burny
Geochelone elegans
|
|
« Gepost op: 24 Februari 2008, 17:00:15 » |
hallo iedereen ik heet bjorn en bezit nog niet zo lang een water schildpad ik weet nu juist niet of het een geelwangschildpad is of een geelbuikschildpad daarmee dat ik eens hier kom kijken en wie weet leer ik hier veel over wat een schildpad nodig heeft en wat niet
|
BEGINNELING IN HET HOUDEN VAN EEN WATERSCHILDPAD, ALLE TIPS WELKOM!
|
|
|
gizmo
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 24 Februari 2008, 17:18:31 » |
hoi en welkom,
ik denk als ik jou foto dat onder je naam staat zelf om een Pseudemys gaat.
als je goede foto maakt kunnen we er zeker van zijn wat je precies hebt.
|
|
|
|
burny
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 24 Februari 2008, 17:26:19 » |
psedemys of hoe je het nomet is dat nog iets anders dan een geelwang of een geelbuikschildpad ofzo ??
|
|
|
|
cobra
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 24 Februari 2008, 17:46:48 » |
hoi welkom de verzorging is ,inderdaad pseudemys is nog een andere soort.niettegenstaande de verzorging komt overeen zoals deze van geelwangen of geelbuiken.in sommige gevallen worden pseudemys soorten wel iets groter.vanwaar heb je het dier?
|
schildpaddenopvang.forumup.be
|
|
|
burny
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 24 Februari 2008, 17:52:53 » |
hoi welkom de verzorging is ,inderdaad pseudemys is nog een andere soort.niettegenstaande de verzorging komt overeen zoals deze van geelwangen of geelbuiken.in sommige gevallen worden pseudemys soorten wel iets groter.vanwaar heb je het dier? gekregen van iemand is wel zeer lief beestje ik heef voor de momnt droge voeding kreeftjes
|
|
|
|
burny
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 24 Februari 2008, 17:58:41 » |
kijk een beter detail van mijn schildpad
|
|
|
|
gizmo
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 24 Februari 2008, 18:04:35 » |
ja nu weet ik het zeker een Pseudemys. er zijn soorten die ruim 40 cm halen, een bak van 150-60-60 is later toch wel gewenst. als dit teminste de enige is,anders ga je al gauw naar 200-60-70 denken. nu nog achter komen welke soort Pseudemys. http://www.waterschildpad.nl/artikelen/artikelen.php?id=10zo meteen wat basic info.
|
|
|
|
burny
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 24 Februari 2008, 18:10:35 » |
volgens mij is het een Pseudemys nelsoni (Florida Redbelly Turtle) nu wat eet dat allemaal zo hij is al een 5 jaar oud ongeveer en zijn schildlengte is zo een 7 a 8 cm ongeveer is da normaalof nie dat hij nog maar zo groot is
|
|
|
|
cobra
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 24 Februari 2008, 18:16:13 » |
inderdaad,kunnen groot worden,van soort pseudemys ben ik nog niet zeker ,het heeft wel een grote gelijkenis kwa tekening op het hootd van een nelsoni,maar ik ben niet zeker van mijn stuk.volgens mij een beetje klein volgens de leeftijd die je opgeeft.maar verschilt wel van dier tot dier,denk ik.ziet er in ieder geval gezond uit.
|
|
« Laatste verandering: 24 Februari 2008, 18:21:54 door cobra »
|
|
|
|
|
burny
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 24 Februari 2008, 18:26:43 » |
voor moment zit hij in aquarium van lengte 34.hoogte24.breedte 21
steek hem in lauw water kuis hem om te 2 dagen heeft een eilandje om te zonnen is dat voldoende voor moment die persoon waar ik die schildpad van gekregen heb zij dat het zo goed was maar ik twijfel toche een beetje hoor en dat droge voeding ook juist goed was onderander gedroogde kreeftjes
|
|
|
|
Agnes
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 24 Februari 2008, 18:42:58 » |
voor moment zit hij in aquarium van lengte 34.hoogte24.breedte 21
steek hem in lauw water kuis hem om te 2 dagen heeft een eilandje om te zonnen is dat voldoende voor moment die persoon waar ik die schildpad van gekregen heb zij dat het zo goed was maar ik twijfel toche een beetje hoor en dat droge voeding ook juist goed was onderander gedroogde kreeftjes
welkom welkom dan word het tijd om op marktpl. een nieuwe behuizijn te kopen van rondt de 150 bij 50 bij50 cm en een goede pomp ,lampje,verwarming aangezien die bak waar hij nu in zet niet goed is het eten is ook niet voldoende maar daar heeft gizmo al antoord op gegeven agnes
|
de mooiste schildpad is Indotestudo forstenii Celebes landschildpad of Sulawesi landschildpad 3.4.3
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 24 Februari 2008, 18:46:07 » |
welkom
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
burny
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 24 Februari 2008, 18:46:25 » |
zo een grote aquarium al voor een schildpad van amper 7 cm 1m50 is da nie te groot om te beginnen?
|
|
|
|
Agnes
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 24 Februari 2008, 18:49:49 » |
zo een grote aquarium al voor een schildpad van amper 7 cm 1m50 is da nie te groot om te beginnen? nee hoor hij is binnen een jaar al zeker 5 a 7 cm gegroeit en anders moet je elke keer een nieuwe bak kopen en dan kan hij ook lekker zwemen aangezien hij toch zeker 30 a40 cm hoog zwemwater moet hebben agnes
|
de mooiste schildpad is Indotestudo forstenii Celebes landschildpad of Sulawesi landschildpad 3.4.3
|
|
|
cobra
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 24 Februari 2008, 19:06:12 » |
zo een grote aquarium al voor een schildpad van amper 7 cm 1m50 is da nie te groot om te beginnen? nee hoor hij is binnen een jaar al zeker 5 a 7 cm gegroeit en anders moet je elke keer een nieuwe bak kopen en dan kan hij ook lekker zwemen aangezien hij toch zeker 30 a40 cm hoog zwemwater moet hebben agnes ben ik ook niet mee akkoord,dat zal er wel nog moeten van komen zo'n grote bak,maar de beginnende liefhebber direct in de kosten jagen?kwa grote heeft agnes gelijk maar nu al direct zo'n bak zetten zou ik niet doen ,je moet ze wel hun plaats geven,iedereen moet leren met vallen en opstaan volgens mij ,daarom is dit hier ook een forum,om raad te vragen,maar niet om direct radicale oplossingen toe te passen toch?wees blij dat burny raad vraagt er zijn zoveel anderen diegeen vragen en wat gebeurt er dan met deze dieren... .nu is uw huisvesting effectief te klein,maar een bakje van 1meter op 50 op 40 daarmee zou je toch wel een tijdje mee weg kunnen.grtz cobra
|
|
|
|
|