden,die blokjes zeg maar van de webwinkel
www.reptielenlampen.nl ga ik bestellen.
Kan ik er bv ook nog een tak ofzo indoen,of is dit gevaarlijk ivm dat hij op de rug zal komen,of kunnen ze dan vanzelf weer keren?.
Welke takken mag ik gebruiken,alle takken van buiten?of een speciaal soort?.
Ook kunstplanten wil ik er nog in doen,maar wel zo dat hij er niet bij kan.
Dat van het tegen het glas aanlopen is dus duidelijk stress,zou heel goed kunnen omdat ik hem nog maar 3 dg heb dus van de reis,en een nieuwe omgeving.
Oja trouwens hij zat in een hokje van 60 bij 40 geloof ik,toen ik hem ophaalde bij die mensen
Veelste klein gehuisvest,maargoed hij zit nu lekker in een bak van 125 bij 50 bij 50 en de juiste voeding enz.
Dus hij zal een stuk gelukkiger worden
Zal eens kijken of ik een foto van hem heb,en kijken of ik hem kan plaatsen