Dat zijn die die nog bij mij hebben gezeten. Kwamen van overleden dierenarts uit het Leuvense (z'n naam schiet mij even niet te binnen), jammer dat iemand met zoveel kennis toeliet dat de dieren bultvorming kregen (soort is er wel erg gevoelig voor). Deze dieren zijn met CITES-nmmer van 2004 geloof ik.
Er een halfwas of volwassen vrouw voor vinden, bleek héél erg moeilijk... En de lengte van de staart is dus absoluut geen waardemeter bij deze soort. Een Nederlandse houder (vermoed dezelfde als Arnaud bedoelde) vermoedde dat het grootste dier een vrouwtje was. Een dag later heb ik met zekerheid kunnen vaststellen dat het een mannetje was ;-)
Ook La ferme tropicale heeft er, ook ingevoerd, maar een stuk kleiner en ook 400 euro en dat is recentere import.
1000 euro is heel veel geld... maar het aantal dieren van deze ondersoort in Europa zal wel erg klein zijn...
En voor de prijs dat ze in VS te koop staan, heb je ze nog niet in Europa... De meeste van die bedrijven willen/kunnen/mogen niet exporten, en als het al het geval is, moet je ook nog eens bereid zijn vooraf te betalen... ;-)