mooie foto's allemaal,
@ arnaud,
heb ik het nou verkeerd of zijn die schildpadjes nou ook al redelijk groot voor hun leeftijd?
als je denkt dat een hercegovinensis al minder groot wordt dan een boettgeri bijvoorbeeld.
nogmaals, ik vindt het heel knap dat ze zo mooi zijn. dit zie je zelden nog.
zijn idd mooi glad zo te zien. maar hoe doe en hou je het zo.
kun je eens wat vertellen over voeding,uv enz.
kortom hoe worden ze gehouden?
Ten eerste blijft hercegovinensi s in de eerste maanden wat achter in groei t.o.v boetgeri. Daarna gaat het gelijk op.
Ik vindt ze zelf ook wel flink voor 2,5 jaar oud (wegen nu 100 en 140 gram)....maar ze groeien gestaag en blijven zover erg mooi.
Als ik ze nu eens vergelijk met de foto's van testudo......(ook wel mooie dieren hoor maar toch
)
Ze worden licht vochtig gehouden (cocopeat) temperatuur ca 25 graden (niet hoger) koele nachten (10-15 graden). Vochtige en koel schuilplek (terracotta bloempot voorzien van een vochtige spons)
Eten het gangbare. Voedsel wordt in kleien hoeveelheden aangeboden en om de dag. Voorjaar en zomer hoofdzakelijk kruiden ed.
Er is altijd UV aanwezig. Er wordt rijkelijk gebruik gemaakt van calcium preparaten...
Ze hebben vanf hun geboorte altijd een winterslaap gehad. Dus met 2 maanden oud heb ik ze al in de winterslaap gehad.
hoelang zijn ze al in WS? wacht met smart op de foto's
Sinds half november 2007. Komen volgende week eruit...
klopt het ook dat hercegovinensis minder gevoelig is voor bulten?
Nee ook hercegovinensis is te verzieken
die van mij ziet vrij glad uit,maar toch voel je heel lichtjes de groeiringen.
is dit bij jullie ook,of is ook dat volkomen glad?
zijn altijd wel enigzins voelbaar zolang de naden maar niet gaan verdiepen.