fred gaal
|
|
« Antwoord #135 Gepost op: 5 Maart 2008, 20:35:43 » |
hmmzz ok die groeien idd langzaam aan ja fred, geef jij ze pokon? Pablo is van 3/2007 en woog afgelopen keer 100gram mss groeien ze in nl sneller dan in be wat voor substraat kan je het beste gebruiken om andijvie e.d. in te planten?? Je zou het bijna denken, ben ook nog bloemist.
|
|
|
|
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
Duits wonen: www.immo-ridder.nl
|
|
« Antwoord #136 Gepost op: 5 Maart 2008, 23:41:49 » |
D-magic,
Daar zijn ze.....mooi, mooi, mooi. Ziet er allemaal goed uit, klinkt ook goed qua functioneren zo meteen na de reis.
Heel veel plezier ermee!
Jarno.
|
|
|
|
turtle lover
Dipsochelys dussumieri
Belgium
|
|
« Antwoord #137 Gepost op: 6 Maart 2008, 17:53:47 » |
Ik heb ze nu al 2 maanden. Uitkiezen was idd zeer lastig maar van bepaalde had ik vlug gezien van jij zal van mij zijn. Kweken van groenten doe ik in de winter in een geisoleerde serre. Het werkt prima.
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #138 Gepost op: 6 Maart 2008, 20:52:30 » |
Jarno, dank je wel, het zijn echt super diertjes als sóchtends de lamp aan gaat zit Luna binnen 10 minuten lekker onder de lamp , dan kruipt ze van onder de blaadjes direct op de steen Turtle, hoe doe je dat in het voorjaar dan?? wat voor substraat gebruik om in te kweken??
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
turtle lover
Dipsochelys dussumieri
Belgium
|
|
« Antwoord #139 Gepost op: 7 Maart 2008, 17:33:28 » |
om op te kweken de gewone ondergrond. Dat is hier in de streek kleigrond. Ik zaai alles rond september Dan groeit het nog snel. Rond November staat alles mooi in kroppen en het onkruid erin mooi groen. Gedurende de winter neem ik dan van die kroppen telkens de buitenste bladeren weg en 1 week later is alles mooi aangegroeid weer. Zelfde van onkruid ik pluk de grootste bladeren en alles groeit weer goed aan. Vriezen doet het er nooit in en toch hangt er geen verwarming in.
De elegens is hier ook zo. Lamp gaat aan alle 4 gaan opwarmen en daarna buikje vol eten en dan de volledige dag rond krossen.
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #140 Gepost op: 21 Maart 2008, 20:57:48 » |
zo vandaag ff de dieren weer gemeten en gewogen Romeo is 5,3cm lang en weegt 44gram Luna is 5,5 cm lang en weegt 43 gram Romeo heeft een hoger gewelfd schild en Luna een iets gestrekter schild hier nog ff 2 foto's van de sepia die in de bak ligt, ze maken er dus aardig gebruik van: hier nog ff een foto van Romeo die uitgebreid aan het zonnen is:
|
|
« Laatste verandering: 21 Maart 2008, 21:21:34 door D-magic »
|
|
|
|
|
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
Duits wonen: www.immo-ridder.nl
|
|
« Antwoord #141 Gepost op: 22 Maart 2008, 00:40:04 » |
Mooi dat ze er goed van eten..... Doen ze het verder goed?
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #142 Gepost op: 22 Maart 2008, 11:39:40 » |
ja ze doen het uitermate goed tot nog toe
ze eten echt goed en ook aardig wat, het is onvoorstelbaar hoe veel ze kunnen eten
vandaag weer een vasten dag en morgen proberen wat ze doen als ik ze sávonds eten geef
|
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #143 Gepost op: 22 Maart 2008, 17:26:51 » |
Hier kregen ze op onregelmatige tijdstippen eten, dis zal niet veel veranderen. Dat het vreetzakskes zijn, daar had ik je voor verwittigd he.
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #144 Gepost op: 23 Maart 2008, 11:04:53 » |
An, idd, je had me er voor gewaarschuwd dat het vreetzakjes waren, maar dat ze zo erg zouden zijn vandaag krijgen ze ook pas rond een uur of 6 eten, ben benieuwd hoe ze daar op reageren
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #145 Gepost op: 17 Mei 2008, 17:07:23 » |
hier ook de nieuwe gegevens:
21 maart:
Romeo is 5,3cm lang en weegt 44gram
Luna is 5,5 cm lang en weegt 43 gram
Vandaag:
Romeo is 5,5cm lang em weegt 52gram, is dus in +/- 2 maanden tijd 0.2cm gegroeid en 8gram aangekomen ( deze zie ik praktisch nooit eten, die eet overdags als ik op mn werk zit )
Luna is 5.8cm lang en weegt 50gram, is dus in +/- 2 maanden tijd 0.5cm gegroeid en 7 gram aangekomen ( deze zit elke ochtend als ik ze eten geef al lekker op de steen op te warmen en zodra ik het eten neer leg zit ze binnen 1 minuut te eten )
|
|
|
|
turtle lover
Dipsochelys dussumieri
Belgium
|
|
« Antwoord #146 Gepost op: 17 Mei 2008, 17:32:31 » |
Ja ze doen het goed he. Ik heb er ook nog steeds veel genieten van. Maar hier hebben ze die van u al goed ingehaalt ze zijn hier al tussen de 6 en de 6,5cm. Gemiddelde groei van 2 a 3mm per maand.
Maar miss is het handig na die lange tijd nog even een foto te tonen hoe ze nu zijn dat is altijd eens leuk hoe je ze ziet evolueren.
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #147 Gepost op: 17 Mei 2008, 17:45:58 » |
bij mij groeien ze idd ook zo snel ongeveer en eten dat ze doen, het zijn echt vreet monstertjes die van jou waren volgens mij al groter in het begin ik zou graag ee foto plaatsen maar heb op dit moment geen camera, over 2 weken zal ik foto's plaatsen
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #148 Gepost op: 23 Mei 2008, 09:54:41 » |
vanaf wanneer zou ik de andere elegans evt bij deze kunnen plaatsen??
het verschil in lengte is ongeveer 2cm en een gewichtsverschil van ongeveer 50 gram
zou het kwaad kunnen qua lengte en gewicht???
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #149 Gepost op: 24 Mei 2008, 16:51:39 » |
vandaag komt Pablo bij deze 2 te zitten zie hier wat foto's van de 2 kleintjes: rechts Luna en links Romeo: Romeo links met het sleutelgat op zn schild , je ziet ook het verschil in schild Luna in actie, dit is ook de meest actieve van de 2 Romeo:
|
|
|
|
|