Het is toch een rapport dat serieus wordt genomen. Het rapport is gebaseerd op feiten en ik krijg uit diverse bronnen bevestiging.
Een eerder rapport (2002) gemaakt door TRAFFIC beschrijft soortgelijke praktijken.
Wbt. de prijzen die zijn genoemd in het bewuste lijstje.......dit zijn dus daadwerkelijk de vraag prijzen geweest toendertijd.
Nog steeds is elegans een dure soort in de VS.
average weight ? ........tja sommige details........eerder eindgweicht voor een zeer oude elegansvrouw.
In ieder geval genoeg stof om tot denken te zetten. Nog lang niet alles is duidelijk of bewezen. Ik blijf kritisch en achterdochtig....
ik heb je mail weer terug beantwoord
Idem.
Ik betwist ook helemaal niet dat het gebeurt, ben ik ook zeker van. Maar het blijft naar mijn mening maar een pover verslagje... 38 pagina's waar uiteindelijk niet zoveel in staat
Ik kan in Europa ook een paar sites geven waar de prijzen dubbel zo hoog liggen als op andere plaatsen. Maar het maakt niet uit of de prijs een verkeerd beeld gaf. Zoiets vanuit het ijle (want het feit dat er een elegans te koop is, bewijst niet dat er illegaal geƫxporteerd wordt naar de VS) als bewezen poneren is maat weinigen gegeven ;-) Ik vind dat echt twee waardeloze redeneringen en dat doet sowieso afbreuk aan het rapport... Ook al twijfel ik niet aan het idee achter het rapport.