Op mijn vraag kreeg ik als antwoord dat er in Noflaye jaarlijks ong. 100 � 120 jongen worden geboren... Gezien het aantal volwassen dieren vind ik dat wel erg weinig... Ik kan maar zeggen wat men mij gezegd heeft en waarschijnlijk zal dat ook wel kloppen...
Vind er ook iemand terug hoeveel dieren er in totaal al werden uitgezet in het wild, want als ik de cijfers hier bekijk, zoveel zaten er zeker niet in Noflaye.
Nog geen gegevens gevonden van het aantal terug uitgezette dieren, maar zal eens verder zoeken of vragen...
100 a 120 jongen is idd erg weinig, hier heb ik met 2 vrouwtjes in 2004 - 34jongen, 2005 - 75jongen, 2006 - 87jongen en 2007 - 101jongen gehad, ruim 2/3 van de nakweek komt van het grootste vrouwtje (voorkeur van het mannetje), dit jaar zullen er mogelijk wat minder geboren worden, op veel Belgische locatie's gaat de kweek niet zo goed dit jaar, veel vrouwtjes leggen de eieren met tussenpozen los in het bodemsubstraat af....ook hier heeft 1 van de vrouwtjes haar kuren, maar momenteel toch alweer een 38tal bevruchte eieren.
Vorig jaar was het gemiddeld aantal jongen van sulcatahouders waar ik contact mee heb (8 kwekers, 14 vrouwelijke dieren) 7 jongen per dier.