Heb zelf mijn schildpad toen der tijd geinjecteerd nou dat was wat zeg ongelovelijk lastig om het goed te doen in de poten die continu terug getrokken worden.
Moet zeggen dat ik dit prikken beangstig vond dan het prikken in een mens(voor mijn werk).
Denk zelf ook dat gezien de moeilijkheid en het tegenstribbelen het snel verkeerd kan gaan met chippen en dat daarom veel mensen die dit nog nooit gedaan hebben maar wel een chip aanschaffen al snel opgeven(mits ze goed voor hebben met de dieren, daar maar vanuit gaan).
Veel mensen hebben idd schrik, oraal toedienen van medicatie bvb moet ook met enige kracht gebeuren.
Maar veel hebben al zelf moeten injecteren, de DA geeft vaak enkel de eerste injectie, de volgende krijg je gewoon mee.
Zo is de RA er zelfs niet in geslaagd mijn pardalissen destijds medicatie toe te dienen, logisch gezien de dieren gestresst bij de RA aankomen...vaak kan het beter door de eigenaar in vertrouwde omgeving gebeuren...mits enige kennis natuurlijk
Veel RA hebben zelfs schrik als je over sulcata's begint, zo was één van de bekendste RA van Belgie er als de kippen bij om te stellen dat Geochelone's niet op de positieflijst horen, niet zonder reden denk ik....(zogezegd te groot, en daardoor niet realistisch) terwijl een carbonaria makkelijker te houden is dan Testudo's.
De (soortgebonden)kennis van ''ouwe rotten'' is trouwens vaak groter dan van de meeste dierenartsen...
Ik denk niet dat chippen zo moeilijk aan te leren is, injecteren van grote schildpadden als sulcata bvb doe ik ook met snijnaalden. Maar nooit zomaar experimenteren natuurlijk.