dit is echt onschildpaddelijk (zoiets als onmenselijk voor schildpadden
)
ik kan me voorstellen dat vele mensen het speciaal vinden om een schildpadje te hebben. als er bij mij bezoek komt, en ze zien de schildpadjes, dan vragen ze van waar ze komen, en of ze er ook geen zouden kunnen houden. "leuk voor de kinderen", zeggen ze dan.
wat ik dan soms denk zeg ik gelukkig niet altijd, hoewel het soms wel beter zou zijn om je mond eens open te trekken en goed je gedacht te zeggen.
maar zoals gezegt, ik kan ze ergens wel verstaan, voor vele mensen lijkt het gewoon
leuk om te houden. En dat is ook zo,
als je het goed doet tenminse. en "leuk voor de kinderen" als je daarmee bedoeld dat ze er uren lang naar zouden kunnen blijven kijken en helpen het diertje goed te verzorgen en niet te gebruiken als een stuk speelgoed, dan vind ik die zin wel op zijn plaats.
ikzelf kan ook uren naar schildpadden blijven kijken, en ik vind het leuk om al mijn aandacht naar mijn diertjes uit te laten gaan, om ze te voederen, terrarium onderhouden, nog meer over ze te weten te komen, zodat ze zo natuurlijk mogelijk kunnen leven.
ik denk dat iedereen hier gewoon het beste voor zijn diertjes wil, en ik weet dat jullie me begrijpen.
ze zouden slecht gehuisveste dieren gewoon de kans moeten geven zich ergens anders goed te voelen.
en de mensen die niet voor hun dieren kunnen zorgen verbieden er nog te gaan houden.
dit lijkt dan wel een strenge maatregel, ik vind dat het zo moet gaan, en het is (daar ben ik 100% zeker van) niet alleen mijn mening