cobra
Centrochelys sulcata
|
|
« Gepost op: 9 Maart 2008, 16:35:13 » |
|
|
« Laatste verandering: 15 Juli 2009, 21:09:10 door Skip »
|
|
schildpaddenopvang.forumup.be
|
|
|
annieka
Centrochelys sulcata
Netherlands
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 9 Maart 2008, 16:37:46 » |
Mooi beestje, heb je ook een foto van z'n bak?
|
|
|
|
Agnes
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 9 Maart 2008, 16:39:22 » |
weet je al wat het zijn man/vrouw
kleurtje met de kop is erg mooi heb er ooit een opgevangen zijn leuke dieren
|
de mooiste schildpad is Indotestudo forstenii Celebes landschildpad of Sulawesi landschildpad 3.4.3
|
|
|
cobra
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 9 Maart 2008, 16:43:41 » |
nee hij zit momenteel in een faunabox,kben bezig met een paludarium te maken van 1.50m op 50 op 60,dat deze klaar is tegen dat de andere erbij komen.
|
|
|
|
cobra
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 9 Maart 2008, 16:47:07 » |
weet je al wat het zijn man/vrouw
kleurtje met de kop is erg mooi heb er ooit een opgevangen zijn leuke dieren
tzijn zeer mooie dieren,en na een tijdje redelijk aanhankelijk.helaas weet ik het geslacht niet.kvind dat bij deze soort moeilijk te zien is.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 9 Maart 2008, 16:48:45 » |
Mooi dier, is het de bedoeling er ooit mee te kweken? Ga je ze laten opnemen in het stamboek?
|
|
|
|
cobra
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 9 Maart 2008, 16:56:46 » |
deze heb ik al opgegeven in stamboek ,dat zal ik met de andere twee ook doen.kheb ondertussen bijna al de dieren die ik heb waarvan er een stamboek bestaat ,opgegeven bij esf.ik wil daar volledig aan meewerken.en ja de bedoeling is om een kweekgroepje op te zetten.
|
|
|
|
gorterlies
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 10 Maart 2008, 05:29:22 » |
Het geslacht is eigenlijk heel makkelijk te zien. De mannetjes hebben een veel dikkere en langere staart als de vrouwtjes.En pas op als je meerdere mannetjes hebt, die moet je apart huisvesten.
|
houder van cuora's enstamboekhouder pelomedusa subrufa
|
|
|
cobra
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 10 Maart 2008, 06:49:17 » |
Het geslacht is eigenlijk heel makkelijk te zien. De mannetjes hebben een veel dikkere en langere staart als de vrouwtjes.En pas op als je meerdere mannetjes hebt, die moet je apart huisvesten.
dank je ,probleem is wel dat ze zich nog veel toe klappen als je ze vastneemt voor controle.tzal mischien beter zichtbaar zijn als ze samen in hun grote verblijf zullen zitten.
|
|
|
|
gorterlies
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 10 Maart 2008, 07:21:26 » |
Het mannetje zie je duidelijk dat de staart naar de zijkant langs het schild ligt, het vrouwtje heeft een klein staartje wat ze haast niet zijwaarts leggen kan.
|
houder van cuora's enstamboekhouder pelomedusa subrufa
|
|
|
Pieter
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 10 Maart 2008, 15:58:00 » |
Klopt. Als dit een mannetje geweest zou zijn, zou je op foto1 een dikke staart zien zitten. Dit is dus zonder twijfel een vrouwtje. Een mannetjesstaart zou immers zo groot zijn in verhouding tot het lichaam, dat dit altijd zichtbaar was, ook wanneer het dier ingetrokken in ´haar´ schild zou zitten. In het boek van Maik Schilde, Schlammschildkroten, staan erg duidelijke foto´s om de geslachten te vergelijken. En hier een foto die ik trouwens zelf nog heb van K. leucostomum postingunale. Verschil man / vrouw. Op locatie bij de stamboekhouder van Kinosternon.
|
|
« Laatste verandering: 10 Maart 2008, 16:03:24 door Pieter »
|
|
|
|
|
cobra
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 12 Maart 2008, 19:59:26 » |
Klopt. Als dit een mannetje geweest zou zijn, zou je op foto1 een dikke staart zien zitten. Dit is dus zonder twijfel een vrouwtje. Een mannetjesstaart zou immers zo groot zijn in verhouding tot het lichaam, dat dit altijd zichtbaar was, ook wanneer het dier ingetrokken in ´haar´ schild zou zitten. In het boek van Maik Schilde, Schlammschildkroten, staan erg duidelijke foto´s om de geslachten te vergelijken. En hier een foto die ik trouwens zelf nog heb van K. leucostomum postingunale. Verschil man / vrouw. Op locatie bij de stamboekhouder van Kinosternon. ammaai ik wist niet dat de verschillen zo groot waren ,bij deze is de ene die ik nu momenteel in mijn bezit heb dus een vrouwtje,en de andere 2 heb ik ook al gezien en ik denk ook 2 vrouwtjes.morgen of vrijdag meer info over de nieuwkomers.
|
|
|
|
cobra
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 13 Maart 2008, 20:56:18 » |
kheb ze ondertussen gaan halen de foto's volgen nog dit weekend .prachtige beestjes!!
|
|
|
|
cobra
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 15 Maart 2008, 08:58:09 » |
|