Arnaud
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
Ik
|
|
« Antwoord #30 Gepost op: 12 Maart 2008, 21:49:53 » |
Bedankt allemaal.
Ik maak me toch zorgen om de andere schildpadden. Ik vroeg me af of er mensen zijn die ook zoiets mee hebben gemaakt. Piepende schildpad , verkoude maar wel eten. 2e dag wat meer. 3e dag bijna geen actieviteit, happen naar lucht... Ik wil namelijk zeker van zijn dat mijn andere schildpadden dus geen gevaar lopen.
Mischien moet je Martijn Marchee eens vragen hij ondervindt een enkele keer wel eens probleempjes na de winterslaap gelukkig nog niet met fatal afloop. Verder je dieren goed in de gaten houden......maar dat doe je natuurlijk ook..
|
1.7.12 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.0 Testudo hermanni hermanni; 1.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #31 Gepost op: 12 Maart 2008, 21:52:11 » |
Idd, bij Martijn moet je zijn hiervoor.... Spijtig dat je nu dit moet tegenkomen, sterkte....
|
|
|
|
Camilio
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #32 Gepost op: 12 Maart 2008, 21:53:01 » |
Mischien moet je Martijn Marchee eens vragen hij ondervindt een enkele keer wel eens probleempjes na de winterslaap gelukkig nog niet met fatal afloop.
Verder je dieren goed in de gaten houden......maar dat doe je natuurlijk ook..
Waar kan ik contact met hem opnemen? Ik heb in verleden ooit is gemaild maar geen reactie gehad. Volgensmij was dat toen via reptielen forum.
|
Horsfieldii 2.5.1 Pardalis 2.2.0
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
Ik
|
|
« Antwoord #33 Gepost op: 12 Maart 2008, 22:01:18 » |
Mischien moet je Martijn Marchee eens vragen hij ondervindt een enkele keer wel eens probleempjes na de winterslaap gelukkig nog niet met fatal afloop.
Verder je dieren goed in de gaten houden......maar dat doe je natuurlijk ook..
Waar kan ik contact met hem opnemen? Ik heb in verleden ooit is gemaild maar geen reactie gehad. Volgensmij was dat toen via reptielen forum. zie PM
|
1.7.12 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.0 Testudo hermanni hermanni; 1.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #34 Gepost op: 12 Maart 2008, 22:12:06 » |
Veel sterkte.
Hoe lang heb je het dier al? Hoe oud was het dier?
|
|
|
|
Camilio
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #35 Gepost op: 12 Maart 2008, 22:19:40 » |
Ik had deze 2 1/2jaar in bezit. Ze waren van 2003.
|
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #36 Gepost op: 12 Maart 2008, 22:23:05 » |
Ga je een autopsie laten doen?
|
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
Ik
|
|
« Antwoord #37 Gepost op: 12 Maart 2008, 22:28:46 » |
Job Stumpel heeft ook horsfieldii. Kun je contacteren via de ESF website (bestuur)
|
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #38 Gepost op: 12 Maart 2008, 22:31:39 » |
Een bedenking bij deze. Waarom maken ze bij schildpadden geen RX thorax om eerst de diagnose te stellen van pneumonie, maar behandelen ze direct me anti-biotica?
|
|
|
|
Camilio
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #39 Gepost op: 12 Maart 2008, 22:37:24 » |
Ik Zat zojuist ook aan Job Stumpel te denken. Heb hem week geleden nog gemaild voor wat informatie. @ Ands Morgen bel ik mijn DA op om te vragen of autopsie nodig is. Misschien heeft hij een verklaring. Ik heb zojuist schildpad helemaal bekeken. En op rechter achterpoot een roest kleur vlekje gevonden ( niks met injecties te maken want die waren linker achter pootje). Het lijkt een koorstje. Misschien is het niks maar toch even een foto gemaakt.
|
|
|
|
Camilio
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #40 Gepost op: 12 Maart 2008, 22:43:54 » |
Betere foto
|
|
|
|
Camilio
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #41 Gepost op: 13 Maart 2008, 08:50:10 » |
Zo juist een van de vrouwtjes die ik het langst heb Endrofloxoral gegeven. En nog een jong vrouwtje. Vertrouwde het niet helemaal. Ze rochelde een beetje en traan oogjes.
|
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #42 Gepost op: 13 Maart 2008, 08:58:08 » |
Zo juist een van de vrouwtjes die ik het langst heb Endrofloxoral gegeven. En nog een jong vrouwtje. Vertrouwde het niet helemaal. Ze rochelde een beetje en traan oogjes.
Klinkt daar niet goed met je viertenen.
|
|
|
|
Camilio
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #43 Gepost op: 13 Maart 2008, 09:09:58 » |
Klinkt daar niet goed met je viertenen. Misschien ben ik ook veelste ongerust. Maar nu ik gezien heb met welke snelheid het is gegaan neem ik liever het zekere voor het onzekere. Heb reactie gehad van Martijn Marchee en die vertelde dat bij hem long ontsteking begint bij opbollen van de ogen. Waardoor ze minder goed kunnen zien. Dit was echter niet het geval bij die van mij. Had tot het laatst hele heldere oogjes. Eten doen ze ook nog allemaal, maar dat deed die andere ook.. Ik wacht gewoon af en behandel deze 2 totdat ik zeker weet dat geen gevaar is. Als ik vanmidag terug ben bel ik even de DA.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #44 Gepost op: 13 Maart 2008, 12:23:57 » |
Kijk eens in de mondholte of je geen witte puntjes ontdekt, ik zou het dode dier laten nazien... Maar geen paniek het zijn niet echt de symptomen van herpes maar vind het toch wat snel gaan... zou het zekere voor het onzekere nemen. (autopsie) Herpes komt vaak voor bij horsfieldii en kan plots toeslaan, vaak na de winterslaap.
|
|
« Laatste verandering: 13 Maart 2008, 12:41:20 door kurtlippens »
|
|
|
|
|
|