Blijft aan hun kont hangen ,het zijn niet van die mooie drolletjes als anders.Mijn Prulletje heb ik in een badje gedaan omdat er van alles aan was gaan zitten.Moest het los weken.Heb ik anders nooit
De reden van mogelijke verstopping ligt voor de hand: in de vrije natuur worden de toppen of op zijn minst halverwege de vegetatie de stengels afgesneden, wat bij hooi geven in gevangenschap niet het geval is, de dieren proberen vaak nog wel door met de voorpoten het hooi klem te zetten en vervolgens te scheuren maar lukt meestal niet, wat maakt dat de hoeveelheid lange vezels die worden opgenomen te groot is als je hooi niet op lengte snijd...om die reden ook word bij kleinere soorten aangeraden grassen ''klem'' te zetten tussen stenen om zo natuurlijke opname te bevorderen ,daarbij dient gezegd dat de kans op verstopping door het voeren van gras veel kleiner is vergeleken met hooi.
Bovenstaand citaat geldt eigenlijk ook voor het voeren van ''stugge'' onkruiden als weegbree en grassen aan heel kleine dieren, dit geef je best kortgeknipt, in de vrije natuur bijten de dieren korte stukjes af.
Dit is waarschijnlijk de reden van lange onverteerde vezels aan de cloaca, te grote stukken worden soms in hun geheel opgenomen omdat ze niet vastzitten...
Hier de voerbak voor de jonge sulcata's, zoals je ziet is de weegbree en de brede grassoorten op lengte geknipt, malse onkruiden als klaver zijn niet versneden.