Je dient ten alle tijden te zorgen voor een optimaal leven: eten, vocht, warmte, koelte, schuil en graafgelegenheden zijn de basisbehoegftes die eerste prioriteiten hebben. Dan kun je verder aan de inrichting. Dit laatste vind ik heel belangrijk, niet alleen voor het oog, maar ik denk dat alles bijdraagt om een schildpad zo goed mogelijk te laten voelen.....dus ook simulatie van een biotoop
Klopt, alleen hoeft de simulatie van een biotoop er niet natuurlijk uit te zien, je kunt dit ook realiseren met normale huishoudartikelen.
Een natuurlijk uitziende grot, waterschaal, voederbak enz enz kun je ook vervangen door plastic of stenen schalen en of potten, deze zijn ook nog eens beter schoon te houden en je dieren zullen het verschil niet merken.
Voor grotere soorten zoals je pardalisen is het binnen bijna ondoenlijk een mooi ogend woestijn gebeuren op te zetten, enz enz.
Dit wil wederom niet zeggen dat ik geen decoratie materiaal gebruik maar dat doe ik voor mijn oog en niet voor de dieren.
Ik vindt dus zeker niet dat je iemand kunt veroordelen omdat het er niet natuurlijk uitziet zolang aan
alle behoeften wordt voorzien.