SCHILDPADDENFORUM.NET Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
                                         
  172831 aantal berichten in 14134 topics door 3388 geregistreerde leden Nieuwste lid: tjvkooten
** STARTPAGINA FORUM HELP ZOEK WEBSITE FOTOALBUM KALENDER INLOGGEN REGISTREREN 

0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 Omlaag Print
Auteur Topic: Waar is Chelonoidis chilensis gebleven?  (gelezen 27766 keer)
Agnes
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Berichten: 2271


WWW
« Antwoord #15 Gepost op: 15 Maart 2008, 22:18:55 »

La ferme tropical had ferme dieren zitten ca 15 cm redelijk glad en €299,-

Verder weinig bijzonders op Hamm. Veel nakweek testudo, pardalis, carbonaria, emys. Weinig tot geen volwassen exemplaren. Een enkele volwassen elegans ( 3 mannen) nauwelijks jonge dieren (alle overigens van discutabele herkomst) een volwassen platynota (man)..............meest opzienbarend een kruising tussen radiata en carbonaria....nog nooit eerder gezien  geschrokken

Veel moeras en waterschildpadden deze keer....

o arnaud  was hamm  nu vandaag  vraagteken

was het druk daar.
en heb je misschien een foto van die kruising radiata/carbonaria
 
Gelogd

de mooiste schildpad is Indotestudo forstenii  
Celebes landschildpad of Sulawesi landschildpad
3.4.3
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 1730

Ik


« Antwoord #16 Gepost op: 15 Maart 2008, 22:33:22 »


o arnaud  was hamm  nu vandaag  vraagteken

was het druk daar.
en heb je misschien een foto van die kruising radiata/carbonaria
 

Het was enorm druk.......maar waarom weet ik niet er was echt weinig bijzonders Houten is niet veel slechter.
Ik ben meegereisd met een vriend die vooral daarheen gaat voor bepaalde contacten rondom de gifslangen kamer.
Helaas heb ik geen foto van deze kruising. (men deed daar moeilijk over foto's en filmen er hingen overal afiches met regels daarover)

Het waren 2 dieren van ca 12 cm die duidelijk radiata (hoog bollend schild) en carbonaria (kleur schild meer rood dan zwart/bruin) hadden.
Gelogd

1.7.12 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.0 Testudo hermanni hermanni; 1.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
SEBA
Chelonoidis carbonaria
**
Offline

Berichten: 191



« Antwoord #17 Gepost op: 15 Maart 2008, 22:44:54 »

De chilensis die ik bij La ferme tropicale zag, was toch kleiner, denk 10 cm, ook aan 299 euro. Misschien was ik wat later dan jij.

De elegansen waren allemaal import. Ik heb er meer 'quasi'-volwassen dieren gezien dan 3. Op de ene plaats stond er bij: herkomst Pakistan, bij het andere kraam Sri Lanka... 100% zeker dat ze deze herkomst hadden... (toch 99 ;-)

Ik heb foto's van de Radiata (man) x Carbonaria (vrouw). Maar kan ze niet op pc zetten (mocht iemand usb-kabel voor Nokia N73 op overschot hebben ;-)
Ik heb een kwartier staan babbelen met de verkoper. Ik kon het echt niet geloven. Maar ik heb de dieren weldegelijk in mijn handen gehad. Er was wel iets van aan...

Ik ben er nog bijlange niet aan uit. Genetisch gezien liggen beide soorten zo ver uit mekaar dat de kans wel héél erg klein moet zijn. Maar de dieren hadden weldegelijk de uiterlijke kenmerken van beide soorten. Natuurlijk zijn ook niet alle carbonaria's bij ons even bekend. Vond het in ieder geval een straf verhaal... En mocht het waar zijn, dan kan hij in de VS tien keer meer vragen dan wat hij hier vroeg, want daar kicken ze op dergelijke uitzonderingen. Dieren hadden ook geen CITES, maarja, als het echt een hybride is, dan hoeft dat ook niet ;-)

Voor schildpaddenliefhebbers is Hamm zoals zo vaak een ontgoocheling gebleken, overigens ook niet zoveel zeldzame soorten waterschildpadden gezien. Wel een pluim voor het véél vlotter laten verlopen van het verkeer... Understatement van het jaar ;-)

Ik heb alleen het boek The Turtles and Tortoises of Madagascar van Miguel Pedrono gekocht voor 50 euro(en wat carmix). 'k Zit al halverwege.
Gelogd
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 1730

Ik


« Antwoord #18 Gepost op: 15 Maart 2008, 23:05:54 »

De chilensis die ik bij La ferme tropicale zag, was toch kleiner, denk 10 cm, ook aan 299 euro. Misschien was ik wat later dan jij.

De elegansen waren allemaal import. Ik heb er meer 'quasi'-volwassen dieren gezien dan 3. Op de ene plaats stond er bij: herkomst Pakistan, bij het andere kraam Sri Lanka... 100% zeker dat ze deze herkomst hadden... (toch 99 ;-)

Ik heb foto's van de Radiata (man) x Carbonaria (vrouw). Maar kan ze niet op pc zetten (mocht iemand usb-kabel voor Nokia N73 op overschot hebben ;-)
Ik heb een kwartier staan babbelen met de verkoper. Ik kon het echt niet geloven. Maar ik heb de dieren weldegelijk in mijn handen gehad. Er was wel iets van aan...

Ik ben er nog bijlange niet aan uit. Genetisch gezien liggen beide soorten zo ver uit mekaar dat de kans wel héél erg klein moet zijn. Maar de dieren hadden weldegelijk de uiterlijke kenmerken van beide soorten. Natuurlijk zijn ook niet alle carbonaria's bij ons even bekend. Vond het in ieder geval een straf verhaal... En mocht het waar zijn, dan kan hij in de VS tien keer meer vragen dan wat hij hier vroeg, want daar kicken ze op dergelijke uitzonderingen. Dieren hadden ook geen CITES, maarja, als het echt een hybride is, dan hoeft dat ook niet ;-)

Voor schildpaddenliefhebbers is Hamm zoals zo vaak een ontgoocheling gebleken, overigens ook niet zoveel zeldzame soorten waterschildpadden gezien. Wel een pluim voor het véél vlotter laten verlopen van het verkeer... Understatement van het jaar ;-)

Ik heb alleen het boek The Turtles and Tortoises of Madagascar van Miguel Pedrono gekocht voor 50 euro(en wat carmix). 'k Zit al halverwege.

Ik was al 5 over tien binnen....creatief aansluiten  knipoog

Ik heb de chilensis vluchtig gezien kan best 10 cm zijn geweest.......

De elegans is mijn inziens, als het wildvang is, toch echt van India'se origine.

Kruising tussen carbonaria en radiata wordt ook beschreven in 'Vermherung von landschildkroten" Thomas & Sabine Vinke. Ik kon er echt carbonaria en radiata uithalen........

Ik heb precies ook dat boek gekocht.....

en wat wandelende bladeren (jeugd sentiment)

O ja zeer bijzonder: Nakweek Fiji leguanen en korst hagedissen (giftig)
Gelogd

1.7.12 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.0 Testudo hermanni hermanni; 1.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
SEBA
Chelonoidis carbonaria
**
Offline

Berichten: 191



« Antwoord #19 Gepost op: 15 Maart 2008, 23:20:58 »

Was al wat aan het zoeken en kwam ook deze oude post tegen waarin het al vermeld was door Mark... Voor mij was het in ieder geval een primeur...
http://www.turtle.be/forum/viewtopic.php?t=2614&highlight=ibera

Je kon er inderdaad erg makkelijk kenmerken van beide soorten uithalen, maarja dat betekent daarom nog niets... Voor hetzelfde geld zijn de mooi (licht) oranje gekleurde kop en poten een beetje gekleurd, hé ;-) Voor alle duidelijkheid: dit was nu niet het geval! De dieren zagen er echt goed uit, goed gewicht, heldere oogjes, hard plastron,... 700 euro... Volgens mij in de VS een tienvoud waard!

Vroef of laat krijg ik de foto's wel eens op pc!  afvragend

Elegansen waren sowieso waarschijnlijk India, maar omdat ze er een kaartje bij moeten zetten, slaan ze er maar wat met hun botten naar... En als er iemand in trapt, dan is Pakistan en Sri Lanka nog iets meer waard. Ik denk niet echt wilvang, maar enkele van de zeer vele 'farm bred' importen uit Zuid-Oost-Azië...
Gelogd
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 1730

Ik


« Antwoord #20 Gepost op: 15 Maart 2008, 23:30:51 »

Ik denk niet echt wilvang, maar enkele van de zeer vele 'farm bred' importen uit Zuid-Oost-Azië...


Die zijn er niet. Althans volgens mijn betrouwbare bronnen. Als je eens wist om welke hoeveelheden het gaat ......Er zijn geen bewijzen voor deze zgnde farms.
Sterker nog er is een verbod op bezit handel en uitvoer van inheemsse diersoorten in India. Dus het meeste is dus illegaal. De berichtgeving over onderscheppingen van vele dieren en smokkelaars op diverse luchthavens in India  bevestigingen dit.
Omdat in veel landen rondom India, Sri-lanka en pakistan de ster schildpad niet als bedreigde diersoort wordt gezien doet men in die landen niets aan de doorvoer van deze dieren. Eenmaal buiten India hebben de dieren (handelaars) vrij spel en worden ze naar hier geimporteerd. Er is 1 land die direct kan importeren en dat is Japan.
Voor Japan geldt een quota van enkelen duizenden dieren per jaar.

In Malesië is deze maand een wet aangenomem die het onmogelijk gaat maken om gesmokkelde sterschildpadden binnen dat land aan te bieden (wat voorheen het geval is)
Gelogd

1.7.12 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.0 Testudo hermanni hermanni; 1.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
Agnes
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Berichten: 2271


WWW
« Antwoord #21 Gepost op: 15 Maart 2008, 23:33:05 »

Ik ben er nog bijlange niet aan uit. Genetisch gezien liggen beide soorten zo ver uit mekaar dat de kans wel héél erg klein moet zijn. Maar de dieren hadden weldegelijk de uiterlijke kenmerken van beide soorten. Natuurlijk zijn ook niet alle carbonaria's bij ons even bekend. Vond het in ieder geval een straf verhaal... En mocht het waar zijn, dan kan hij in de VS tien keer meer vragen dan wat hij hier vroeg, want daar kicken ze op dergelijke uitzonderingen. Dieren hadden ook geen CITES, maarja, als het echt een hybride is, dan hoeft dat ook niet ;-)

nu denk wel dat zij cites papieren nodig hebben
als een soort ouderdier cites  a heeft dan moet haar jong ook.

kijk maar bij dat gedoei van de ashera katten bij ons

 
Gelogd

de mooiste schildpad is Indotestudo forstenii  
Celebes landschildpad of Sulawesi landschildpad
3.4.3
fred gaal
Algemene moderator
*****
Offline

Berichten: 3927



« Antwoord #22 Gepost op: 16 Maart 2008, 09:01:20 »

Was al wat aan het zoeken en kwam ook deze oude post tegen waarin het al vermeld was door Mark... Voor mij was het in ieder geval een primeur...
http://www.turtle.be/forum/viewtopic.php?t=2614&highlight=ibera

Je kon er inderdaad erg makkelijk kenmerken van beide soorten uithalen, maarja dat betekent daarom nog niets... Voor hetzelfde geld zijn de mooi (licht) oranje gekleurde kop en poten een beetje gekleurd, hé ;-) Voor alle duidelijkheid: dit was nu niet het geval! De dieren zagen er echt goed uit, goed gewicht, heldere oogjes, hard plastron,... 700 euro... Volgens mij in de VS een tienvoud waard!

Vroef of laat krijg ik de foto's wel eens op pc!  afvragend

ik ben nu wel echt benieuwd naar je foto,s.
Wat waren dan de kenmerken?
Waren ze meer rond dan langwerpig?
Van welke soort hadden ze het meeste weg?
Gelogd
kurtlippens
Forumbeheerder
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 21709


King of Afrika: Centrochelys sulcata


WWW
« Antwoord #23 Gepost op: 16 Maart 2008, 11:08:57 »

Citaat
Ik kon het echt niet geloven. Maar ik heb de dieren weldegelijk in mijn handen gehad. Er was wel iets van aan...
Zonder een steen te werpen naar iemand: spijtig dat het beursregelement regelmatig met de voeten getreden word. (de dieren mogen niet uit de doosjes gehaald worden)
Er zijn enorme risico's op verspreiding van ziekten, x neemt een dier vast, 10 meter verder een ander... sonderen enz...
5 jaar beurzen gedaan, er zelfs zelf enkele malen gestaan met nakweekschildpadden hebben van mij een tegenstander gemaakt. Duizenden dieren van honderden locatie's worden samengebracht in zalen...
Hopelijk duikt het Ranavirus nooit op in Europa, de kans bestaat dat dit op een beurs gebeurt, en zal onheroepelijk leiden tot een algemeen importverbod vrees ik !
Het aantal herpesgevallen stijgt onrustwekkend in Belgie, brengt autopsie op overleden import aan het licht aldus de dierenkliniek van Merelbeke, geeft te denken...


Gelogd

Observatie is de beste leermeester ! www.schildpadden.net
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 1730

Ik


« Antwoord #24 Gepost op: 16 Maart 2008, 11:12:41 »

Naar het schijnt is er in het oostblok  herpes uitgbroken onder de 'kweekfarms' met de imoprtdieren m.n vierteen en pardalis (tussenstations !!) waardoor handelaren uit die regio nu liever geen dieren halen.......

Ik heb mij er ook over verbaasd hoe vaak er dieren uit de doosjes werd gehaald heb het meerdere keren gezien.......
Gelogd

1.7.12 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.0 Testudo hermanni hermanni; 1.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
fred gaal
Algemene moderator
*****
Offline

Berichten: 3927



« Antwoord #25 Gepost op: 16 Maart 2008, 12:46:17 »

Was al wat aan het zoeken en kwam ook deze oude post tegen waarin het al vermeld was door Mark... Voor mij was het in ieder geval een primeur...
http://www.turtle.be/forum/viewtopic.php?t=2614&highlight=ibera

Je kon er inderdaad erg makkelijk kenmerken van beide soorten uithalen, maarja dat betekent daarom nog niets... Voor hetzelfde geld zijn de mooi (licht) oranje gekleurde kop en poten een beetje gekleurd, hé ;-) Voor alle duidelijkheid: dit was nu niet het geval! De dieren zagen er echt goed uit, goed gewicht, heldere oogjes, hard plastron,... 700 euro... Volgens mij in de VS een tienvoud waard!

Vroef of laat krijg ik de foto's wel eens op pc!  afvragend

ik ben nu wel echt benieuwd naar je foto,s.
Wat waren dan de kenmerken?
Waren ze meer rond dan langwerpig?
Van welke soort hadden ze het meeste weg?
Huh?Huh?Huh?Huh?Huh?Huh?

Weet je de vraag prijs nog van de platynota?
Gelogd
SEBA
Chelonoidis carbonaria
**
Offline

Berichten: 191



« Antwoord #26 Gepost op: 16 Maart 2008, 13:55:13 »

Ik denk niet echt wilvang, maar enkele van de zeer vele 'farm bred' importen uit Zuid-Oost-Azië...


Die zijn er niet. Althans volgens mijn betrouwbare bronnen. Als je eens wist om welke hoeveelheden het gaat ......Er zijn geen bewijzen voor deze zgnde farms.

Ik ben er niet zelf geweest, dus kan het niet bevestigen, maar er schijnt een zeer grote farm te zijn op Indonesië... De geïmporteerde dieren zijn zeer vaak van dezelfde grootte (ong. 5 cm), al is het dan misschien illegaal in India, dat doet mij toch vermoeden dat ook de ouderdieren daarvan in grote aantallen in gevangenschap gehouden worden.

fred: prijs voor platynota was 1200 euro
Gelogd
SEBA
Chelonoidis carbonaria
**
Offline

Berichten: 191



« Antwoord #27 Gepost op: 16 Maart 2008, 14:12:18 »

Citaat
Ik kon het echt niet geloven. Maar ik heb de dieren weldegelijk in mijn handen gehad. Er was wel iets van aan...
Zonder een steen te werpen naar iemand: spijtig dat het beursregelement regelmatig met de voeten getreden word. (de dieren mogen niet uit de doosjes gehaald worden)

Werp maar! Ik heb daar op zich geen probleem mee als je het fundeert zoals jij gedaan hebt.

Maar dan kan je natuurlijk nooit schildpadden (ver)kopen op een beurs. Ik zal nooit een schildpad kopen zonder het plastron te hebben gezien, de oogjes, het geslacht bevestigd,... En beurzen hebben toch ook wel positieven aspecten, zoals het bijdragen aan de genetische variatie, contact leggen met kwekers.

(het doet er niet toe: maar het waren wel de enige dieren die ik vastgehad heb, ben er ook redelijk zeker van dat het nakweek was, het waren ook de enige die echt aanspraken, de andere keren dat ik in Hamm was, heb ik enkel dieren aangeschaft die op voorhand waren besteld. Ik heb ooit een koppel spengleri gekocht in Nijmegen, maar dat is het ook!)

(dat er in Merelbeke steeds vaker herpes wordt ontdekt, is volgens mij ook deels het gevolg van het feit dat er steeds meer soorten in gevangenschap worden gehouden en dat houders zorgzamer met hun dieren omgaan en sneller tot een autopsie overgaan. Ik denk persoonlijk dat herpes, zonder dat we ons daar volledig van bewust zijn, erg ver verspreid is in de particuliere 'collecties'. Sluimerend is het volgens mij op veel plaatsen aanwezig of ooit aanwezig geweest of...)
Gelogd
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 1730

Ik


« Antwoord #28 Gepost op: 16 Maart 2008, 14:39:25 »


Ik ben er niet zelf geweest, dus kan het niet bevestigen, maar er schijnt een zeer grote farm te zijn op Indonesië... De geïmporteerde dieren zijn zeer vaak van dezelfde grootte (ong. 5 cm), al is het dan misschien illegaal in India, dat doet mij toch vermoeden dat ook de ouderdieren daarvan in grote aantallen in gevangenschap gehouden worden.


Er is een naar het schijnt kweek station in Indonesie deze kweekt niet alleen met schildpadden maar met vele andere reptielen soorten. Ik geloof er niets van van er is niets bekend over deze zgnde farm.

In india vindt je in iedere dierentuin wel enkel elegans en op enkele plekken w.o crocodile bank te Madras wordt gekweekt met een kleine groep elegans.

Volgens mijn bron is er in Azie geen enele vorm van commerciele nakweek van elegans en ook andere soorten. Reden is dat er gewoon geen finaciele middellen zijn om dit voor elkaar te krijgen. En gezien de hoeveelheden die jaarlijks deze kan op komen. Het is makkelijker ze uit de natuur te halen.

De reden dat er geimporteerde dieren worden aangboden vann 5 cm is eenvoudig te verklaren. Er wordt op het juiste moment van het jaar geoogst door lokale bevolking en wel tijdens het hatching seizoen. Dus zijn alle diern van dezelfde grootte. Verder worden er gelijk ook dieren tot 10 a 12 cm gevangen. Tja als je dan toch bezig bent met vangen.............
Vervolgens worden deze dieren gesorteerd op grootte dit gebeurt soms ter plekke en veel vaker op plekken buiten india alvorens ze verder worden verscheept.

Ik heb nog wel een interesant rapport voor je van  a 3 jaar geleden er is onderzoek naar gedaan. Het zal je verbazen. Als je evn je email via PM doorspeelt zal ik het je doen toekomen
Gelogd

1.7.12 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.0 Testudo hermanni hermanni; 1.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
SEBA
Chelonoidis carbonaria
**
Offline

Berichten: 191



« Antwoord #29 Gepost op: 16 Maart 2008, 15:11:19 »

Heb je een pm gestuurd.

Wil graag het dossier eens lezen!

Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3 Omhoog Print
 
« vorige volgende »
Ga naar:  
Recent
[14 Oktober 2023, 17:31:00]

[ 2 Juli 2023, 13:50:40]

door Tom O.
[17 Juni 2023, 17:17:05]

[ 5 April 2023, 10:13:02]

door Wally
[16 Maart 2023, 09:45:27]

door Tom O.
[25 Januari 2023, 10:56:36]

door Dick
[11 Januari 2023, 17:21:48]

door TORO
[ 8 Januari 2023, 19:20:45]

door wim 2
[26 December 2022, 09:47:49]

door Marnix
[ 8 Oktober 2022, 13:24:50]

door andy_05
[26 Juli 2022, 15:11:36]

[15 Mei 2022, 14:37:23]

door Rikke
[21 April 2022, 19:43:36]

door Rikke
[29 Maart 2022, 21:10:06]

door andy_05
[27 Maart 2022, 09:31:08]

[ 5 Maart 2022, 19:05:31]

door TORO
[20 Februari 2022, 22:35:07]

door andy_05
[20 December 2021, 18:37:20]

door Rikke
[17 December 2021, 20:16:46]

door nielo
[ 4 November 2021, 21:38:45]

door Rikke
[ 6 Juli 2021, 11:10:44]

[ 1 Juli 2021, 16:49:53]

door Phil
[29 Juni 2021, 16:49:35]

door Dick
[27 Februari 2021, 19:46:28]

door Niels30
[24 Februari 2021, 11:39:52]

[22 Februari 2021, 17:16:02]

door nielo
[13 November 2020, 18:47:56]

door Lisa
[21 Augustus 2020, 19:19:58]

door Liene
[ 2 Augustus 2020, 17:00:34]

door Rikke
[27 Juli 2020, 13:48:55]

door eniya
[ 3 Juli 2020, 21:41:09]

[24 Mei 2020, 19:55:50]

[ 6 Mei 2020, 08:53:27]

door Rikke
[26 April 2020, 15:37:12]

door Rikke
[13 April 2020, 13:35:34]

door Liene
[ 8 April 2020, 17:02:25]

door Rikke
[30 Maart 2020, 11:10:26]

door Caline
[27 Maart 2020, 17:40:09]

door Rikke
[27 Maart 2020, 12:15:10]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29 Maart 2024, 00:59:02

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
geregistreerde leden
Totaal aantal leden: 3388
Laatste: tjvkooten
Statistieken
Totaal aantal berichten: 172831
Totaal aantal topics: 14134
Vandaag Online: 384
Ooit Online: 3488
(28 December 2022, 15:34:03)
Gebruikers Online
Gebruikers: 0
Gasten: 383
Totaal: 383
Artikelen

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Black22 / TinyPortal v0.9.8 © Bloc
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.17 seconden met 26 queries.