Eindelijk. We hebben het terrarium. Het was zaterdag 26 januari klaar, maar speciaal, op die dag, was mijn moeder met mijn stiefvader naar Duitsland. Ik was diepe teleurstelling
, want een week later kon ik zelf ook niet. Maar speciaal voor ons, wilde de winkel, Blue-Lagoon (in Maassluis) voor ons opengaan, om het terrarium mee te nemen en spullen ervoor kopen. Ik was net terug van mijn kunstschaatswedstrijd (ik had vandaag een wedstrijd, werd 4de) en ging meteen door naar het terrarium. Het was een uurtje rijden. Toen we daar waren moesten we vijf minuutjes wachten en daarna kwam de baas. We gingen eerst naar de werkplaats waar hij het terrarium liet zien. Super mooi!!!!!! De maten waren: 120 lengte, 60 breedte, 60 hoogte. Daarna gingen we naar de winkel zelf. De wanden waren mooi beschilderd met leguanen, schildpadden en hagedissen. Het was niet een supergrote winkel, maar het was wel een van mijn eerste reptielenwinkels. Daar hebben we een Neo Plus 100 Watt lamp gekocht (ze hadden niet het merk Megaray), een waterbak, een stuk kurk, een hele mooi tak en 2 grote zakken Bark. In totaal (met terrarium en kast (die kast hadden we per ongeluk gratis bij de Ikea gekregen, de kassiere was vergeten hem te scannen!) en spullen) zijn we €430,- kwijt. Nou ja, daarna naar huis. Hij past gelukkig in de auto. Toen we aankwamen, vond iedereen het terrarium al heel mooi. We waren heel erg benieuwd of onze 3 Horsfieldii's, Tortugo, Digger en Shiri het leuk vonden. Ik had hem met een vochtig doekje schoongemaakt en gestofzuigt. En nu.... DE FOTO'S!!!! (Ze zijn niet super, omdat het al een beetje donker was, morgen komen er betere foto's)
Dit is de verpakking van de lamp:
Shiri is weg van de tak:
Dit is het terrarium van veraf:
Nu Close-ups:
Nu met de schildpadden:
Er is nu geen tv meer nodig; we hebben een terrarium!
Ik ga ook nog naar Ranzijn (of een ander tuincentra) om een (vijg)cactus te kopen. We gaan ook naar de Karwei voor een (tijd)schakelaar. Verder had ik nog een vraag over de temperatuur. Wij hebben nu gewoon de lamp erin, maar regelen jullie ook de temperatuur? Of hebben jullie alleen een thermometer erin??? Graag antwoordt!