Arnaud
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
Ik
|
|
« Antwoord #75 Gepost op: 3 Maart 2008, 21:02:18 » |
araund staat er ergens een voorbeeld van of ergens beschreven van hoe en wat? dit word mijn eerste ker dat ik dit ga doen als het blijkt dat de andere twee het ook hebben.
Ik ga effe op zoek........
|
1.7.12 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.0 Testudo hermanni hermanni; 1.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #76 Gepost op: 3 Maart 2008, 21:02:35 » |
|
|
|
|
gizmo
|
|
« Antwoord #77 Gepost op: 3 Maart 2008, 21:07:18 » |
las dus net dat de diertje ook kunnen sterven door de kuur zeker als het om kleintjes gaat. ga me toch wel zorgen maken hoor.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #78 Gepost op: 3 Maart 2008, 21:11:04 » |
las dus net dat de diertje ook kunnen sterven door de kuur zeker als het om kleintjes gaat. ga me toch wel zorgen maken hoor.
Dit gaat om flagyl (om te behandelen tegen flagelaten) dit kan dodelijk zijn bij een factor10 misrekening, is iets anders dan panacur, ontwormen met panacur houd weinig risico in, maar steeds in samenspraak met de RA, te hoge dosering is natuurlijk nooit goed
|
|
|
|
gorterlies
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #79 Gepost op: 3 Maart 2008, 21:19:45 » |
Markooij, zou je me zo'n sonde dan kunnen opsturen. Eentje voor katten, 5cm lang en o,5 mm doorsnee. Ik maak je het geld dan over.
|
houder van cuora's enstamboekhouder pelomedusa subrufa
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
Ik
|
|
« Antwoord #80 Gepost op: 3 Maart 2008, 21:22:37 » |
|
|
« Laatste verandering: 3 Maart 2008, 21:28:24 door Arnaud »
|
|
1.7.12 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.0 Testudo hermanni hermanni; 1.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
|
|
|
gorterlies
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #81 Gepost op: 3 Maart 2008, 21:37:42 » |
Zeer mooie tekening, maar de man heeft het dier tussen zijn knieen. Ik zie dat niet zo te doen met een bekje van een paar mm. Maar het is me gelukt, ik heb het bekje met een injectiespuitje (zonder naald) open gekregen en kon zo een druppel in zijn m ond laten vallen. Ik hoop dat het helpt. En Gizmo, ik zou die twee andere echt de ontlasting laten nakijken, kan ook bij je gewone dierenarts, iedere arts kan wormonderzoek doen, en laten behandelen met panacur. Of geef het in iedergeval, want je had ze bijelkaar zitten.
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #82 Gepost op: 3 Maart 2008, 21:39:32 » |
denk idd dat het verstandig is om de andere 2 ook te laten onderwerpen aan een mestonderzoek, de wormpjes komen met de ontlasting er uit en de eitjes ook dus grote kans dat de andere het ook hebben
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #83 Gepost op: 3 Maart 2008, 21:40:08 » |
Markooij, zou je me zo'n sonde dan kunnen opsturen. Eentje voor katten, 5cm lang en o,5 mm doorsnee. Ik maak je het geld dan over.
het is niet voor katten maar voor mensen hij is wel 60 cm lang maar dat kan je afknippen.Het is eigenlijk bedoeld voor sondevoeding toediening langdurig met weinig irritatie van de slan. je kan er een sppuitje op zetten de voerdraad vind ik makkelijk zorgt voor een sterke tip. Als het je wat vind stuur ik je een zetje van spuit micro sonde en koppel stukje morgen op.
|
|
|
|
gorterlies
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #84 Gepost op: 3 Maart 2008, 21:50:29 » |
Kan men dat dan ook bij kleine schildpadjes gebruiken? Is dat niet te groot. En wat kost dat setje dan?
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #85 Gepost op: 3 Maart 2008, 21:52:40 » |
de doorsnede is minimaal is erg klein denk een halve centimeter hooguit. Setje kost niks.
|
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #86 Gepost op: 3 Maart 2008, 22:42:36 » |
de doorsnede is minimaal is erg klein denk een halve centimeter hooguit. Setje kost niks.
Hebt ge daar ne foto van. Want kan ik vergelijken met een sonde die bij prematuren gebruikt wordt.
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #87 Gepost op: 3 Maart 2008, 22:47:23 » |
Markooij,als je niet in de problemen komt denk ik dat er wel meer mensen zijn die dat willen hebben. Je kunt het in stukken knippen.Dus misschien op de Landdag? Brutaal hè?
|
|
|
|
Camilio
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #88 Gepost op: 3 Maart 2008, 22:50:40 » |
Misschien stom dat ik het zeg. Maar hou er wel rekening mee dat alles wel in het diertje komt. Dat er geen medicatie in de zonde blijft zitten en pas weer bij de volgende behandeling de rest krijgt.
|
Horsfieldii 2.5.1 Pardalis 2.2.0
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
Ik
|
|
« Antwoord #89 Gepost op: 3 Maart 2008, 22:55:15 » |
Misschien stom dat ik het zeg. Maar hou er wel rekening mee dat alles wel in het diertje komt. Dat er geen medicatie in de zonde blijft zitten en pas weer bij de volgende behandeling de rest krijgt.
Gewoon afmeten op spuitje. Stel je moet 0,1 ml geven dan de vloeistof ook tot 0,1 ml optrekken. Je hebt dan 0,1 ml plus het volume van de sonde Als je de spuit leegdrukt dan blijft het volume van de sonde gewoon achter in de sonde en heb je vrij nauwkeurig 0,1 ml toegediend. Dus het spuitje moet leeg de sonde zeer zeker niet.
|
|
|
|
|