Heel fijn topic om te lezen. Ik heb sinds december 2007 ook pardalissen in mijn bezit, helaas nu nog maar één. Zoals jullie misschien hebben gelezen is de zwakste van de twee, twee weken geleden overleden. Mijn overgebleven Pardalis is nu 6.4 cm , en 91 g. Hier een grafiek van zijn groei zolang hij in mijn bezit is.
Ik voel me er nog steeds niet zeker over. Hij is zoals jullie zien van de stress na de verhuizing erg afgevallen. Hij is nu terug op zijn gewicht van een half jaar geleden en doet het, zoals in de grafiek te zien is de afgelopen maanden een stuk beter. Dit komt mede omdat hij twintig, en tien dagen geleden een ontwormingskuur heeft gekregen. Ik zit te twijfelen of ik vandaag een derde herhaling van de kuur doe. Maar gezien de resultaten denk ik dat het voorlopig wel goed is.
Echter ik hoop echt dat hij binnenkort in de lengte gaat groeien. Op dit moment is hij een milimeter langer dan een krappe zes maanden geleden.
Hij is wel zeer levendig, eet erg goed vaak 'zeurt' hij twee keer per dag om eten. Dit gedrag is wel een omschrijving van de laatste tien a vijftien dagen. Wat vinden jullie van de ontwikkeling van dit dier?